خرید گوشی گیمینگ شیائومی
فضا و نجوم

کدام شرکت رویای سفر به ماه را تحقق خواهد بخشید؟

با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت هوا و فضا هنوز انسان به رویای خود مبنی بر سفر فضایی و زندگی در سیارات دیگر نرسیده است. شرکت‌های زیادی این رویای بلند پروازانه را در سر دارند و تمام اهداف خود را بر پیش برد این هدف قرار داده‌اند. طبق زمان‌بندی ناسا پروژه ارسال انسان به فضا تا سال ۲۰۲۴ عملی خواهد شد؛ اما مشخص نیست که این شرکت بتواند تا آن زمان این پروژه را عملی کند یا خیر؟

اعلام زمانبندی توسط ناسا شرکت‌های دیگر فعال در صنعت هوا و فضا را نیز بر آن داشته که پروژه‌هایی را مطرح کنند. از این میان می‌توان به پروژه‌هایی مثل ساخت ایستگاه فضایی روی ماه، ارسال محموله‌های زیستی حاوی DNA موجودات زنده و … اشاره کرد. 

این پروژه به حدی برای ناسا حائز اهمیت بوده که از شرکت‌های فعال خواسته که طرح‌های خود را برای «سامانه فرود انسان» ارائه دهند. این شرکت حتی برای بهترین طرح نیز جایزه بزرگی در نظر گرفته است. چندین شرکت مطرح در این صنعت فعالیت دارند که از این میان می‌توان به شرکت‌های اسپیس ایکس، بوئینگ اشاره کرد. حال این سوال مطرح می‌شود که از بین این شرکت‌ها کدام یک پیروز میدان بوده و فضانوردان را از مدار به ماه خواهند رساند؟ هر کدام از این شرکت‌ها که در این مسابقه هیجان‌انگیز پیروز شوند شهرت و اعتبار قابل‌توجهی را نصیب خود خواهد ساخت.

کدام شرکت انسان را به فصا خواهد فرستاد

بلو اوریجین:

اولین شرکتی که به احتمال زیاد در این مسابقه شرکت کند شرکت بلو اوریجین است. موسس این شرکت جف بزوس بوده که یکی از ثروتمندترین افراد در دنیا محسوب می‌شود. این فرد چندی پیش از برنامه‌های خود برای سفرهای فضایی خبر داده است. در این پروژه بلو اوریجین نقش اصلی را داشته و ماه نشین خود به نام Blue Moon را به عنوان وسیله فرود به ماه خواهد ساخت. گفته می‌شود که این شرکت هم اکنون ساخت موتور راکت BE-7 را به انجام رسانده است.

کدام شرکت انسان را به فضا خواهد فرستاد

شرکت بوینگ:

دومین شرکت بوینگ است. شرکت بوینگ نیز برای توسعه یک ماه‌نشین تیمی را سازمان‌دهی کرده است. اگر چه این شرکت جزئیات این پروژه را شرح نداده؛ اما برای انجام این پروژه با چند شرکت قرارداد همکاری به امضاء رسانده است. این سوال مطرح می‌شود که این شرکت به چه صورت عمل خواهد کرد؟ آیا ماه نشین را در سه بخش انتقال، صعود و فرود طراحی خواهد کرد و یا اینکه فضاپیمای خود را به صورت یکپارچه خواهد ساخت؟ گفته می‌شود که ساده‌ترین راه، ساخت یک فضا‌پیمای یکپارچه است. در واقع هدف نهایی مهندسین این شرکت نیز همین است.

اسپیس‌ایکس:

ایلان ماسک نیز برنامه‌های بلند پروازانه خود را دارد. شرکت اسپیس ایکس نیز یکی از شرکت‌هایی است که جزء پروژه ماه نشین ناسا خواهد بود؛ اما این شرکت نیز جزئیات زیادی را پیرامون این پروژه منتشر نکرده است. یکی از مقامات این پروژه در کنگره بین‌المللی هوانوردی گفته است: «ما در حال حاضر نمی‌خواهیم در مورد جزئیات صحبت کنیم ولی قطعاً بخشی از پروژه آرتمیس را پیش خواهیم برد. سفینه فالکون و استارشیپ در این پروژه شرکت خواهند داشت»

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و بلندپروازی‌های ایلان ماسک، به نظر می‌رسد توسعه استارشیپ با تمام قوا به پیش برود. او آینده شرکت خودش و همچنین آینده بشریت را در گرو سفر به فضا می‌بیند. شرکت‌های دیگری نیز هستند که خبر از همکاری در این پروژه ناسا را مطرح کرده‌اند،اما اوریجین، بوئینگ و اسپیس ایکس سه بازیکن اصلی این رقابت خواهند بود. نظر شما چیست به نظر شما کدام یک از این شرکت‌ها انسان را به ماه خواهند رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن