خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار گوشی موبایل

کشف بدافزاری که ۸۰۰۰۰۰ حساب بانکی را خالی کرده است

این روزها هکرها از روش‌های متعددی استفاده می‌کنند تا بتوانند حساب‌های بانکی را خالی کنند.  دانشگاه Czech Technical با همکاری دانشگاه UNCUYO محققان امنیت سایبری Avast یک کمپین گسترده هکری را کشف کرده‌اند که کاربران اروپایی را در شرق اروپا و روسیه هدف قرار داده است. روشی که هکرهای گروه Geost برای هک کردن استفاده می‌کنند مبتنی بر گسترش بدافزارهای بانکی است که عملکرد آنها شبیه به بدافزارهایی مانند Anubis است. این بد افزار اندرویدی خطرناک حسابهای بانکی کاربران را خالی می‌کند.

عملکرد این بدافزار به این صورت است که برای نفوذ به گوشی‌های موبایل قربانیان خود، برنامه‌های قانونی را در فروشگاه Play بازیابی کرده تا یک قطعه کد مخرب را در آن جای دهند. این برنامه‌های هک شده سپس برای دانلود در فروشگاهای جایگزین برنامه‌های اندرویدی در دسترس قرار می‌گیرند. این برنامه‌های هک شده معمولاً بازی‌ها ، برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی یا برنامه‌های بانکی محبوب هستند.

به محض اینکه در گوشی اندروید نصب شوند، این بدافزار پیام‌های دریافتی را زیر نظر می‌گیرد. این بدافزار می‌تواند سالها ساکت و غیرفعال بماند تا اینکه پیامی از طرف بانک برای کاربر ارسال شود. سپس اطلاعات (شناسه‌ها و رمز عبور) منتقل شده توسط سرویس‌های بانکی را به دست می‌آورد. گاهی اوقات این بدافزار همچنین با نمایش یک پنجره ورود به سیستم، جزئیات بانک را بازیابی می‌کند. از سال ۲۰۱۶ هکرهای Geost موفق به سرقت میلیون‌ها یورو از حساب‌های بانکی قربانیان خود شدند. Avast تخمین می‌زند که این بدافزار به هکرها اجازه داده که در مدت سه سال ۸۰۰۰۰۰ حساب بانکی را خالی کنند.

بدافزاری ۸۰۰۰۰۰ حساب بانکی را خالی کرده است

خوشبختانه این شرکت امنیت سایبری، اخیراً اطلاعات بیشتری را درباره فعالیت Geost کسب کرده و هویت دو عضو این گروه را به خطر انداخته است. بدیهی است که این اطلاعات ارزشمند را به مقامات ذیصلاح ارسال کرده است. با این وجود، عملکرد Geost هنوز در جریان است.

چیزی که کاربران گوشی موبایل می‌بایست در رابطه با هک شدن در نظر داشته باشند این است که، این تنها یک مثال از انواع بدافزارهایی است که همواره گوشی‌های موبایل را هدف قرار می‌دهد اما می‌بایست کاربران نسبت به روش‌های مختلف فیشینگ و هک شدن آگاهی داشته باشند. اپلیکیشن‌های جعلی تنها یکی از این موارد هستند. از این رو می‌بایست اپلیکیشن‌های خود را از گوگل پلی دانلود کنند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن