خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

بهترین موبایل های گیمینگ در سال ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۹ شرکت‌های موبایل‌سازی طیف گسترده‌ای از گوشی‌ موبایل های گیمینگ را عرضه کرده‌اند. از این میان می‌توان به ایسوس آر او جی، ریزر فون ۲ و نوبیا، رد مجیک مارس و شیائومی بلک شارک و… اشاره کرد. همان طور که می‌دانید همواره پیدا کردن مناسب‌ترین گوشی گیمینگ کمی سخت و زمان‌بر است. مشخصات این دستگاه‌های گیمینگ مشابه به پرچم‌داران گران‌قیمتی مثل گلکسی اس ۱۰، پیکسل ۳ و وان پلاس ۶ تی است، در حالی که قیمت بسیار کمتری نسبت به آنها دارند.

مشخصاتی که این مدل‌ها را به گوشی‌های گیمینگ تبدیل کرده، پردازنده فوق سریع، نمایشگر شارپ super AMOLED و سیستم خنک کننده پیشرفته و منحصر‌به‌فرد، کنترل‌های مخصوص گیم و نمایشگر‌هایی با نرخ رفرش بالا است.

بهترین گوشی های گیمینگ 2019

گوشی‌هایی مثل «آیفون ایکس اس» و «آیفون ایکس آر» گوشی‌های گیمینگی به حساب می‌آیند که دارای پردازنده قوی‌تر و دسترسی به تایتل‌های بازی انحصاری و جدیدتر هستند؛ اما این گوشی‌های اپل فاقد قابلیت‌های خاص بازی هستند تا بتوان آنها را به عنوان یک گوشی گیمینگ خریداری کرد. همچنین همانند پرچم‌داران اندروید قیمت بالایی هم دارند. بدین منظور شرکت‌های موبایل‌سازی موبایل‌هایی را عرضه کرده‌اند تا بتوان با صرف کمترین هزینه از سرعت بالای آنها و ارائه تجربه هیجان‌انگیز بازی لذت برد. در اینجا چند مورد از گوشی‌های گیمینگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هر یک از گوشی‌های گیمینگ از نظر طراحی، مشخصات داخلی و عملکرد و مهمتر از همه گیم‌پلی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همه این چهار مدل گوشی گیمینگ به پردازنده Snapdragon 845 مجهز شده‌اند که در حال حاضر در گوشی‌های گلکسی نوت ۹، وان پلاس ۶تی و گوگل پیکسل ۳ هم به کار گرفته شده است. در ادامه به ترتیب چهار مورد از گوشی‌های گیمینگ را درجه بندی می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین گوشی گیمینگ

ایسوس آر او جی/Asus ROG

Asus ROG(که مخفف کلمه Republic of Gamers است) یکی از قدرتمندترین، ارگونومی‌ترین گوشی‌ها با طراحی‌های متفکرانه به حساب می‌آید. نمایشگر AMOLED 6 اینچی، ۹۰ بار در طی یک ثانیه رفرش می‌شود- که در موبایل‌‎های OLED جزء اولین مواردی است که این خصوصیت را ارائه داده است. نرخ رفرش بالا به معنای تاری حاصل از حرکت کمتر و زمان پاسخ سریع‌تر است. این مقدار نسبت به گوشی ریزر فون ۲ با نمایشگر ۱۲۰Hz کمتر بوده اما می‌توان گفت که نسبت به سایر گوشی‌های گیمینگ باز هم ارتقاء قابل توجهی را نشان می‌دهد. یک حالت X mode را در نظر گرفته که تجربه گیمینگ بهینه شده‌ای را برای شما به ارمغان می‌‎آورد.

بهترین گوشی گیمینگ 2019

ROG، بهترین باتری را در گروه گوشی‌های گیمینگ دارد. بیشترین لوازم جانبی گیمینگ را در برداشته که شما می‌توانید آنها را خریداری کنید. تنها نقطه ضعفی که وجود دارد این است که نسبت به گوشی‌های گیمینگ دیگر قیمت بالاتری دارد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

ریزر فون ۲: بهترین گوشی گیمینگ برای استفاده روزانه

اگر به دنبال گوشی گیمنیگی هستید که بتوانید از آن در وظایف روزانه هم استفاده کنید، Razer Phone 2 به شما پیشنهاد می‌شود. می‌توان آن را به عنوان گوشی گیمینگ مورد استفاده قرار داد و یا اینکه به عنوان یک گوشی فوق‌العاده در کاربردهای متداول روزانه مورد استفاده کرد؛ زمانی که شما صرفاً یک گیمر نیستید. در گروه مقایسه ریزر فون ۲ تنها موبایلی است که از گواهینامه مقاومت در برابر آب IP67 و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی گیمینگ 2019

همچنین طراحی آن هم بسیار زیبا و دوست داشتنی است؛ اما مشخصه قابل‌توجه آن نمایشگر روشن ۱۲۰Hz است. فرقی نمی‌کند گیمر باشید یا خیر، به هر حال انیمیشن‌هایی مثل اسکرول کردن پیج‌ها بسیار روان بوده و گرافیک بسیار عالی است. همچنین ریزر فون ۲ از بلندگوی‌های داخلی فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار بوده که به نظر می‌رسد نه تنها می‌تواند برای گیمرها بلکه برای هر کاربری که به موزیک و فیلم علاقمند باشد هم یکی از گزینه‌های ایده ال در نظر گرفته شود. در رابطه با باتری آن هم می‌بایست گفت که در ابتدا عملکرد باتری آن تعریف چندانی نداشته است اما بعد از به‌روزرسانی به اندروید ۹ طول عمر باتری تا اندازه‌ای ارتقاء پیدا کرده است.

نوبیا رد مجیک مارس؛ گوشی گیمینگ مقرون به صرفه

Nubia Red Magic Mars نسخه جدید رد مجیک سال ۲۰۱۸ است. در ابتدا این موبایل گیمینگ ارزان قیمت در یک نسخه ۶۴/۶ گیگابایت عرضه شد اما در حال حاضر شما می‌توانید نسخه ۱۲۸/۸‌گیگابایت از آن را هم در اختیار داشته باشید. در واقع رد مجیک مارس امکانات زیادی را از جمله سیستم خنک کننده نوآورانه و یک حالت بازی فوق العاده و… را با کمترین قیمت ممکن ارائه داده است. جدای حالت گیمینگ سفارشی آن، با نسخه خام Android 9 Pie اجرا می‌شود به همین دلیل نمایشگر آن به پای چند مورد دیگر نمی‌رسد و نمی‌تواند با آنها رقابت کند.

Nubia Red Magic Mars

علاوه بر همه مواردی که گفته شد، مقاومت بسیار خوبی را نیز از خود نشان داده است. رد مجیک مارس ۳ هم، در اواخر ماه اگوست ۲۰۱۹ عرضه شده است. این دستگاه یک پردازنده Snapdragon 855 به روز شده، صفحه OLED 90 هرتز و یک فن داخلی را در خود جای داده که نسبت به نسخه قبل ارتقاء قابل توجهی به حساب می‌آید. قیمت مقرون به صرفه آن یکی از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

شیائومی بلک شارک؛ بهترین گوشی گیمینگ با بهترین لوازم جانبی

gaming phonel,

شیائومی بلک شارک با یک گیم پد عرضه شده که به انتهای آن متصل می‌شود. از «جوی استیک» برخوردار بوده که تفاوت زیادی را هنگام بازی نسبت به مدل‌های دیگر به وجود می‌آورد. گوشی گیمینگ شیائومی با نسخه ۸٫۱ Oreo اندروید خام گوگل اجرا می‌شود. از جمله نقاط ضعف موبایل گیمینگ شیائومی می‌توان گفت که فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بوده و گیم‌پد آن پلاستیکی است. در مارس ۲۰۱۹ نسخه Black Shark 2 با پردازنده Snapdragon 855 به‌روزرسانی‌شده، نمایشگر‌ حساس به لمس مشابه به ۳D Touch اپل، سنسور اثر انگشت روی نمایشگر عرضه شده است. در ادامه از نظر پردازنده، سیستم خنک‌کننده و باتری این مدل‌ها را مقایسه می‌کنیم.

پردازنده:

در چهار گوشی پردازنده Snapdragon 845 به کار رفته که برای گیم پلی، سرعتی فراتر از سرعت معمول را فراهم می‌آورد؛ اما سرعت ROG می‌تواند به ۲٫۹۶ گیگاهرتز برسد در حالی بقیه مدل‌ها که نهایتا سرعتی برابر با ۲٫۸ گیگاهرتز را ارائه خواهد داد.

بهترین گوشی های گیمینگ 2019

سیستم خنک‌کننده:

همه این چند مدل به سیستم خنک‌کننده مجهز شده‌اند که می‌تواند برای عملکرد گیمینگ بسیار حیاتی باشد و از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کند. ایسوس ار او جی و ریزر فون ۲ از سیستم خنک کننده محفظه بخار استفاده می‌کند تا سطح را جهت اتلاف گرما افزایش دهد. نتیجه این می‌شود که در طول بازی هیچ قسمتی از دستگاه گرمای بیش از حد مشاهده نمی‌شود. علاوه بر این، به یک پد خنک‌کننده داخلی و سینک حرارتی مسی نیز نیز مجهز‌شده است. در مقابل بلک شارک ۲ دارای سیستم خنک‌کننده مایع است. زمانی که گوشی گرم می‌شود، مایع خاصی به بخار تبدیل شده و در ناحیه سردتر محفظه جمع شده و سرانجام دوباره به مایع تبدیل می‌شود. رد مجیک مارس هم از یک سینک حرارتی بخار به همراه چهار ورودی هوا استفاده کرده است.

سرعت:

هر یک از این دستگاه‌ها به منظور حفظ سرعت خود در گیم پلی طولانی از ترفند‌هایی بهره برده‌اند، در این مورد عملکرد هر سه در طول یک خط قرار دارد. گرچه ریزر فون از نظر عملکرد باتری بر سه مورد دیگر برتری دارد. تقریباً همه این گوشی‌های گیمینگ از نمایشگری برخوردار هستند که با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه رفرش می‌شوند. Razer Phone 2 از نرخ رفرش ۱۲۰ فریم بر ثانیه برخوردار بوده که به تصاویر و تکست‌های شارپ‌تر نتیجه داده و انیمیشن‌های روان‌تری خواهد داشت. ROG با نرخ فریم ریت ۹۰ هرتزی در مرتبه دوم قرار می‌گیرد. نمایشگر رد مجیک مارس هم مهمترین نقطه ضعف آن به حساب می‌آید و در مرتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

طول عمر باتری:

ریزر فون ۲ و بلک شارک هر دو باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را به‌خدمت گرفته‌اند و عملکرد تقریباً مشابه‌ای دارند. بلک شارک طول عمری برابر با ۱۰ ساعت و ۲۵ دقیقه ارائه داده در حالی که ریزر‌فون ۲ مقدار ۱۰ ساعت و ۳۱ دقیقه دوام آورده است. باتری ROG ، ۴۰۰۰ میلی‌آمپر است اما طول عمر طولانی‌تری ( ۱۳ ساعت و ۴۰ دقیقه) را ارائه داده است. رد مجیک مارس دارای کوچکتر ۳۸۰۰ میلی‌آمپر است، اما به طرز شگفت‌آوری توانسته ۱۴ ساعت و ۷ دقیقه دوام داشته باشد.

پشتیبانی از شارژ سریع:

• Black Shark: Quick Charge 3.0

• Razer: Quick Charge 4.0+

• Red Magic Mars: Quick Charge 3.0

• ROG: Quick Charge 4.0

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سوالات متداول

سیستم خنک کننده در گوشی‌های گیمینگ چه عملکردی دارد؟

✔️ سیستم خنک‌کننده برای عملکرد گیمینگ بسیار حیاتی است و از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کند. ایسوس ار او جی و ریزر فون ۲ از سیستم خنک کننده محفظه بخار استفاده می‌کند تا سطح را جهت اتلاف گرما افزایش دهد. نتیجه این می‌شود که در طول بازی هیچ قسمتی از دستگاه گرمای بیش از حد مشاهده نمی‌شود. علاوه بر این، به یک پد خنک‌کننده داخلی و سینک حرارتی مسی نیز نیز مجهز‌شده است. در مقابل بلک شارک ۲ دارای سیستم خنک‌کننده مایع است. زمانی که گوشی گرم می‌شود، مایع خاصی به بخار تبدیل شده و در ناحیه سردتر محفظه جمع شده و سرانجام دوباره به مایع تبدیل می‌شود. رد مجیک مارس هم از یک سینک حرارتی بخار به همراه چهار ورودی هوا استفاده کرده است.

کدام گوشی گیمینگ باتری بهتری دارد؟

✔️ ریزر فون ۲ و بلک شارک هر دو باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را به‌خدمت گرفته‌اند و عملکرد تقریباً مشابه‌ای دارند. بلک شارک طول عمری برابر با ۱۰ ساعت و ۲۵ دقیقه ارائه داده در حالی که ریزر‌فون ۲ مقدار ۱۰ ساعت و ۳۱ دقیقه دوام آورده است. باتری ROG ، ۴۰۰۰ میلی‌آمپر است اما طول عمر طولانی‌تری ( ۱۳ ساعت و ۴۰ دقیقه) را ارائه داده است. رد مجیک مارس دارای کوچکتر ۳۸۰۰ میلی‌آمپر است، اما به طرز شگفت‌آوری توانسته ۱۴ ساعت و ۷ دقیقه دوام داشته باشد.

معرفی یک گوشی گیمینگ مقرون به صرفه:

✔️ Nubia Red Magic Mars (نوبیا رد مجیک مارس) نسخه جدید رد مجیک سال ۲۰۱۸ است. در ابتدا این موبایل گیمینگ ارزان قیمت در یک نسخه ۶۴/۶ گیگابایت عرضه شد اما در حال حاضر شما می‌توانید نسخه ۱۲۸/۸‌گیگابایت از آن را هم در اختیار داشته باشید. در واقع رد مجیک مارس امکانات زیادی را از جمله سیستم خنک کننده نوآورانه و یک حالت بازی فوق العاده و… را با کمترین قیمت ممکن ارائه داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن