خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

موانع ارائه تکنولوژی شارژ سریع ۱۰۰واتی از زبان شیائومی

شرکت‌های موبایل‌سازی در رابطه با تکنولوژی شارژ سریع تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند تا بتوانند بر تکنولوژی شارژ سریع Oppo غلبه کنند. در حال حاضر، اوپو دارای سریع‌ترین تکنولوژی شارژ سریع در دنیاست. دستگاه‌هایی که این شارژ را در اختیار دارند قادر خواهند بود ظرف چند دقیقه یک گوشی موبایل ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را شارژ کند.

انتظار می‌رفت شیائومی آن را در Xiaomi Mi 10 به بازار عرضه کند. حال این احتمال می‌رود که این شرکت نتواند دقیقاً به شارژ سریع ۱۰۰ وات دست پیدا کند. امروز شرکت شیائومی در رابطه با شارژ سریع ۱۰۰ وات خود صحبت‌هایی را مطرح کرده است. شیائومی تنها شرکتی نیست که قصد دارد این فنآوری را در گوشی‌های بعدی خود ارائه دهد و در واقع تاکنون چندین شرکت اعلام کرده‌اند که از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد.

فست شارژ 100 واتی شیائومی ومی

در حال حاضر شارژ سریع ۳۰ و ۵۰ وات برای اکثر کاربران کفایت می‌کند و در واقع رضایت خاطر آنها را جلب خواهد کرد.

در حال حاضر شارژ سریع ۳۰ و ۵۰ وات برای اکثر کاربران کفایت می‌کند و در واقع رضایت خاطر آنها را جلب خواهد کرد. اگر ظرفیت باتری گوشی‌های موبایل به سمت باتری‌های ۷۰ تا ۱۰۰ هزار میلی‌آمپری پیش رود، شارژ سریع ۱۰۰ وات می‌تواند مفید باشد؛ اما اکنون بیشترین ظرفیت باتری که در گوشی‌های موبایل بکار می‌رود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است. از‌این‌رو  ممکن است در حال حاضر، این نسخه فست شارژ خیلی مفید و ثمر بخش نباشد. به گفته شیائومی این نسخه از فست شارژ هنوز آماده نبوده و ممکن است حتی باعث کاهش ظرفیت واقعی باتری گوشی‌های موبایل شود.

شیائومی تأیید کرده که تکنولوژی‌ شارژ ۱۰۰ واتی آن هنوز آماده نیست؛ اما این شرکت در واقع جا نزده، زیرا توضیح داده که این سرعت به تدریج ممکن است باتری موبایل را خراب کند، حتی ارقامی را نیز ارائه می‌دهد.

در این خبر آمده است که این نوع شارژ سریع، ظرفیت باتری را تا ۲۰٪ کاهش می‌دهد. بنابراین برای داشتن ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت باید یک سلول ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در اختیار داشته باشید. در صورت داشتن یک سلول ۴۰۰۰ میلی‌آمپری و استفاده از این نوع شارژ سریع، این رقم به ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت کاهش پیدا می‌کند.

این شرکت همچنین توضیح می‌دهد که ارائه این نوع شارژ در یک گوشی موبایل در مقیاس تجاری بسیار پیچیده است، زیرا باید یک سری استانداردها و گواهینامه‌هایی را نیز به دست آورد. شارژر آن نیز باید شروط مهمی را برآورده سازد و به طور کلی خود دستگاه نیز می‌بایست با این نوع شارژ سریع  سازگاری داشته باشد. 

آیا اصلاً به نسخه‌های شارژ سریع بیش از ۵۰ و یا ۶۰ وات نیاز خواهد بود یا خیر؟

با استفاده از شارژ سریع ۵۰ وات یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری قادر خواهد بود که طی نیم ساعت شارژ شود در حالی که اگر ۲۰ یا ۳۰ درصد به آن اضافه شود زمان شارژ بسیار کاهش خواهد یافت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

از طرفی نیز داشتن شارژ سریع باعث افزایش قیمت دستگاه شده و ایمنی آن کاهش پیدا خواهد کرد. به طور کلی در کوتاه مدت عواقب خوبی نخواهد داشت. با در نظر گرفتن همه آنها تصور بر این است که شارژ سریع ۱۰۰ واتی که اکنون بسیاری شرکت‌ها بر روی آن کار می‌کنند، ممکن است برای کاربران نتواند زیاد مفید واقع شود و در واقع جذابیتی برای آنها داشته باشد. نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. چرا این حرف رو میزنید آقای نویسنده؟؟؟
    یعنی شما دوست ندارید گوشیتون مثلا توی پنج دقیقه با باطری پنچ هزار شارژ شه؟؟؟!!!
    مطمعن باشید وقتی این شارژر رو عرضه کنند یه فکری هم برای اون بیست درصد افت باطری کرده اند
    واقعا چرا میگین جذاب نیست؟

  2. سلام یعنی ممکنه شارژر ریلمی ایکس ۲پرو ب گوشی ریلمی ایکس ۲پرو صدمه بزنه؟?

    1. بدون شک هر کسی دوست داره که در حداقل زمان ممکن گوشی خودش رو شارژ کنه اما نه به قیمت مشکلاتی که ممکنه واسه گوشی به وجود بیاد از این نظر شاید واسه برخی از کاربرا جذابیت نداشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن