خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

اغلب ما نکاتی را که والدین و معلمان می‌گویند ارزش‌گذاری می‌کنیم و به آنها ایمان داریم بدون اینکه هرگز آنها را زیر سوال ببریم. تبلیغات بستنی که راز بزرگی را پنهان می‌کنند، درختان نخل که آنچه به نظر می‌رسد، نیستند و “ترفندهای آشپزی” که واقعاً کارآمد نخواهند بود، همه نکاتی هستند که هر روز با آنها سر و کار داریم بدون تفکر به اساس آنها!

با این وجود، حتی اگر برخی از اعتقادات و باورها سال‌ها محبوبیت داشته باشند، بهترست آنها را دوباره بررسی کنید. ۱۹ مگ عمیق‌تر به این موضوعات پرداخته تا راز برخی از این باورها را فاش کند. بیایید شروع کنیم!

تبلیغات بستنی با پوره سیب زمینی!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

همیشه در تبلیغات، بستنی‌های جادویی که هرگز ذوب نمی‌شود و فرم زیبایی دارند را نمایش می‌دهند. هیچ بستنی‌ جادویی وجود ندارد که شرکت‌ها در تبلیغات خود از آن استفاده کنند. در واقع، آنها به هیچ وجه از بستنی استفاده نمی‌کنند. پوره سیب زمینی‌ رنگی، نشاسته ذرت، پودر قند و کره به شکل اسکوپ‌های بستنی درمی‌آید تا برای فریب چشم و حواس ما استفاده شوند – آنها زیر نور لامپ‌های داغ عکاسی ذوب نمی‌شوند و در عکس‌ها بهتر به نظر می‌رسند.

درختان نخل واقعاً درخت نیستند!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

بله شاید عجیب باشد اما ما عادت کرده‌ایم که نخل‌های ساحلی( نه نخل خرما)  را “درخت نخل” بنامیم در صورتی که نوعی چمن است. سند اثبات این حرف هم این نکته است که حلقه‌ای درون تنه نخل وجود ندارد که نشان دهنده تعداد سال‌های رشد آن مانند دیگر درخت‌ها باشد.
تنه نخل ساحلی هم هیچ پوستی ندارد و در داخل و خارج نیز یکسان است. بنابراین، گفتن این موارد “چمن نخل” صحیح‌تر است.

پاستیل‌ها همیشه طعم مدنظر شما را نمی دهند!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

منطقی به نظر می رسد پاستیل قرمز طعم توت‌فرنگی یا گیلاس بدهد و سبز طعم سیب یا لیموترش. با این حال، برخی از تولید کنندگان پاستیل اصلاً از این قاعده پیروی نمی‌کنند. هاریبو (از برندهای معروف جهانی در این زمینه) به خرس‌های سبز خود اسانس توت فرنگی می‌بخشد! و رنگهای قرمز آنها در واقع طعم تمشک دارند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

موهای شما بعد از تراشیدن ضخیم‌تر نمی‌شوند!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

در دوران بلوغ، والدین کودکان و نوجونان ممکن است به آنها بگویند که اگر بلافاصله اصلاح را شروع کنند، موهایتان ضخیم‌تر و تیره‌تر رشد می‌کنند. این اسطوره محبوب، واقعی نیست. اصلاح موها نوک‌های آنها را تیزتر می‌کند که هنگام رشد احساس “سخت” بودن را القا می‌کنند، این باعث می‌شود موهای فرد ضخیم و تیره‌تر به نظر برسد اما در واقعیت اینطور نیست.

نمک باعث نمی‌شود آب سریع‌تر جوش بیاید!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

این عقیده وجود دارد که اگر نمک را به آب اضافه کنید، سریع‌تر می‌جوشد. آزمایشی برای اثبات این امر انجام شد؛ مقدار نمکی که اضافه می‌کنیم معمولاً در حدود ۱ قاشق غذاخوری (کمتر از ۳ گرم) است که مقداری خیلی کم است و بود و نبود آن هیچ فرقی نمی‌کند. در صورت افزودن مقادیر زیاد نمک فقط می‌توان به جوشیدن آب در زمان کمتر کمک کرد که طعم را خراب می‌کند و هیچ کس از این روش استفاده نمی‌کند.

هویج بهترین درمان برای ضعف بینایی نیست!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

والدین و پزشکان دلسوز همیشه به ما گفته‌اند که خوردن هویج برای بینایی مفید است و ما معتقدیم که این سبزی جادویی توانایی بهبود و محافظت چشم‌ها را دارد. با این حال، این عقیده فقط تا حدی درست است. هویج سرشار از بتاکاروتن است و بدن ما از آن برای ایجاد یک ویتامین بسیار مهم برای چشم ما استفاده می‌کند که به ویتامین A معروف است.

اورست بلندترین کوه روی زمین است اما بلندترین کوه زمین نیست!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

در مدرسه و در کلاس جغرافیا، به شما گفته می‌شود که اورست بلندترین و بزرگترین کوه سیاره ماست؛ اما اورست تنها بلندترین کوه از سطح دریا محسوب می‌شود. در مقابل، کوهی وجود دارد که حتی “بلندتر” بوده و به نام Mauna Kea معروف است. بدنه اصلی این کوه در زیر سطح دریاست، اما اگر کل حجم آن را بگیریم، قد بلندتر از اورست خواهد بود.

روغن، مانع از چسبیدن ماکارونی نمی شود!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

اغلب برای جلوگیری از چسبیدن رشته‌های ماکارونی به همه توصیه می‌شود که مقداری روغن به آن اضافه کنیم، اما این ترفند در واقع کار نمی‌کند. روغن نسبت به آب متراکم‌تر است، بنابراین یک لایه در بالای آن ایجاد می‌کند. هنگامی که ماکارونی خود را آبکشی می‌کنید، این روغن آن را می پوشاند و از چسبیدن و طعم دادن سس به ماکارونی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

نوشیدن الکل سلول‌های مغزی را از بین نمی‌برد!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

الکل غیربهداشتی و خطرناک است؛ نمی توان منکر این استدلال شد. برخلاف تصور عامه، مصرف متوسط الکل باعث تخریب سلول‌های مغزی نمی‌شود، حتی به آنها آسیب نمی‌رساند بلکه الکل می‌تواند به خود مغز آسیب برساند و باعث ایجاد مشکلات شناختی شود.

استرس موها را خاکستری نمی‌کند!

۱۰ باور غلط که شما را در زندگی سردرگم می‌کنند!

وقتی در مورد موهای خاکستری صحبت می‌کنیم، استرس مقصر نیست. فولیکول‌های مو برای موهای ما رنگ ایجاد می‌کنند و از مقدار آنها با افزایش سن کم می‌شود. بنابراین، پس از گذر موها از چرخه طبیعی رشد خود و بازسازی دوباره در چرخه بعدی رنگ کم رنگ‌تر خواهند شد. استرس می‌تواند باعث سریع‌تر شدن ریزش موهای ما شود نه رنگ باختن آنها!

به کدام یک از این باورها اعتقاد داشتید؟ آیا از تصورات غلط بیشتری مطلع هستید که همچنان باعث سردرگمی ما می‌شود؟ بیایید در بخش نظرات درباره آنها بحث کنیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. خیلی جالب بود. من واقعا نمیدونستم بستنیای توی تبلیغات پوره سیب زمینیه!!!! یا مثلا بلندترین کوه زمین اورست نیس!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن