خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایلسخت افزار

عملکرد فنآوری Quick Charge 4 Plus کوالکام

گوشی موبایل زیادی در بازار وجود دارند که از شارژ سریع استفاده می کنند از جمله این گوشی ها می توان به گوشی های Xiaomi Mi 6، Nokia 8،Samsung Galexy S8، Sony Xperia XZPerimum اشاره کرد. هر کدام از این گوشی ها از نسخه های متفاوتی از شارژ سریع استفاده می کنند. همان طور که ممکن است قبلا نیز در خبرها شنیده باشید در ماه ژوئن شرکت کوالکام که یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید چیپست و پردازنده گوشی ها و برخی از گجت های هوشمند است در اجلاس فنآوری کوالکام اسنپدراگون از فنآوری شارژ سریع خود به نام Quick Charge 4 plus رونمایی کرد.

این فنآوری بلاخره بعد از شش ماه از زمان معرفی به بازار آمد. برخی گمان خواهد کرد که این نسخه از شارژ سریع در واقع آپدیت نسخه شارژ سریع استاندارد کوالکام است؛ اما تعداد دستگاهای موجود در بازار که از فنآوری +QC4 پشتیبانی می کنند بسیار کم است، بنابرین می توان نتیجه گرفت که این یک فنآوری کاملا جدید است؛ اما هنوز هم مشخص نیست که این فنآوری چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد و یا عملکرد آن به چه صورت است.

عملکرد فنآوری Quick Charge 4 Plus کوالکام

حال برای اینکه بفهمیم قابلیت های این فنآوری چیست نگاهی به یکی از تست های انجام شده برای آزمایش عملکرد شارژ سریع ۴ پلاس کوالکام می اندازیم در واقع شارژ سریع کوالکام نسخه ۴+ قابلیت هایی چون شارژ دوگانه، متعادل کننده حرارتی هوشمند، مشخصه امنیتی پیشرفته را به ارمغان آورده است.

همان طور که از اسم این مشخصه ها مشخص است اولین مشخصه جریان شارژ را بین دو IC مدیریت نیروی الکتریکی تقسیم می کند و دومین ویژگی جریان الکتریکی را به صورت خودکار از خنک ترین مسیر ممکن عبور می دهد تا درجه حرارت را تا آنجا که ممکن است پایین نگه دارد و مشخصه سوم هم به طور همزمان هر دو حالت دستگاه و سطح اتصال را کنترل می کند. به لطف این مشخصه های منحصر به فرد زمان شارژ تا ۱۵% کاهش داشته در حالی که بازده آن در حدود ۳۰% افزایش یافته است.

تا به حال گوشی های هوشمند کمی به منظور نشان دادن کارایی این نسخه فست شارژ کوالکام مورد آزمایش قرار گرفته اند.در یکی از آزمایش ها یک شارژ فندکی مورد آزمایش قرار گرفت نیروی ورودی این شارژر فندکی ۵V / 3A, 9V / 3A, 11V / 2.4A, 12V / 2.25A بوده در حالی که نیروی خروجی یا بازده ای برابر با ۱۰٫۸V-16V را ارائه داد. در واقع گوشی HTC U11+ از فست شارژ بیش از ۱۸W و ۹V / 2A استفاده می کند اما آزمایش تنها ۱۷W خروجی را نشان می دهد.

عملکرد فنآوری Quick Charge 4 Plus کوالکام

اولین دستگاهی که از شارژ سریع کوالکام نسخه ۴+ استفاده کرد گوشی هوشمند Nubia Z17 بود اما این آزمایش مشخص شد خروجی تنها ۱۰ وات است؛ و در پایان نیز می توان گفت که شارژ می تواند برای آیفون ایکس نیز مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما مشخص است که شرکت کوالکام از نظر تئوری این تکنولوژی را تولید کرده است و در حال حاضر نمی تواند در سطح گسترده مورد استفاده قرار بگیرد.

نظرات و پیشنهادات خود را با فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا به اشتراک گذارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن