خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآوی

تحریم هوآوی توسط آمریکا در ساخت تراشه و همکاری کوالکام با هوآوی!


اتفاقی که همه انتظارش را می‌کشیدند بالاخره به وقوع پیوست؛ تحریم هوآوی توسط آمریکا کار خود را کرد. هوآوی اعتراف کرد که از این پس هایسیلیکون امکان ساخت تراشه برای این شرکت را ندارد. به همین دلیل گوشی میت ۴۰ آخرین مدلی خواهد بود که از تراشه‌ی کایرین هاسیلیکون بهره می‌برد. با استناد بر ژورنال وال استریت، همانطور که انتظار می‌رفت، شرکت کوالکام اکنون در تلاش است دولت آمریکا را متقاعد کند که اجازه دهد تراشه‌های گوشی موبایل را به این شرکت چینی بفروشد.


طبق یک قانون جدید، تولید‌کنندگان خارجی که از تکنولوژی آمریکا برای ساخت تراشه استفاده می‌کنند، باید قبل از فروش آن به هوآوی مجوز بگیرند. متأسفانه، با قطع همکاری شرکت تایوانی TSMC با هایسیلسکون، این شرکت به پایان عمر خود نزدیک می‌شود.

این تحریم‌ هوآوی توسط آمریکا بیش از این شرکت روی کوالکام تأثیر می‌گذارد.


هوآوی چاره‌ای جز خرید تراشه از تولید‌کنندگان دیگر ندارد و کوالکام قصد دارد قبل از هر شرکت دیگری تأمین کننده‌ی تراشه‌ی مورد نیاز این کمپانی باشد. با استناد بر گزارش‌ها، این ممنوعیت صادرات مانع از دستیابی این شرکت چینی به قطعات مورد نیازش با خرید از شرکت‌های غیر آمریکایی نمی‌شود، اما این امر میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت.

در اینجا خالی از لطف نیست به این نکته هم اشاره کنیم که هوآوی جزء برندهای محبوبیست که همواره در لیست ارائه دهندگان بهترین قیمت گوشی بوده و این شرایط حاصل از تحریم، شرکت‌های بسیاری را بر آن داشته تا به این شرکت برای ادامه‌ی کار خود کمک کنند.
یکی از گزینه‌های غیر آمریکایی که قبلاً کایرین ۷۱۰A را برای هوآوی ساخته؛ شرکت SMIC است که جهت تولید بیش از ۱۲۰ میلیون چیپست با شرکت مدیاتک در حال مذاکره است. سامسونگ نیز یکی دیگر از رقیبان خارجیست که می‌تواند چیپست موردنیاز این شرکت را تأمین کند.

با وجود چنین رقیبانی برای تأمین تراشه‌ی مورد نیاز هوآوی، امکان دارد که سهم بازار چیپست نسل ۵ نصیب رقیبان کوالکام در چین یا کشورهای دیگر شود. لازم به ذکرست که در اوایل سال جاری، HiSilicon از Qualcomm به عنوان تأمین‌کننده‌ی تراشه شماره یک در چین پیشی گرفت. هوآوی پس از قرار گرفتن در لیست تحریم‌های آمریکا، تمرکز خود را بر روی کشور اصلی خود افزایش داده است، اگر این شرکت نتواند تراشه‌های مورد ‌نیاز خود را تولید کند، رقیبان دیگر کوالکام عرضه‌ی تراشه‌ی لازم برای هوآوی را بر عهده خواهند گرفت.

تأثیر تحریم هوآوی توسط آمریکا بر دیگر شرکت‌ها

تحریم هوآوی توسط آمریکا بسیاری از شرکت ها را تحت الشعاع قرار می دهد.


افزایش سهم بازار کمپانی هوآوی در چین نیز بر شرکت‌های داخلی مانند Xiaomi و OPPO که تراشه‌های خود را از کوالکام دریافت می‌کنند نیز تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که این بازار سالانه ۸ میلیارد دلار سود دارد، کوالکام مشتاق فروش چیپست‌های نسل ۵ خود به هوآوی است.


کوالکام همچنین اخیراً با Huawei موضوع اختلاف حق ثبت اختراع را حل و فصل کرده که طبق آن این شرکت چینی توافق کرده است ۱.۸ میلیارد دلار بپردازد. اگرچه تا قبل از تحریم، هوآوی یک مشتری قابل توجه برای شرکت کوالکام محسوب می‌شد، اما در مقایسه با آن، این تجارت ناچیز است.

برخی از شرکت‌ها از جمله Intel،Micron Technology و Xilinx قبلاً مجوزهایی را برای تجارت با هوآوی دریافت کرده‌اند. با استناد بر گزارش‌ها، اگر درخواست کوالکام مبنی بر تجارت با هواوی پذیرفته شود، احتمالاً شاهد عرضه‌ی گوشی پی ۵۰ و میت ۵۰ با تراشه‌ی اسنپدراگون در سال جاری خواهیم بود.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

البته ناگفته نماند که تحریم هوآوی توسط آمریکا شاید این شرکت را به پایین بکشد، اما نمی‌تواند آن را نابود کند؛ زیرا این کمپانی همواره راهی برای این امر پیدا کرده و گوشی هوآوی همچنان طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن