خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزارعلم و دانش

تست سلامت تنها در ۳۰ ثانیه با دوربین سلفی!

با گوشی‌های هوشمند در دوران کنونی می‌توانید بازی کنید، اخبار بخوانید، عکاسی کنید، با دیگران تماس بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی سرگرم باشید. چیزی که تقریباً چندین سال پیش امکان‌پذیر نبود. این سوال مطرح می‌شود آیا درآینده‌ی نزدیک این تکنولوژی‌ها می‌توانند به یک سیستم جامع سلامت تبدیل شوند؟

Anura:

محققان دانشگاهی در تورنتو پاسخشان به این سوال مثبت است. این تیم تحقیقاتی با توسعه نرم‌افزاری با نام Anura به دنبال اثبات این ادعا هستند. این اپلیکیشن موبایل، به کاربران امکان می‌دهد تا شاخص‌های سلامت خود را تنها به کمک دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند خود، اندازه ‌گیری کنند آن‌هم تنها در ۳۰ ثانیه!

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود، مگر چه‌مقدار اطلاعات از طریق دوربین Selfie به دست می‌آید؟ پاسخ فراتر از چیزی است که تصور می‌کنید.
“خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی من ۷ درصد است” این سخن پروفسور Kang Lee است. این محقق با گرفتن گوشی آیفون خود مقابل چهره‌اش این مطلب را عنوان می‌کند. وی ادامه می‌دهد خطر سکته قلبی او در حدود ۳ درصد و احتمال اینکه سکته مغزی کند ۴ درصد پیشبینی می‌شود.
اپلیکیشن آنورا تنها به نیم دقیقه زمان نیاز دارد تا این اطلاعات را به شما نشان دهد.

نحوه عملکرد Anura:

اینApp به کمک تکنولوژی deep learning و بر اساس حالات چهره فرد می‌تواند فشارخون، تنفس، استرس، پیری پوست، پیری عروق و شاخص توده بدن را تنها از روی چهره تشخیص دهد. بیماری‌های قلبی عروقی، حمله قلبی و خطر سکته مغزی ، حجم کارکرد قلب، ظرفیت عروق ، فشار خون و موارد دیگر از قابلیت‌های این نرم افزار است.

این موارد توسط تکنیکی به نام transdermal optical imaging صورت می‌پذیرد. در این روش به کمک سنسورهای نوری درون دوربین گوشی، از تغییرات هموگلوبین در زیر پوست تصویربرداری می‌شود. Anura چیزی فراتر از سیستم‌هایی است که مثلا آیفون به کمک اشعه مادون قرمز در Face ID برای تشخیص چهره کاربران خود استفاده می‌کند.

از آنجا که پوست انسان نیمه شفاف است، نور می‌تواند از آن عبور کند. در زیر پوست با دو نوع پروتئین مواجه هستیم؛ یکی ملانین و دیگری هموگلوبین. هنگامی که نور به دوربین گوشی برمی‌گردد، سنسورهای نوری این اطلاعات فوق العاده را در اختیار دارند. در این تکنولوژی تمرکز بر روی hemoglobin است و می‌توان تراکم آن را در اجزای صورت کاربر تشخیص دهد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

در این سیستم، هر کدام از معیارها بر اساس یک مدل مشخص و متفاوت از اطلاعات کلی استخراج می‌شود. تحقیقات نشان داده‌ که دقت اندازه این سیستم در مورد فشار خون افراد ۹۶ درصدست. دانشمندان این شرکت معتقدند که این فنآوری بر روی گوشی‌های هوشمند یک انقلاب در حوزه سلامت افراد خواهد بود.
از آنجا که ما در طول روز ساعاتی را به کار با تلفن‌های خود اختصاص می‌دهیم، اگر چند ثانیه برای بررسی سلامت خود وقت بگذاریم بسیار مفید فایده خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سوالات متداول

نرم افزار Anura چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

✔️ اپلیکیشن Anura به کمک تکنولوژی deep learning و بر اساس حالات چهره فرد می‌تواند فشارخون، تنفس، استرس، پیری پوست، پیری عروق و شاخص توده بدن را تنها از روی چهره تشخیص دهد. بیماری‌های قلبی عروقی، حمله قلبی و خطر سکته مغزی، حجم کارکرد قلب، ظرفیت عروق، فشار خون و موارد دیگر از قابلیت‌های این نرم افزار است.

اپلیکیشن Anura تست سلامت را چگونه انجام می‌دهد؟

✔️ تست سلامت اپلیکیشن Anura توسط تکنیکی به نام transdermal optical imaging صورت می‌پذیرد. در این روش به کمک سنسورهای نوری درون دوربین گوشی، از تغییرات هموگلوبین در زیر پوست تصویربرداری می‌شود. Anura چیزی فراتر از سیستم‌هایی است که مثلا آیفون به کمک اشعه مادون قرمز در Face ID برای تشخیص چهره کاربران خود استفاده می‌کند.

آیا تست سلامت اپلیکیشن Anura دقیق است؟

✔️ تحقیقات نشان داده‌ که دقت اندازه این سیستم در مورد فشار خون افراد ۹۶ درصدست. دانشمندان این شرکت معتقدند که این فنآوری بر روی گوشی‌های هوشمند یک انقلاب در حوزه سلامت افراد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن