خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایلسخت افزار

باتری منعطف؛ افقی جدید در طراحی موبایل

یکی از بزرگترین مشکلات شرکت‌های سازنده در ساخت گوشی‌های منعطف، جای دادن باتری سخت در آنها است. به جرأت می‌توان گفت که این امر محدودیت عمده شرکت‌های سازنده به حساب می‌آید. برخلاف نمایشگرهای منعطف، تاکنون باتری‌های منعطف ساخته نشده؛ اما این موقعیت به زودی فراهم خواهد شد.

مارکوس نیدربرگ؛ استاد دانشگاه فنی ETH زوریخ در سوئیس “باتری‌های کشسان” را ارائه داده است. همانطور که از نام آن پیداست، این باتری‌ها قابلیت رول و جمع شدن دارند. همچنین کشسان بوده که گزینه‌ای مناسب برای گوشی‌ موبایل و تبلت‌ها با شکل‌های نامتعارف در نظر گرفته می‌شود. استفاده از باتری‌های منعطف در ساخت گوشی‌های هوشمند بدون شک افق جدیدی را پیش‌روی این سازندگان برای تولید محصولات منعطف را باز خواهد کرد. تصویر کنید گوشی‌های سامسونگ فولد و هوآوی میت ایکس با باتری منعطف تولید شوند! بدون شک شگفت‌انگیز خواهد بود!

باتری منعطف افقی جدید در طراحی گوشی هایم موبایل

در ساخت این باتری نوع جدیدی از مواد که توسط Xi Chen؛ نویسنده اصلی این مقاله کشف شده،  مورد استفاده قرار  گرفته است. این محصول با عنوان «یک باتری لیتیوم یونی کشسان کاملاً یکپارچه» در مجله Advanced Material منتشر‌شده است. چگونگی عملکرد این فنآوری جدید بکار گرفته شده در این باتری شگفت‌آور خواهد بود. این محصول از یک الکترولیت جدید استفاده کرده که به عنوان وسیله‌ای برای عبور یون‌های لیتیوم بر اساس جریان انرژی در یکی از جهت‌ها استفاده می‌کند. جمع‌کننده‌های آند و کاتد از کربن قابل خمش ساخته شده‌اند.

اگر بخواهید دقیقاً در مورد این نوع مواد بدانید می‌بایست گفت که، آند مورد استفاده در این باتری از اکسید وانادیوم و کاتد از لیتیوم منگنز ساخته شده است. پوسته‌های نقره میکروسکوپی در داخل این سطوح اضافه شده تا به عنوان یک لایه رسانا عمل کنند. در تصویر زیر می‌توانید ساختار داخلی این باتری موبایل را مشاهده کنید.

باتری های منعطف

این باتری هنوز آماده استفاده در گوشی‌های تاشو بعدی نیست، زیرا دانشمندان در جستجوی یک ماده چسبی مناسب برای سالم نگه داشتن تمام لایه‌های آن هستند. استفاده از این باتری‌ها و انقراض گوشی‌های موبایل با این شکل کنونی دور از ذهن نیست. نظر شما در مورد باتری‌های کشسان و منعطف چیست؟ نظرات خود را با ۱۹ کالا‌مگ در جریان بگذارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن