خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار گوشی موبایل

عزم جزم سازندگان چینی موبایل برای ساخت جایگزین گوگل پلی استور!

در اوایل سال گذشته، Google برخی از فعالیت‌های تجاری خود را با شرکت هواوی به حالت تعلیق درآورد که شامل ممنوعیت استفاده از خدمات Google و Play Store شد. پس از آن، این شرکت یک مجوز ۹۰ روزه دیگر را برای انجام امور تجاری خود با شرکت‌های آمریکایی دریافت کرد. به دنبال این امر، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت کار خود برای ساخت گزینه‌های جایگزین گوگل پلی را آغاز کرده است. ظاهراً شرکت‌های دیگر سازنده گوشی موبایل نیز دست‌به‌کار شده‌اند. می‌بایست دید که این عزم جزم سازندگان چینی موبایل برای ساخت جایگزین گوگل پلی استور در آینده ثمر بخش خواهد بود یا خیر؟

براساس آخرین گزارشات و طبق گفته‌های اخیر، غول‌های موبایل‌سازی چینی شامل شیائومی، هواوی، اپو و ویو دست به دست هم داده و  قرار است پلتفورم جدیدی را جایگزین گوگل پلی استور ایجاد کنند تا بتوانند قدرتمندانه با خدمات گوگل پلی رقابت کنند.

GDSA

گفته می‌شود این چهار غول موبایل‌سازی در حال ایجاد یک فروشگاه Play به نام Global Developer Service Alliance (GDSA) هستند که به توسعه‌دهندگان در خارج از کشور چین نیز اجازه خواهد داد تا همه برنامه‌های خود را در این فروشگاه‌ها بارگذاری کنند. گفته می‌شود پلتفورم GDSA به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را در بازارهای خارج از کشور چین نیز به راحتی بازاریابی کنند.

گفته می‌شود این پلتفرم تا ماه مارس رونمایی خواهد شد، اما ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا این تاریخ تغییر کند.

در حال حاضر یک نمونه وب‌سایت از این پلتفورم وجود دارد و به طور کلی این سرویس ۹ منطقه از جمله هند، اندونزی، روسیه و … را شامل خواهد شد. گفته می‌شود این پلتفرم تا ماه مارس رونمایی خواهد شد، اما ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا این تاریخ تغییر کند. اگر چهار غول چینی واقعاً دست به دست هم دهند تا با این سیستم عامل جدید، Google Play Store را در اختیار بگیرند، این امکان را به کاربران خواهند داد تا به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مشابه Google Play Store دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این، در این گزارش آمده است که شیائومی دخالت HUAWEI را انکار کرده در حالی که سه شرکت دیگر HUAWEI ،OPPO و Vivo از اظهار نظر در اینباره خودداری کردند. همچنین گفته می‌شود که این پلتفرم جدید، توسعه دهندگان بیشتری را جذب می‌کند و این به نوبه خود، دسترسی کاربران به مجموعه‌ای از برنامه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. تماشای این پیشرفت جالب خواهد بود و ۱۹کالامگ در روزهای آینده اخبار بیشتری را در این مورد منتشر خواهد کرد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن