خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

ترندهای طراحی گوشی موبایل در سال ۲۰۱۹

۱-  نمایشگرهای ثانویه

زمانی که صحبت از ترند ساخت گوشی هوشمند به میان می آید می توان گفت که تقریبا همه گوشی های سال ۲۰۱۸ از بریدگی موجود در گوشی آیفون ایکس سال گذشته تقلید کرده اند. این حقیقت را مدنظر داشته باشید که اپل اولین شرکتی نبود که از بریدگی استفاده کرده اما بدون شک کاربرد این بریدگی در آیفون ایکس با سایر گوشی هایی که قبل از آن، عرضه شده بودند کاملا فرق می کند.

نیاز به توضیح ندارد که در سال ۲۰۱۸ اکثر برند های موبایل این طراحی را تقلید کرده اند. حال همان طور که به پایان سال ۲۰۱۸ و شروع ۲۰۱۹ نزدیک می شویم همه چیز درحال تغییر است. این روزها تمرکز برندهای تولید موبایل از کپی طرح اپل فاصله گرفته و به سمت طراحی گوشی های تماماً نمایشگر نزدیک می شود.

استفاده از نمایشگر های ثانویه کی از ترند های سال 2019

این تولید کنندگان سعی دارند تا طرح های جدید و جالبی را ارائه دهند که تا جایی که امکان دارد لبه ها را باریک و باریک تر کند. یکی از طراحی هایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته این است که دوربین ها در لبه بالای صفحه ظاهر شده اند اما امروزه تولید کننده های دیگری وجود دارند که راه حل جدیدی را برای این موضوع ارائه داده اند.

به نظر می رسد که راه حل هایی که این فروشندگان برای به حداقل رساندن لبه ها به خدمت می گیرند قرار دادن حفره هایی در صفحه نمایش آنها باشد. Samsung’s Galaxy S10 یکی از مهمترین گوشی هایی خواهد بود که به جای بریدگی از یک حفره جهت جای دادن دوربین سلفی بهره خواهد برد و ممکن است طراحی مشابه به تصویر زیر که از یکی از کاربران توییتر منتشر شده داشته باشد.

ترند های طراحی گوشی های هوشمند در سال 2019

این می تواند یکی از طراحی های عالی به حساب آید اما تولید کننده دیگری اخیراً طرح جدیدی را برای مخفی کردن و دوربین های سلفی ارائه داده است. در این طرح به جای مخفی کردن دوربین جلو کاملاً آن را حذف کرده است. Nubia X یکی از گوشی هایی است که با طراحی خاصی تولید شده و به جای قرار دادن دوربین سلفی در یک لبه باریک و یا در برش صفحه نمایش به طور کامل آن را حذف کرده است.

این گوشی در پنل پشت به یک صفحه نمایش ثانویه مجهز شده است که در زمان عدم استفاده از آن مخفی می شود. این نمایشگر با رنگ پنل عقب یکی شده و زمانی که می خواهید سلفی بگیرید روشن می شود. به کارگیری نمایشگرهای ثانویه یکی از ترندهای طراحی موبایل در سال ۲۰۱۹ خواهد بود از ترندهای طراحی دیگر در ساخت انواع موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

۲- نمایشگرهای منعطف

شرکت هایی چون سامسونگ، هوآوی و اپو و شیائومی به طور رسمی اعلام کرده اند که تولید این نوع گوشی را در برنامه دارند. ایده سامسونگ به این صورت است که همانند گوشی های تاشو قدیمی روی هم قرار گرفته از این رو نه تنها صفحه بزرگ تری را در اختیار قرار داده بلکه از شکسته شدن آن هم جلوگیری به عمل می آید چرا که دو قسمت صفحه به طور کامل پوشیده می شود. شیائومی هنوز طرحی را از گوشی منعطف خود منتشر نکرده است. طرح دیگر طرح کتابی است که یک موبایل را به تبلت تبدیل می کند.

ترند های طراحی گوشی های هوشمند در سال 2019

۳- صفحه های کشویی برای جای دادن ماژول دوربین سلفی 

این طراحی هم می تواند یکی دیگر از ترندهای طراحی سال ۲۰۱۹ گوشی های موبایل باشد و فضای بیشتری از نمایشگر را در اختیار قرار می دهد. لنوو و شیائومی از جمله شرکت هایی هستند که این طراحی را به کار گرفته اند و می میکس ۳ یکی از این گوشی ها است.

۴- طراحی دوربین چند گانه

در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اکثر گوشی ها از ترند دوربین های دوگانه پیروی کرده اند تنها پرچم داری است که در سال ۲۰۱۸ با دوربین سه گانه عرضه شد هوآوی پی ۲۰ پرو است. حال نوبت آن فرا رسیده که دوربین های سه یا بیشتر را در طراحی به کار گیرند. حتی این امکان نیز وجود دارد که گوشی های ۲۰۱۹ آیفون هم از چندین دوربین برخوردار باشند.

استفاده از دوربین های چندگانه یکی از ترند های 2019 طراحی گوشی های هوشمند

۵- استفاده از ” Waterdrop” یا به اصطلاح برش قطره ای 

۶- حس گرهای سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش

ترند های طراحی سال 2019

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن