خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفون

بهترین روش‌های اسکرین شات ایفون در مدل‌های مختلف

احتمالاً برای شما هم بارها پیش آمده که بخواهید از صفحه موبایلتان یا اطلاعات درون سایت یا شبکه‌های اجتماعی، اسکرین شات تهیه کنید و از آنجا که سیستم عامل iOS با اندروید متفاوت است، اگر به تازگی گوشی اندرویدی خود را به آیفون تبدیل کرده باشید، اسکرین شات ایفون یک چالش برایتان محسوب می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله تمامی روش‌های شات ایفون را به شما آموزش دهیم.

روش‌های اسکرین شات ایفون

روش اسکرین شات در ایفون های قدیمی و خانواده SE به واسطه داشتن دکمه Home، نسبت به مدل‌های جدید اندکی متفاوت است. البته همانطور که گفتیم چندین روش برای این کار وجود دارد و تنها در یکی از این روش ها، مدل‌های قدیمی با جدید تفاوت دارند. در ادامه ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌های گرفتن عکس از صفحه ایفون را با هم بررسی خواهیم کرد:

اسکرین شات ایفون

نحوه اسکرین شات در ایفون‌ با استفاده از دکمه‌های ترکیبی

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای اسکرین شات ایفون استفاده از دکمه‌های فیزیکی ترکیبیست. در مدل‌های قدیمی‌تر مثل مدل های قبل از سری ۸ و همینطور میان رده‌های خانواده SE که از طراحی قدیمی گوشی اپل استفاده می‌کنند و پایین نمایشگر Home Button معروف اپل وجود دارد، اسکرین شات گرفتن بسیار راحت است. برای این کار کافیست هم زمان دکمه Home و پاور را با هم بفشارید تا از صفحه گوشتان عکس گرفته شود.

شات ایفون برای ادیت

در مدل‌های جدیدتر که آیفون دکمه Home را حذف کرده و قابلیت Face ID به آن‌ها اضافه شده، با گرفتن هم‌زمان دکمه‌های پاور و افزایش صدا می‌توانید اسکرین شات تهیه کنید. این روش برای اسکرین شات ایفون ۱۱ همچنین ایفونx و مدل‌های بعد از آن کاربرد دارد.

شات ایفون

برای خرید گوشی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

گرفتن اسکرین شات ایفون با Assistive Touch

اگر به خاطر داشته باشید، خرابی دکمه Home یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران آیفون در گذشته بود و ترجیح می‌دادند تا جای ممکن از این دکمه استفاده نکنند. برای این دسته از کاربران بهترین روش اسکرین شات گرفتن، بهره‌گیری از قابلیت‌های Assistive Touch است. البته این روش بسیار محبوب در آیفون های جدید نیز کاربرد دارد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۴,۰۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۴,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

Assistive Touch در واقع یک دکمه مجازی روی صفحه ایجاد می‌کند که از طریق آن می‌توانید میانبرهای زیادی برای گوشی خود تعریف کنید و یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های آیفون است، برای مثال می‌توانید اسکرین شات را در دستورالعمل‌ها بگذارید و با کمک آن از صفحه خود عکس بگیرید. برای این کار کافیست مسیر زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

نحوه اسکرین شات در ایفون ۱۳

  • سپس در بخش Accsesibilty، گزینه Touch را انتخاب و Assistive Touch را فعال کنید.

اسکرین شات ایفون ۱۱

  • در این قسمت به سادگی می‌توانید Assistive Touch را سفارش سازی کنید، اما از آنجایی که در این مقاله قصد داریم فقط به نحوه اسکرین شات گرفتن آیفون بپردازیم، تنها اضافه کردن آن به Assistive Touch را به شما توضیح می‌دهیم.

اسکرین شات در ایفون

  • سریع‌ترین راه اینست که گزینه Double tab را روی حالت اسکرین شات تنظیم کنید تا با زدن دوبار ضربه بر روی دکمه مجازی ایجاد شده روی صفحه، اسکرین شات گرفته شود.

اسکرین شات ایفون با ضربه

  • همچنین شما می‌توانید اسکرین شات را روی حالت Single-Tap، Long Press یا ۳D touch نیز تنظیم کنید و بیشتر به سلیقه شما برمی‌گردد که چه دستورالعملی را برای اسکرین شات گرفتن، تعریف کنید.

اسکرین شات ایفون با ضربه روی پنل پشتی

دیگر همه کاربران با قابلیت‌هایی که با ضربه زدن به پنل پشتی فعال می‌شود، آشنایی دارند. این ویژگی برای اسکرین شات گرفتن در آیفون نیز کاربرد دارد. البته برای برخورداری از این قابلیت باید گوشی خود را به سیستم عامل iOS 14 به بعد آپدیت کنید. همچنین این ویژگی تنها برای سری ۸ به بعد قابل استفاده است و نمی‌توانید برای اسکرین شات ایفون ۷ و مدل‌های قبل از آن، روی این قابلیت حساب باز کنید.
برای فعال سازی این ویژگی باید مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد Settings شوید.
  • به قسمت Touch در بخش Accessibility بروید.

اسکرین شات ایفون ۱۲

  • گزینه Back Tap را بزنید.
  • در این قسمت دو گزینه دارید که با نام‌های Double Tap (دو بار ضربه زدن) و Triple Tap (سه بار ضربه زدن) پیش رویتان قرار گرفته است و با انتخاب هر کدام از آن‌ها، چندین گزینه برایتان ظاهر می‌شود که اسکرین شات یکی از آن‌هاست و می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که با دو یا سه ضربه زدن به پنل پشتی گوشی فعال شود و از صفحه شما عکس بگیرد. از دیگر قابلیت ها، اسکرین رکوردر ایفون که در مقاله ای جدا در مورد آن صحبت کرده ایم

اسکرین شات ایفون 7

اسکرین شات گرفتن در ایفون با استفاده از سیری

دستیار صوتی اپل که با نام Siri آن را می‌شناسیم، تقریباً در همه زمینه‌ها کمک حال کاربران است و محبوبیت آن بی‌دلیل نیست و می‌توان آن را کامل‌ترین دستیار صوتی گوشی‌های هوشمند دانست. شما با صحبت با سیری نیز می‌توانید به سادگی اسکرین شات بگیرید. برای این کار کافیست دکمه کناری یا هوم(در مدل‌های قدیمی) را بفشارید تا Siri فعال شود. سپس عبارت Take a screenshot را بیان کنید تا دستور اسکرین شات گرفتن برای siri ارسال شود و از صفحه شما عکس بگیرد. این ویژگی برای زمانی که نمی‌توانید از دستان خود استفاده کنید یا دکمه‌های گوشی شما خراب شده است، بسیار کاربردیست. اگر دوست دارید که با قابلیت های سیری اشنا شوید می توانید مقاله دستورات سیری را در این مجله بخوانید.

اسکرین شات آیفون 13

مشاهده اسکرین شات ایفون برای ادیت

خیلی وقت‌ها زمانی که از یک صفحه عکس می‌گیریم، تنها قسمتی از آن را نیاز داریم و ترجیح می‌دهیم بقیه بخش‌ها را کات یا ویرایش کنیم، در این صورت باید عکس گرفته شده از صفحه را به برنامه ادیتور عکس آیفون برده تا بتوانید تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید، اما روند این کار چگونه است؟
بلافاصله بعد از گرفتن اسکرین شات، نسخه کوچکی از آن در گوشه‌ی پایین تصویر ظاهر می‌شود که می‌توانید با ضربه زدن روی آن، اسکرین شات گرفته شده را مشاهده و ویرایش کنید. این اسکرین به صورت خودکار در برنامه ادیت عکس باز می‌شود و قابلیت ویرایش فوری آن را دارید.

اسکرین شات ایفون 6

همچنین می‌توانید قبل از ذخیره سازی عکس، آن را به اشتراک بگذارید یا پاک کنید. در غیر این صورت به صورت خودکار در قسمت گالری گوشیتان ذخیره خواهد شد. درصورتی که تصویر ذخیره شده باشد، باید برای ویرایش آن ابتدا به گالری رفته و بعد از انتخاب عکس، روی گزینه Edit ضربه بزنید تا بتوانید آن را ادیت کنید.

اسکرین شات ایفون 13

در این مقاله سعی کردیم ساده‌ترین راه‌های اسکرین شات گرفتن در آیفون را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در کم‌ترین زمان از صفحه خود عکس بگیرید و آن را در گالری خود ذخیره کنید.

آیا شما روش دیگری برای گرفتن اسکرین شات از آیفون می‌شناسید؟ شما معمولاً از کدام روش استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دوستانتان در ۱۹ کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

سوالات متداول

نحوه اسکرین شات در ایفون ۱۳ چگونه است؟

در مقاله بالا تمامی روش‌های اسکرین شات ایفون ۱۲ و همچنین گرفتن اسکرین شات آیفون 13 را آموزش دادیم که البته اکثر راه‌های گفته شده برای تمامی سری‌های ساخته شده آیفون کاربرد دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

برای اسکرین شات ایفون 6 باید از کدام کلیدهای ترکیبی استفاده کرد؟

برای اسکرین گرفتن با دکمه‌های ترکیبی در گوشی‌های قدیمی آیفون، کافیست کلید پاور و هوم را هم‌زمان فشار دهید تا از صفحه شما عکس گرفته شود.

بهترین راه اسکرین گرفتن در گوشی‌های آیفون چیست؟

راه‌های ساده زیادی برای اسکرین گرفتن وجود دارد که شاید راحت‌ترین آن استفاده از کلیدهای ترکیبی یا تنظیم حالت اسکرین شات روی Assistive Touch باشد.

اسکرین گرفتن با ضربه زدن به پشت گوشی، برای کدام مدل‌های آیفون در دسترس و امکان پذیر است؟

قابلیت Back Tap تنها برای سری 8 به بعد آیفون در دسترس است و علاوه بر آن، نسخه iOS گوشی شما باید حداقل 14 باشد.

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. اگه نخوایم عکس اسکرین شات ایفون همون لحظه ادیت بشه اون عکس کجا ذخیره میشه ؟؟

    1. اسکرین شات ایفون معمولا در گالری گوشی ذخیره می شود.

  2. من که از قدیم الایام از Assistive Touch استفاده میکردم و به نظرم بهترین روشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن