قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل شیائومی Mi Mix 3 ظرفیت 128 گیگابایت رم 6GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • 0 تومان
X


نقد و بررسی کامل گوشی شیائومی می میکس 3



همان طور که می دانید شیائومی به طور کلی ایده گوشی تمام صفحه را در سری می میکس خود پیاده کرده است. در واقع بعد از پیشرفت در نسبت صفحه به بدنه در این سری عده زیادی از شرکت های موبایل سازی از این طراحی کپی کرده اند. این بار شرکت شیائومی به منظور ارائه یک نمایشگر کامل و حفظ خاصیت ارگونومیکی، طراحی کشویی را به کار گرفته است. شیائومی در سال 2018 با نمایشگر بزرگ بدون لبه و 4 دوربین و بدنه سرامیکی سعی کرده این مدل را متفاوت از تمام گوشی های که در سال 2018 ساخته شده اند طراحی کند. در ادامه به بررسی این گوشی منحصر به فرد می پردازیم.




طراحی:

یکی از منحصر به فردترین نکات طراحی می میکس 3 برخورداری از پنل کشویی است اما زمانی که از پنل کشویی صحبت می شود گوشی های کشویی قدیمی با کیبورد فیزیکی  را در ذهن تداعی می کند در حالی که زمان استفاده از این نوع طراحی و استفاده از کیبورد به پایان رسیده است اما مکانیسم عمل این پنل به کلی متفاوت از پنل های قدیمی است. در واقع می میکس 3 این مکانیسم را به کار گرفته تا دوربین های جلو مخفی شده در پشت پنل را نمایش دهد. تاکنون شرکت های زیادی سعی کرده اند که دوربین های جلو را به گونه ای مخفی کنند تا بتوانند فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند. برای محکم کردن این دو پنل هم از آهن ربا استفاده شده بنابراین با کشیدن نمایشگر به سمت پایین دوربین ها در بالای آن ظاهر شده اما در حالت عادی صفحه نمایش با لبه بالا و پایین به طور کامل هم پوشی دارد.









می میکس 3 جزء گوشی های سنگین وزن به حساب آمده و وزنی برابر با 218 گرم دارد که در حدود 10% از Note 9 (با وزنی برابر با 201 گرم) سنگین تر بوده در حالی از آن کمی کوچکتر و باریک تر است. پنل پشت آن سرامیکی بوده و به صورت منحنی طراحی شده است. در کل میکس 3 با به کارگیری زوایای منحنی مناسب و پرداخت سرامیکی از هر زاویه ای که به آن نگاه کنید جدای پنل پشت نامتعارف آن زیبا به نظر می رسد. آپشن های رنگی در نظر گرفته شده هم آبی سرمه ای و سبز یشمی است. 





همچنین صفحه ای که دوربین های سلفی بر روی آن قرار گرفته هم به رنگ پنل پشتی ساخته شده است. در قسمت چپ دکمه دیگری تعبیه شده که به دستیار شخصی Xiao Ai اختصاص یافته اما برای نسخه گلوبال آن گفته شده این امکان بر روی دستیار گوگل کار می کند. درگاه دوگانه سیم کارت نانو هم در سمت چپ قرار گرفته اما از کارت حافظه جانبی micro SD پشتیبانی نمی کند. در بالای آن بلندگوها قرار گرفته و زمانی که صفحه نمایش به پایین کشیده می شود می توانید اسپیکرهای زیر آن را مشاهده کنید. صدایی که از آن خارج می شود نسبت به اسپیکرهای که در پایین و در کنار پورت USB-C قرار دارد ضعیف تر است. همچنین این بار هم جک 3.5 میلی متری هدفون دیده نمی شود. 


صفحه نمایش:

همان طور که در بالا اشاره شد این گزینه آپشنی است که در نگاه اول بیش از سایر خصیصه ها نظرها را به خود جلب می کند. بر خلاف بسیاری از مدل های گوشی شیائومی که از پنل های LCD استفاده کرده اند این بار به پنل AMOLED ساخت شرکت سامسونگ با نسبت 19.5:9 مجهز شده که رزولوشن آن 1080× 2340 پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه داده است. به طور کلی این پنل 93.4 درصد از گوشی را به خود اختصاص داده است. این بار از ترند استفاده از بریدگی نمایشگر پیروی نشده و  فاقد بریدگی بوده و تنها در قسمت پایین لبه باریکی دارد. نوع پنل استفاده شده مشابه به پنل Huawei Mate 20 Pro است. همچنین در پوشش گوریلاگلس 5 پیچیده شده که مقاومت خوبی را به آن بخشیده است. روشنایی آن به 600 نیت می رسد که  یک نتیجه عالی است و خوانش محتوا در حضور نور خورشید به خوبی انجام گرفته و هیچ گونه مشکلی وجود نخواهد داشت. همچنین شما می توانید حالت always-on display را از تنظیمات فعال کرده و یا حتی درجه حرارت رنگی صفحه نمایش را تغییر دهید.




برای قفل این نمایشگر سر جایش از نوعی آهن ربا استفاده شده است. حس بسیار خوبی داشته و طبق ادعای شیائومی می تواند تا 300000 چرخه باز و بسته شدن را تحمل کند. بر خلاف گوشی هایی که دوربین سلفی آنها مخفی شده، مکانیسم استفاده از آن کاملا دستی بوده از این رو به موتور جداگانه نیاز ندارد در نتیجه مکانیسم عمل و کارایی بهتری دارد. به صورت پیش فرض با کشیدن این صفحه به پایین دوربین راه اندازی می شود درحالی که می توان آن را برای پاسخ به تماس های دریافتی و یا راه اندازی برخی از اپلیکیشن های خاص هم سفارشی کرد. به طور کلی می توان گفت که کیفیت و ارائه رنگ آن مشابه به گوشی های پرچم دار سامسونگ است. تفاوت این پنل کشویی با پنل های دیگری چون Oppo Find X ، Vivo Nex این است که تنها برای زیبایی و سرگرمی نیست بلکه در زیر آن دوربین های سلفی تعبیه شده اند در حالت عادی اگر نخواهید از سنسور face unlock استفاده کنید این موبایل حالت معمول خود را خواهد داشت و تنها زمانی می بایست به پایین کشیده شود که نیاز به باز کردن قفل صفحه نمایش و یا دوربین های سلفی باشد. 




دوربین:

دوربین های جلو آن شامل یک لنز 24 مگاپیکسلی از نوع IMX576 ساخت شرکت سونی با اندازه پیکسلی 1.8 میکرون و یک لنز ثانویه 2 مگاپیسکلی برای حالت پرتره و اثر بوکه است. سنسور اصلی در موقعیت های کم نور از تکنولوژی pixel binning برای ترکیب داده های نوری از چهار پیکسل مجاور استفاده کرده که رزولوشن آن به  اندازه 6 مگاپیکسل کاهش یافته سپس دوباره به 24 مگاپیسکل بر می گردد. به علاوه این دوربین سلفی از حالت هایی چون AI-supported portrait، افکت های studio lighting و AI beautify هم پشتیبانی می کند. در واقع این دوربین های سلفی دقیقا مشابه به دوربین های جلو Mi Mix 2S هستند. سنسورها و اپتیک ها دقیقا یکی است اما این بار به لطف ترفندهای الگوریتمی و پردازشی کیفیت تصاویر ثبت شده به مقدار قابل توجهی بهتر شده است.




دوربین اصلی به کار رفته در اینجا از یک لنز زاویه باز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8  و اندازه پیکسلی 1.4 میکرون و یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با اندازه پیسکلی 1.0 میکرون تشکیل شده است. سنسور اصلی از نوع Sony IMX363 بوده و از فوکوس خودکار دوگانه هم برخوردار است. لنز ثانویه S5K3M3+  ساخت شرکت سامسونگ است و زوم اپتیکال دو برابر را فراهم می کند. هر دو این دوربین ها هم از AI modes هم پشتیبانی می کند اما سنسور اصلی سونی از ثبت ویدئو اسلوموشن (با سرعت 960 فریم بر ثانیه در 1080 پیکسل یا 720 پیکسل) هم پشتیبانی می کند. در مقایسه با مدل های سال قبل، کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین این مدل ارتقاء قابل توجهی دارد. شاید در ظاهر تفاوت چندانی با هم داشته باشند اما در برخی از سناریوهای چالش برانگیز مثل زمانی که دوربین مقابل نور قرار می گیرد، عملکرد به نسبت بهتری دارد. این بار امکاناتی چون حالت فیلم برداری اسلوموشن، فیلم برداری بوکه و همچنین حالت فیلم برداری در شب که مشابه به low-light exposure shots موجود در Huawei P20 و Mate 20 عمل می کند. 




سخت افزار:

از نظر سخت افزاری هم این گوشی همانند بسیاری از پرچم داران سال 2018 از تراشه رده بالای Snapdragon 845 استفاده کرده و حداکثر رم در نظر گرفته شده برای آن 10 گیگابایت بوده که تنها برای نسخه خاص آن در نظر گرفته شده است. به علاوه اینکه، دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی از آن هم عرضه شده است. با اطمینان کامل می توان گفت که بدون کوچکترین لگ و یا کندی هر عملکردی را انجام خواهد داد. مقدار رم برای کاربرانی که به مقدار زیاد از گوشی خود استفاده می کنند و یا برای برنامه ها و خدمات بسیار زیاد در گوشی بسیار حائز اهمیت است. زمانی که مقدار حافظه ذخیره سازی پر می شود، اگر سیستم برای خواندن و نوشتن از فضای فلش کندتر استفاده کند سرعت دستگاه موبایل ممکن است اندکی تنزل پیدا کند. شیائومی در مورد پشتیبانی از تکنولوژی 5G هم صحبت کرده اما این تکنولوژی تا سال 2019 به بازار نخواهد بود بنابرین هنوز مشخص نیست که از چه تکنولوژی استفاده خواهد شد. پردازنده آن 8 هسته ای بوده و هسته های آن با سرعت 2.8 گیگاهرتز به کار می افتند. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده هم Adreno 630 است که نیاز به توضیح نداشته و در حال حاضر یکی از بهترین مدل های پردازنده  گرافیکی در بازار  به حساب می آید.


نرم افزار:

این گوشی با اندروید 9.0 اجرا شده و با رابط کاربری MIUI 10 اجرا شده است. این نسخه از جمله جدیدترین نسخه از رابط کاربری بوده و بهینه سازی ها و امکانات متعدد به همراه عملکردی روان را به ارمغان خواهد آورد.



باتری:

بدون شک یکی از نقاط قوت خط تولید میکس عملکرد خوب باتری آنها است اما این بار از یک باتری 3200 میلی آمپری استفاده شده که عملکرد نرمالی را ارائه داده است اما از شارژ سریع نسخه Quick Charge 4+، پشتیبانی می کند شارژ سریع آن عملکرد خوبی دارد.     

 

اطلاعات کلی
برند شیائومی
GPU (گرافیک) Adreno 630
سیم کارت دو سیم کارت 5G
دوربین 12 مگاپیکسل(دوگانه)
اندازه 157.9×74.7 × 8.5 میلی متر
وزن 218 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی-سرامیک وشیشه
حافظه 128 گیگابایت حافظه داخلی-6 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, October
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (4x2.8 GHz Kryo 385 Gold & 4x1.7 GHz Kryo 385 Silver
سازنده چیپست Qualcomm
چیپست (Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 (10 nm
سرعت 2.8 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
ساختار پردازنده 64 بیتی
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 9.0 Pie
صفحه نمایش
اندازه 6.39 اینچ
نوع صفحه نمایش صفحه نمایشSuper AMOLED لمسی خازنی ، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 1080× 2340 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~85.0%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~403
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 6 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت
درگاه حافظه
دوربین
دوربین اصلی 12 مگاپیکسل (دوگانه) پاپ آپ
رزولوشن 1080 × 2340 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه, فیلم برداری Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه, فیلم برداری HD با سرعت 120 فریم در ثانیه
دوربین دوم 24 مگاپیکسل(دوگانه)پاپ آپ
امکانات HDR
سنسور
سنسور ها حسگر اثر انگشت-قطب نما -شتاب سنج(حسگر حرکتی)-حسگر مجاورتی ، ژیروسکوپ
شبکه
تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3, WAV ringtones
بلندگو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه, GLONASS ,BDS GALILEO ,QZSS دو بانده
رادیو
بلوتوث 5.0, A2DP,LE
مادون قرمز
USB USB Type-C 1.0
امکانات
ارسال پیام SMS ,MMS ,Email ,Push Mail ,IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر NFC-مجهز به قابلیت شارژسریع 18ولت(Quick Charge 4+)- مجهز به شارژ بی سیم 10 ولت- حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه-Corning Gorilla Glass 5-پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264-پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac-ویرایش عکس و فیلم-قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف، مجهز به رابط کاربری MIUI 10
باتری
باتری لیتیوم پلیمری 3200 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.