خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاردسته‌بندی نشده

برنامه Threads Instagram چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

حتماً متوجه تب و تاب رونمایی و معرفی Threads Instagram شده‌اید و شاید حالا بخواهید کار با این برنامه را یاد بگیرید. اگر کنجکاو هستید تا نحوه نصب و امکانات مختلف آن را بشناسید؛ ما در ۱۹کالامگ در ادامه‌ مطلب به معرفی کامل این برنامه می‌پردازیم.

اینستاگرام Threads چیست

Threads یک برنامه پیام‌رسان اختصاصی برای Instagram است، اما نسبت به اینستاگرام تغییراتی دارد و برخلاف این پلتفرم اجتماعی که تمرکزش روی عکس و فیلم است، بیشتر مانند توییتر، روی متن فوکوس کرده است. این فضای خصوصی برای تعامل شما با دوستان نزدیک است و می‌توانید افرادی را که می‌خواهید با آنها در تعامل باشید، انتخاب کنید.

برنامه Threads را باید در واقع یک نسخه مکمل اینستاگرام به‌شمار آوریم. در روزهایی که همه به دنبال فعال کردن ریپلای اینستاگرام خود بودند، یک پلتفرم جدید که باید آن را یکی از شاخه‌های اینستاگرام بدانیم، با هدف رقابت با توییتر به میدان آمد و در روزهای ابتدایی رونمایی بسیار سرو صدا کرد به‌گونه‌ای که در همان روز اول، ۶۰ میلیون کاربر وارد این برنامه شدند.

یکی از مواردی که موجب ترند شدن برنامه Threads from instagram شد، این است که همه قابلیت‌های برنامه توییتر را به مخاطبانش ارائه داده، بدون اینکه محدودیت‌های توییتر را داشته باشد. محدودیت‌هایی که بعد از به سکان گرفتن توییتر توسط ایلان ماسک به‌وجود آمد! هرچند که Threads برنامه متن محور است، اما مخاطبان قادر هستند عکس و فیلم‌ را هم درآن به‌اشتراک بگذارند. حتی اگر فعلاً به‌فکر خرید گوشی جدید نیستید و نمی خواهید آن را نصب کنید، می‌توانید از نسخه تحت وب آن استفاده نمایند، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل‌تری در مورد دانلود برنامه Threads from instagram و نرم افزار Threads به همراه نکات مرتبط با این برنامه را شرح دهیم…

threads from instagram

نحوه ثبت نام در Threads اینستاگرام

برای عضویت در برنامه Threads لازم نیست یک حساب جدید ایجاد کنید و یا حتی حذف تردز به معنای دیلیت اکانت اینستاگرام هم شایعه‌ای پوچ است، اما باید به این نکته توجه داشته باشید، برنامه Threads فقط با حساب اینستاگرام شما کار می‌کند. لازم است که ابتدا برای دانلود برنامه Threads وارد اپ استور یا گوگل پلی شوید. دانلود Threads برای اندروید از طریق گوگل پلی و دانلود برنامه Threads from instagram برای ایفون هم از اپ استور امکان‌پذیر است.

بعد از اینکه نرم افزار تریدز اینستاگرام را نصب کردید به این توجه داشته باشید که اگر برنامه اینستاگرام را در گوشی خود دارید، حتی لازم نیست اطلاعات ورود را ثبت کنید. برنامه به شما پیشنهاد می‌دهد از حساب کاربری که اکنون در اینستاگرام دارید برای ورود استفاده شود، بنابراین اگر از چندین حساب کاربری در اینستاگرام استفاده می‌کنید، اکانتتان را به یکی از حساب‌های کاربری خود که می‌خواهید Threads با آن اجرا شود، تغییر دهید. سپس برنامه Threads را باز و حساب را مشاهده خواهید کرد. در صورت تمایل به استفاده از یک حساب کاربری دیگر روی گزینه Switch Account ضربه بزنید و سپس با دیگر حساب Instagram خود وارد سیستم شوید.

برای ورود به تردز مسیر زیر را تا انتها بروید:

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

  • وارد اپ Threads شوید و گزینه Log in with Instagram را انتخاب نمایید
  • در ادامه روی Import from Instagram کلیک کنید تا از پروفایل اینستاگرام به تردز منتقل شوید سپس روی Next بزنید
  • در این مرحله انتخاب کنید که می‌خواهید صفحه تردز شما عمومی باشد یا خصوصی و اگر قرار است عمومی باشد، گزینه Public Profile و در صورت خصوصی بودن، گزینه Private Profile را انتخاب کنید
  • حال، فهرست فالویینگ‌های اینستاگرام خود را می‌بینید که اگر روی گزینه Follow بزنید، مخاطب‌ها را بصورت گزینشی، فالو خواهید کرد و اگر مایل به فالو کردن کاربری نبودید، تنها کافیست روی Next بزنید
  • در آخر روی Join Threads کلیک کنید تا اجرای برنامه thread شما با موفقیت انجام شود.

 

دانلود برنامه threads from instagram

حالا نوبت به ساخت پروفایل خواهد رسید و این قسمت هم خود شامل بیو، لینک و نام است که تکمیل آنها کار سختی نخواهد بود، زیرا دقیقا مشابه به اینستاگرام عمل کرده است. حال اگر دوست دارید همه اطلاعاتتان در اپ Threads درست مشابه به اینستاگرام باشد، می‌توانید از گزینه Import From Instagram که در پایین صفحه وجود دارد، کمک بگیرید. بازهم این قابلیت برای شما وجود دارد که اطلاعاتی متفاوت با حساب اینستاگرام خود داشته باشید، پس گزینه Reimport را انتخاب کنید و پس از ویرایش اطلاعات مورد نظرتان، در نهایت روی گزینه Continue کلیک کنید.

بخش بعدی که باید در رابطه با برنامه Threads from instagram بدانیم، Privacy این برنامه است که می‌توانید آن را در قالب دو عنوان Public Profile و Private Profile در برنامه Threads پیدا کنید. اگر دوست‌ دارید فقط دوستان نزدیکتان در حساب تردز شما عضو باشند می‌توانید حریم خود را خصوصی کنید.

یکی از قابلیت‌های دیگر برنامه Threads اینستاگرام این است که شما می‌توانید همه یوزرهایی که در اینستاگرام دنبال می‌کردید را در تردز هم دنبال کنید که برای این‌کار تنها کافیست گزینه Follow the same accounts you follow on Instagram را انتخاب نمایید.

برای اینکه بهتر بدانید که دقیقاً برنامه تردز اینستاگرام چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند پیشنهاد می‌کنیم که به قسمت How Threads Works بروید و هر چیزی که‌ می‌خواهید در رابطه با برنامه Threads بدانید را از طریق گزینه‌های مختلف این بخش که شامل: Powered by Instagram، The fediverse و Your data می‌شود، کسب کنید.

برنامه threads

آموزش استفاده از برنامه Threads اینستاگرام

بگذارید خیالتان را در همین ابتدا راحت کنیم، استفاده از برنامه Threads چالشی را برایتان به همراه نخواهد داشت، چرا که درواقع باید آن را نسخه متن‌محور اینستاگرام بدانیم که دارای بخش‌های مختلفی از جمله: Home ،Search ،New Threads ،Activity و بخش Profile است. حال برای آشنایی بیشتر با برنامه مورد نظر، همه این بخش را برایتان شرح خواهیم داد تا با دانش کاملی بتوانید از برنامه Threads استفاده کنید.

Home

Home یا خانه، اطلاعات جالبی را به شما‌ می‌دهد. این بخش به‌نوعی نقش اکسپلور تردز را ایفا می‌کند و تازه‌ترین و جدیدترین پست‌ها را برای شما به نمایش‌ می‌گذارد. وقتی که وارد این‌ قسمت می‌شوید، شاهد علائمی در زیر هر پست خواهید بود که تفاوت آنچنانی با علائم اینستاگرام ندارد که برای همه کاربران آشنا و متشکل از یک قلب برای لایک کردن، علامت کامنت، بازنشر و اشتراک‌گذاری است. گزینه Share هم خود شامل گزینه‌های Add to Story و  Post to Feed می‌شود.

Search

به یک بخش مشابه دیگر با اینستاگرام در برنامه Threads برمی‌خوریم که قطعاً بعد از نصب تردز با آن مواجه خواهید شد که درواقع همان جست‌وجو است که آیکون معرف آن هم همان ذره‌بین بوده و تا اینجا می‌بینید که نقشه راه، درست مشابه با اینستاگرام است و اگر بخواهید کاربری را پیدا کنید باید یوزرنیم آن را در این ذره‌بین وارد کنید.

Activity

این بخش مربوط به همه فعالیت‌های شما در اپلیکیشن Threads است که باز هم چیز جدیدی را از آن نمی‌بینیم و درست مانند اینستاگرام با یک قلب نشان داده می‌شود. علت به‌وجود آمدن این قابلیت، برای نشان دادن همه فعالیت‌های شما در نرم افزار thread بوده که شامل: لایک، کامنت، فالو کردن، منشن، پاسخ و… می‌شود.

threads برنامه

 profile

در رابطه با نحوه فعالیت در تردز اینستاگرام به یک گزینه دیگری برمی‌خوریم که بازهم اگر کاربر اینستاگرام باشیم، با آن آشنایی داریم. اگر می‌خواهید تردزهای خود را ببینید باید وارد همین بخش profile شوید. برای مشاهده رپیلی‌هایتان هم میبایست بازهم وارد پروفایل شوید.

قابلیت دیگری که در این قسمت از تردز اینستاگرام وجود دارد، دو گزینه برای به اشتراک‌گذاری پروفایل و تغییر و ویرایش پروفایل است که اگر بخواهید هر اطلاعاتی در رابطه با بیوگرافی، حالت خصوصی و عکس را عوض کنید، نیاز است که به همین قسمت تغییر و ویرایش پروفایل مراجعه کنید.

حال بهتر است که به چرایی گزینه اشتراک‌گذاری پروفایل هم بپردازیم که در این رابطه باید بگوییم؛ اگر شما این گزینه را انتخاب کنید، در واقع اکانت خود را با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته‌اید. در این بخش آیکونی به شکل کره زمین را مشاهده می‌کنید که با لمس آن، به حریم خصوصی خود وارد خواهید شد و می‌توانید مواردی که در آن وجود دارد را تغییر دهید.

اکنون اگر دانلود برنامه تردز اینستاگرام را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اید و وارد بخش پروفایل برنامه خود هم شده‌اید، پس قطعا دو خط بالای صفحه را خواهید دید که اگر روی آن بزنید، می‌توانید بدون خروج از برنامه تردز، دوباره وارد اینستاگرام خود شوید و یک سفر درون برنامه‌ای را تجربه کنید.

برنامه threads from instagram

مزایا و معایب تردز نسبت به توییتر

بعد از رونمایی از برنامه تردز instagram مشاجره بین صاحب توییتر و شرکت متا که صاحب اینستاگرام است بالا گرفت چرا که ایلان ماسک معتقد بود تردز دقیقا نسخه کپی شده توییتر است. این در حالی بود که چند روز قبل از رونمایی از برنامه Threads توییتر محدودیت‌هایی را برای مخاطبان خود ایجاد کرده بود که خیلی به مذاق مخاطبان خوش نیامد و موجب شد تا موج نارضایی آنها بیشتر شود و شرکت متا از این فرصت استفاده و تردز را معرفی کرد، اما حال که کمی از تب و تاب‌ روزهای اولیه رونمایی از برنامه تردز instagram فروکش کرده و کاربران دقیقا متوجه شده‌اند که اپلیکیشن Threads چیست اکنون نوبت به مقایسه این اپلیکشن با توییتر رسیده است. ما هم تصمیم گرفتیم این مقایسه را با بررسی مزایا و معایب برنامه Threads اینستاگرام انجام دهیم تا در آخر به تفاوت تردز و توییتر برسیم.

دانلود برنامه threads

مزایای برنامه Threads

تردز دارای مزایای بسیاری است که موجب شد در روزهای اولیه، خیل عظیمی از کاربران، دانلود برنامه Threads را در دستور کار خود قرار دهند. دلایل و نقطه قوت‌هایی که موجب سروصدای تردز شد شامل موارد زیر است :

  • رابط کاربری به دور از پیچیدگی
  • قابلیت نوشتن ۵۰۰ کلمه برخلاف توییتر که ۲۶۰ کلمه است
  • سوییچ مستقیم به اینستاگرام
  • امکان قرار دادن ویدیو تا ۵ دقیقه در آن

معایب برنامه Threads اینستاگرام

تردز در کنار تمام نقاط قوتی که دارد، ضعف‌هایی دارد که موارد زیر برخی از این ضعف‌ها هستند:

  • فیلتر بودن در ایران
  • دارا نبودن هشتگ مانند توییتر و اینستاگرام
  • دارا نبودن قابلیت ویرایش پست‌ها
  • وجود شرط دارا بودن اکانت اینستاگرام برای استفاده از برنامه Threads

برنامه threads چیست

کاربرد برنامه Threads چیست

شاید با توجه به قرار گرفتن تردز در دل اینستاگرام و حتی شبیه بودن بخش تنظیمات آن به اینستاگرام، اصلا این سوال به‌وجود آید پس کاربرد تردز چیست. باید گفت همانگونه که در بالا هم اشاره کردیم صاحبان شرکت متا در تلاش هستند تا نظرات همه کاربران به‌خصوص طرفداران توییتر را هم به سمت خود جلب کنند و اگر افراد به دنبال پلتفرمی هستند که متن‌ها پرنگ‌تر از عکس و فیلم‌‎ها باشد، پس‌ می‌توانند به برنامه‌ای همچون تردز روی بیاوردند و مهم‌ترین کاربرد تردز را هم باید در همین رویکرد دانست.

در واقع همه تلاش متا در این است که جنبه متن محور اینستاگرام را هم نشان دهد و در این زمینه بدون نقص ظاهر شود. تردز بستری است که می‌توانید افرادی را که‌ می‌پسندید، درست مانند اینستاگرام دنبال کنید و با ایده‌های آنها آشنا شوید. در واقع کاربرد دیگر تردز را باید در این بدانیم که میلیاردها کاربر می‌توانند مکالمات متن محور را در بستر تردز با هم داشته‌باشند.

نرم افزار threads

به طور کلی برنامه Threads برای همه افرادی که می خواهند جزئیات روزمرگی خود را با دوستان نزدیک خود به اشتراک گذارند بسیار مفید است، زیرا زمان انجام این کار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. نظر شما در مورد این برنامه چیست؟ با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

سوالات متداول

برنامه Threads Instagram چیست ؟

Threadsیک برنامه پیام‌رسانی اختصاصی برای Instagram است که روی متن تمرکز دارد.

آیا برنامه Threads برای کاربران ios هم در دسترس است؟

بله افرادی که دارای گوشی ios هستند می‌توانند از طریق اپ استور این اپلیکیشن را دریافت و نصب کنند.

آیا برای ورود به Threads نیاز به ایجاد حساب دارید؟

خیر، لازم نیست یک حساب جدید ایجاد کنید. برنامه Threads فقط با حساب اینستاگرام شما کار می‌کند. اگر برنامه اینستاگرام را در گوشی خود دارید، حتی لازم نیست اطلاعات ورود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

‫۶ نظرها

  1. سلام من توقسمت پروفایل اینستام آدرس تردزم رو مخفی کردم حالامیخام آشکارباشه نمیدونم چکارکنم.راهنماییم میکنید؟

  2. سلام یک سوال داشتم،من حساب اینستاگرامم خصوصی اگر حساب تردز رو عمومی کنم حساب اینستاگرام هم عمومی میشه؟؟؟

  3. چه نویسنده خلاقی … عالی …
    ممنون از اطلاعات خوبی که ارائه دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن