خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار گوشی موبایل

بهترین مرورگرهای وب برای اندروید! #پارت ۱

احتمالاً، زیاد درباره مرورگر وب در گوشی خود فکر نمی‌کنید. شاید شما هم به استفاده از مرورگری خاص عادت کرده‌اید، اما گزینه‌های بسیار دیگری وجود دارد که ممکن است تجربه شما را بهبود بخشد. بر خلاف اپل، که مرورگرهای شخص ثالث نیاز دارند در آن از موتور رندر Safari استفاده کنند (و اجازه نمی‌دهد مرورگرهای دیگر به صورت پیش فرض روی سیستم باشند)، گوگل اجازه می‌دهد تا هر مرورگر وب که در پلی استور منتشر می‌شود بر روی Android هم قابل اجرا باشد. در این پست ما به سراغ برخی از بهترین مرورگرهای وب موجود برای اندروید خواهیم رفت. 

Mozilla Firefox

بهترین مرورگرهای وب برای اندروید!

بیشتر مرورگرهای وب موجود برای Android مبتنی بر Chromium، نسخه منبع باز Google Chrome است. این بدان معناست که همه آنها صفحات وب را به همان روش بارگذاری می‌کنند، از نظر عملکرد تقریباً برابر هستند. Firefox اصلی ترین استثناء این قانون است؛ فایرفاکس یکی از معدود مرورگرهای موجود در اندروید با موتور رندر کاملاً سفارشی است (که همان موتور ‘Gecko’ است که از Firefox دسکتاپ استفاده می‌کند.)
طی یک سال گذشته، بسیاری از پیشرفت‌های سرعت “Quantum” از مرورگر دسکتاپ به نسخه اندرویدی رسیده است. این روزها، Firefox با Chrome در Android رقابت نزدیکی دارد. مهمترین مزیت Firefox در Android این است که بر کاهش انحصار Chrome در بازار مرورگر منجر شده و در حال حاضر موزیلا ادعا می‌کند در نسخه بتا، دو برابر سرعت بیشتر را تجربه خواهید کرد.

Google Chrome

بهترین مرورگرهای وب برای اندروید!

لیستی از بهترین مرورگرهای وب برای Android بدون Google Chrome کامل نمی‌شود. این مرورگر پیش فرض در اکثر تلفن‌ها و تبلت‌ها وجود دارد. به روزرسانی‌های Chrome هر شش هفته انجام می‌شود، معمولاً هر بروزرسانی دارای چندین ویژگی جدید است.
Chrome مرورگر وب مسلط بر روی هر دو سیستم عامل دسکتاپ و موبایل است ، بنابراین در مورد آن صحبت نمی‌شود – بسیاری از شما احتمالاً در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید و احتمالاً می‌دانید چه توانایی هایی دارد. از آنجا که Chrome دارای OpenSource است و بیشتر مرورگرهای دیگر در Android از این پایگاه منبع آزاد استفاده می‌کنند، اکثر قریب به اتفاق ویژگی های Chrome در سایر برنامه‌ها کپی می‌شوند.

با این حال ، نسخه Android Chrome دارای چند ویژگی خوب است که شاید درباره آنها نشنیده باشید. می‌توانید با کشیدن انگشت چپ و راست در نوار آدرس، زبانه‌ها را تغییر دهید. نسخه اصلی Chrome برای Android احتمالاً از قبل در تلفن شما است، اما اگر می‌خواهید ویژگی‌های بیشتری از Google نصیب شما شود، نسخه های Beta و Dev پیشنهاد ما به شما هستند.

DuckDuckGo

بهترین مرورگرهای وب برای اندروید!

ممکن است از قبل بدانید که DuckDuckGo یک موتور جستجوی وب است که بر روی حریم شخصی متمرکز شده است، اما آیا می‌دانید این شرکت دارای یک مرورگر وب نیز هست؟ مرورگر DuckDuckGo برای اندروید تجربه خوبی را ارائه می‌دهد.
این احتمالاً ابتدایی‌ترین مرورگر از کل این لیست است، زیرا هیچ پشتیبانی همگام سازی ندارد. با این وجود در DuckDuckGo از موتور رندر داخلی اندروید استفاده می‎کند، بنابراین باید همانند Chrome عمل کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۶۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

Samsung Internet

بهترین مرورگرهای وب برای اندروید!

سامسونگ اینترنت به عنوان مرورگر وب از پیش نصب شده در تلفن‌ها و تبلت‌های گلکسی شروع به کار کرد، اما سامسونگ در سال ۲۰۱۷ آن را به روی همه دستگاه های اندرویدی باز کرد. اینک یکی از محبوب ترین مرورگرهای موجود روی سیستم عامل است.

Samsung Internet مبتنی بر Chrome است، اما دارای رابط کاملاً سفارشی است که با زبان طراحی One UI سامسونگ متناسب است. برخی از مزایای آن نسبت به Chrome شامل حفاظت از ردیابی، انتخاب محدود افزونه‌ها و طرح دکمه‌ای است که استفاده از آن در تلفن های بزرگ و بلند را راحت‌تر می‌کند. ویژگی مهم دیگر پشتیبانی کامل از حالت تاریک است – نه تنها می تواند رابط مرورگر تیره شود، بلکه می‌تواند ظاهر سایت‌ها را نیز تغییر دهد تا آنها را نیز تاریک کند.
مانند Chrome و Firefox، سامسونگ اینترنت هم نسخه پایدار دارد و هم نسخه بتا.

Kiwi Browser

بهترین مرورگرهای وب برای اندروید!

مرورگر Kiwi، به عنوان مرورگر دیگری مبتنی بر Chrome برای اندروید، برای اولین بار سال گذشته (۲۰۱۸) منتشر شد. با این حال، سال گذشته این برنامه چیزی را اضافه کرد که هیچ مرورگر دیگری در Android ندارد: پشتیبانی از برنامه‌های افزودنی دسکتاپ، تقریباً هر افزونه‌ای که در Chrome کار می‌کند، روی Kiwi هم کار می‌کند.
فراتر از آن، تمام ویژگی‌های معمول در آن موجود ست – مسدود کردن آگهی ، ردیابی مسدود کردن اسکریپت، حالت تاریک و غیره و حالت تاریک نیز باعث تاریک شدن صفحات (مانند اینترنت سامسونگ) می‌شود.

Opera Mini

بهترین مرورگرهای وب برای اندروید!

Opera Mini یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای تلفن همراه از زمان شکل گیری اسمارتفون‌هاست. این برنامه برای صرفه‌جویی در داده‌ها یک گزینه خوب است.
فراتر از ویژگی‌های صرفه جویی در داده، Opera Mini همچنین دارای محافظت در برابر ردیابی، مسدود کننده تبلیغات و یک رابط تمیز با دکمه‌های دسترسی آسان است. متأسفانه، هیچ حالت تاریک در این مرورگر وجود ندارد، فقط یک حالت شب است که فقط باعث کاهش میزان روشنایی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن