خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار بازی موبایلاخبار گوشی موبایل

۱۰ بازی سرگرمی آموزشی کودکانه برای موبایل

کودکان بیشتر ترجیح می‌دهند سرگرم باشند تا مجبور باشند نکته‌ای یاد بگیرند. والدین همواره می‌بایست نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند. یکی از مواردی که بچه‌ها علاقه زیادی دارند، بازی‌ یا game است. در اینجا به چند نوع بازی اشاره می‌کنیم که والدین می‌توانند آنها را برای اینکه بچه‌ها سرگرمی و یادگیری را با هم تجربه کنند بر روی موبایل خود نصب کنند. 

۱- بازی Khan Academy Kids

بازی های آموزشی مخصوص کودکان

این بازی یکی از بهتری بازی‌هایی است که در حال حاضر در دسترس قرار دارد. کودکان با هدایت کاراکتر‌ها و شخصیت‌های رنگارنگ حیوانات می‌توانند مهارت‌هایی مانند خواندن، نوشتن و حل مسئله را با مشارکت در نقاشی، قصه‌گویی و بسیاری از فعالیت‌های سرگرم کننده دیگر بیاموزند.

این بازی برای بچه‌های ۶ سال به پایین مناسب است. هر کودک فضای یادگیری انحصاری خود را دارد. آنها همچنین می‌توانند مجموعه‌ای از کتاب‌ها و فیلم‌ها را برای لذت بردن در هر زمان و بسته به سرعت عملکرد خودشان تهیه کنند. در حین یادگیری، پاداش‌های جالبی مثل کلاه با اشکال حیوانات دریافت می‌کنند. همچنین این بازی کاملاً رایگان بوده و هیچ گونه آگهی و یا خرید درون برنامه‌ای ندارد. 

۲- بازی ABC Kids – Tracing and Phonics

بازی های آموزشی مخصوص کودکان

ABC Kids بازی است که تمرکز آن کاملاً بر کمک به کودکان است که حروف را شناخته و نوشتن آن را یاد بگیرند. به میزبانی یک شیر خوش بین، در کنار سایر حیوانات که برای تشویق کودک می‌رقصند و شادی می‌کنند، بچه‌ها می‌توانند برای تفریح و یادگیری الفبای مختلف، حالت‌های متنوع بازی را انتخاب کنند. 

همه مواردی چون ردیابی حروف، تطبیق حروف بزرگ و یا جابجایی واجی کاملاً برای کودکانی که در مراحل اولیه آموزش خود هستند طراحی شده است. در این بازی همچنین یک قابلیت بسیار کاربردی نیز برای والدین وجود دارد. با استفاده از آن قادر خواهند بود مواردی را که دوست دارند کودکان بیشتر بر آن تمرکز داشته باشند را پیگیری کرده و قسمت‌های خاصی از برنامه را فعال کنند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

۳- بازی Algorithm City

بازی های آموزشی مخصوص کودکان

این بازی برای بچه‌های بزرگتر طراحی شده است. شهر الگوریتم یک بازی سرگرم کننده بوده که اصول برنامه‌نویسی را در بیش از ۵۰ سطح آموزش می‌دهد. شما باید یک پنگوئن را در طی مراحل مختلف راهنمایی کرده تا هرچه می‌تواند سکه جمع‌آوری کند. این کار با انتخاب اقدامات از طریق یک رابط گرافیکی ساده و سپس تماشای نحوه عملکرد آن انجام می‌شود.

یک منحنی یادگیری خطی وجود دارد که نسبت به سختی هر مرحله افزایش می‌یابد، اما آنها باید یاد بگیرند که چگونه یک کد کارآمد را تهیه کنند تا بالاترین امتیاز را کسب کنند. شهر الگوریتم مقدمه‌ای عالی و ظریف برای برنامه نویسی است.

اندروید: بازی Algorithm City

۴- بازی Astronomy for Kids

بازی های آموزشی مخصوص کودکان

فضا یا مرز نهایی، هیچ چیز به اندازه فضا هیجان ندارد و این برنامه به کودکان اجازه می‌دهد تا منظومه شمسی و جهان گسترده‌تری را با انیمیشن‌ها و صدا‌های با کیفیت بالا کشف کنند. آنها در مورد سیارات، صورت‌های فلکی، ستاره‌های دنباله‌دار و موارد دیگر یاد می‌گیرند.

اطلاعات را می‌توان با مراجعه به مکان‌هایی مانند رصدخانه و سینما، جمع کرد. برخی از مواقع نیز برای تست دانش بچه‌ها کوییزهایی ارائه می‌شود. با استفاده از این بازی سرگرم کننده هم یاد می‌گیرند و بازی می‌کنند. 

۵- بازی Math Land

بازی های آموزشی مخصوص کودکان

در سرزمین ریاضی، بچه‌ها کنترل یک دزد دریایی به نام ری را به دست می‌گیرند. او نمی‌تواند سنگ‌های سرقت شده مکس بد را پیدا کند. با سنگهای پراکنده در جزایر مختلف، کودکان باید مسائل ریاضی را برای باز کردن شیشه‌های جاسوسی و دریانوردی حل کنند. 

این بازی انواع مسئله‌های ریاضی را شامل می‌شود. علاوه بر این، تفریق، ضرب، تقسیم و موارد دیگر را نیز می‌توانند با این بازی تمرین کنند. بسته به سن کودک سطح پیچیدگی را هم می‌توان تنظیم کرد. باز کردن جزایر بعدی پولی است، اما به لطف معماهای باکیفیت ارائه تجربه عالی و جذاب، ارزش آن را دارد. 

اندروید: بازی Math Land

۶- بازی Logic Land

بازی های آموزشی مخصوص کودکان

منطق هم به اندازه موضوعات سنتی مانند ریاضی و علم اهمیت دارد. این جایی است که Logic Land می‌تواند به شما کمک کند. تمام بازی‌های داخل این کشور برای بهبود استدلال منطقی، هوش فضایی و حافظه طراحی شده‌اند. این بازی‌ها شامل شناسایی یک شی عجیب و غریب، تکمیل یک سکانس، محاسبه تعداد بلوک در یک شکل و مواردی از این قبیل است. در حالی که کودکان آنها را حل می‌کنند، گنج پیدا می‌کنند و به شخصیت‌های جک و آلیس اجازه می‌دهند تا به جزایر دیگر نیز پیشروی کنند.

اندروید: بازی Logic Land

۷- بازی Sesame Street Alphabet Kitchen

بازی های آموزشی مخصوص کودکان

هیولا و المو دو شخصیت این داستان هستند. کودکان می‌توانند به هر دو آنها در آشپزخانه بپیوندند تا به پخت سه کلمه و چهار حرف به آنها کمک کنند. آنها می‌توانند کوکی‌های خود را با مواد رنگارنگ و خوشمزه تزئین کرده و سپس آنها را با کوکی هیولا و المو به اشتراک بگذارند.

در طول راه‌، کودکان مهارت‌های سواد آموزی خود را تمرین می‌کنند. در حین پخت، کاراکترهای Sesame Street به کودکان می‌آموزند که چگونه کلمات را بیان کنند، منظورشان چیست و چگونه از واکه‌ها برای ایجاد کلمات مختلف استفاده می‌شود. 

۸- بازی Play and Learn Science

بازی و یادگیری علوم در مورد این است که کشف کنیم چگونه علم، ما را در زندگی روزمره احاطه کرده است. کودکان می‌توانند آزمایشات، راه‌حل‌های مهندسی را تست کنند و در مورد چیزهایی مانند دما و سایه‌ها بیاموزند. بازی‌ها و فعالیت‌های زیادی برای سرگرم کردن و یادگیری آنها به مدت طولانی وجود دارد. 

بهتر است از این برنامه به عنوان یک راه حل مشترک در یادگیری استفاده کنید. هر بازی دارای یادداشت‌های والدین است که سؤالاتی را مطرح می‌کند تا از  کودک بخواهید که راجع به آنها فکر کرده و دانش خود را فراتر از این برنامه ارتقاء دهد. حتی برای تشویق به یادگیری یک زبان دیگر نیز، حالت اسپانیایی در آن ارائه شده است.

۹- بازی Shaun Learning Games for Kids

بازی های آموزشی مخصوص کودکان

بره ناقلا و دوستانش در تلاش‌اند تا در این برنامه یک تجربه فوق العاده سرگرم کننده از یادگیری را برای بچه‌ها ایجاد کنند. در درجه اول کودکان سه تا هشت ساله قرار دارند، بسته به نیاز کودک، این مورد قابل تنظیم است. در این بازی حالت‌های بازی زیادی ارائه شده که از میان آن می‌توان به موضوعاتی مثل ریاضی، جهت‌ها، حافظه و  ساخت و اختراع اشاره کرد.

بچه‌ها همچنین می‌توانند زنگ تفریح داشته باشند و اجازه دهند خلاقیتشان در صحنه‌های مختلفی مثل ترسیم، نقاشی و … شکوفا شود. حدود یک سوم از حالت بازی‌ها رایگان بوده و برای برخی دیگر احتمالاً می‌بایست هزینه‌ای اختصاص دهید.

۱۰- بازی Chess for Kids

بازی های آموزشی مخصوص کودکان

بازی شطرنج به بهبود مهارت‌های حل مسئله کودک، تشخیص الگو، تمرکز و موارد دیگر کمک می‌کند. همچنین این بازی در همه سنین بسیار محبوب است. این برنامه به طور خاص برای کودکان طراحی شده است، به این معنی که رنگی، کاربردی و آسان بوده و بچه‌ها بدون اجازه والدین نمی‌توانند با دوستان خود چت کرده و یا آنها را اضافه کنند. این بازی به بچه‌‌ها امکان می‌دهد تا با افراد دیگر در سراسر جهان شطرنج بازی کرده یا در سطوح مختلف مهارتی با ربات رقابت کنند. آپشن‌های پولی دارد؛ اما امکانات رایگان نیاز کاربر را به طور کامل برآورده می‌کند.

اندروید: بازی Chess for Kids

نظر شما در مورد این نوع اپلیکیشن‌ها چیست آیا می‌تواند در آموزش کودکان مفید واقع شود یا خیر ؟ نظرات خود را با ۱۹ کالا در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

سوالات متداول

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان کدام است؟

✔️ بازی‌های زیادی در زمینه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان وجود دارد که در لیست به معرفی دو تا از بهترین‌های آن پرداخته‌ایم؛ برای مثال بازی Khan Academy Kids مناسب کودکان تا 6 سال است و مهارت‌های مختلفی نظیر خواندن و نوشتن را در آن‌ها تقویت می‌کند.

برای کودکان علاقه‌مند به آسمان و ستارگان چه بازی نصب کنیم؟

✔️ بازی Astronomy for Kids به کودکان اجازه می‌دهد تا منظومه شمسی و جهان گسترده‌تری را با انیمیشن‌ها و صدا‌های با کیفیت بالا کشف کنند. آنها در مورد سیارات، صورت‌های فلکی، ستاره‌های دنباله‌دار و موارد دیگر یاد می‌گیرند. پس اگر کودک شما به آسمان علاقه‌مند است حتماً این بازی را نصب کنید.

چگونه مهارت ریاضی کودک خود را با کمک بازی تقویت کنیم؟

✔️ بازی Math Land با کمک ترفندهایی که در مقاله راجع به آن‌ها صحبت کردیم، مهارت‌های اصلی ریاضی مثل جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را به کودک دلبند شما آموزش می‌دهد.

معرفی بازی برای تقویت مهارت‌های خواندن، نوشتن و حل مسئله برای کودکان.

✔️ بازی Khan Academy Kids یکی از بهتری بازی‌هایی است که در حال حاضر در دسترس قرار دارد. کودکان با هدایت کاراکتر‌ها و شخصیت‌های رنگارنگ حیوانات می‌توانند مهارت‌هایی مانند خواندن، نوشتن و حل مسئله را با مشارکت در نقاشی، قصه‌گویی و بسیاری از فعالیت‌های سرگرم کننده دیگر بیاموزند. این بازی برای بچه‌های ۶ سال به پایین مناسب است. هر کودک فضای یادگیری انحصاری خود را دارد. آنها همچنین می‌توانند مجموعه‌ای از کتاب‌ها و فیلم‌ها را برای لذت بردن در هر زمان و بسته به سرعت عملکرد خودشان تهیه کنند. در حین یادگیری، پاداش‌های جالبی مثل کلاه با اشکال حیوانات دریافت می‌کنند. همچنین این بازی کاملاً رایگان بوده و هیچ گونه آگهی و یا خرید درون برنامه‌ای ندارد.

معرفی بازی برای آموزش مقدماتی برنامه نویسی به کودکان.

✔️ بازی Algorithm City برای بچه‌های بزرگتر طراحی شده است. شهر الگوریتم یک بازی سرگرم کننده بوده که اصول برنامه‌نویسی را در بیش از ۵۰ سطح آموزش می‌دهد. شما باید یک پنگوئن را در طی مراحل مختلف راهنمایی کرده تا هرچه می‌تواند سکه جمع‌آوری کند. این کار با انتخاب اقدامات از طریق یک رابط گرافیکی ساده و سپس تماشای نحوه عملکرد آن انجام می‌شود. یک منحنی یادگیری خطی وجود دارد که نسبت به سختی هر مرحله افزایش می‌یابد، اما آنها باید یاد بگیرند که چگونه یک کد کارآمد را تهیه کنند تا بالاترین امتیاز را کسب کنند. شهر الگوریتم مقدمه‌ای عالی و ظریف برای برنامه نویسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن