خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار لپ تاپ

ایسوس پیشتاز در ساخت لپ تاپ با نمایشگر دوگانه

Computex یا کنفرانس علوم کامپیوتر ۲۰۱۹ در کشور تایوان در حال برگزاری است. خبرهای هیجان انگیز و جالبی از این رویداد تجاری مرتبط با آینده علم کامپیوتر شنیده شده است. پردازنده های جدید و قدرتمند اینتل برای دستگاه های تاشو امکان تماشای بازی های Full HD در لپ تاپ های بسیار باریک را فراهم کرده است. ARM از طرح های نسل بعد پردازنده گوشی موبایل رونمایی کرده که نسل بعدی گوشی های اندرویدی پرچم دار همچنین نوت بوک های ۵G always-on را تغذیه خواهند کرد.

در این رویداد چندین گوشی موبایل هوشمند به علاوه تعداد زیادی لپ تاپ دیده شده که به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت اما آنچه که بیش از هر چیزی در این رویداد خودنمایی می کند طرحی از نوت بوک گیمینگ دو نمایشگری ایسوس است و این تنها به دلیل برخورداری از مکانیسم دوگانه بودن پنل های آن نخواهد بود. بدون شک ویژگی های منحصر به فرد زیادی خواهد داشت. اوایل این هفته ایسوس از لپ تاپ ZenBook Pro Duo پرده برداری کرده است. این لپ تاپ ایسوس یا مک بوک پرو دو به دو نمایشگر مجهز شده است.

صفحه اصلی آن یک پنل ۱۵ اینچی از نوع OLED بوده در حالی که صفحه نمایش ثانویه آن از نوع ScreenPad Plus است و اندازه ای برابر با ۱۴ اینچ دارد. این صفحه نمایش ثانویه در قسمت بالای کیبورد خود نمایی می کند. این نمایشگر ثانویه مشابه TouchBar موجود در برخی مدل های MacBook Pro عمل کرده اما قابلیت های بهتری نسبت به آن دارد. در واقع به عنوان صفحه نمایش ثانویه برای نمایش نرم افزارهای متداول نوار لمسی بزرگتری را نسبت به Touch Bar فراهم می کند. مشکل اصلی این نوع صفحه نمایش ها این است که شما را وادار می کند که به کیبوردها نگاه کنید که برای برخی از کاربران ممکن است تجربه دلنشینی نباشد.

19kala

اما شرکت اینتل فکر بهتری دارد ولی زمان می برد تا آن را به طور کامل عملی کند. لپ تاپی که شما تصاویر آن را مشاهده می کنید یک ابزار قدرتمند گیمینگ به حساب آمده که احتمالا شمار زیادی از عنوان های مورد نظر شما را با کمک پردازنده ۴۵ واتی Core i9 و پردازنده گرافیکی NVIDIA GTX 1070 اجرا خواهد کرد. اما در حالی که شما با صفحه نمایش اصلی ۱۵ اینچی آن بازی می کنید می توانید نرم افزارهای دیگری می خواهید همزمان با بازی چک کنید را از طریق نمایشگر ثانویه ۱۲٫۳ اینچی آن اجرا کنید.

بر اساس Engadget صفحه نمایش اولیه می تواند در هر درجه ای که می خواهید و یا در هر موقعیتی که آن را تنظیم کنید قرار بگیرد. دکمه ای در لولای آن تعبیه شده که به شما امکان می دهد که آن را باز و بسته کنید و زاویه دید آن را تغییر دهید. همان طور که قبلا نیز بیان شد، آپشن جالب توجه دیگری هم در Honeycomb Glacier وجود دارد که تغییر صفحه نمایش ها را آسان کرده است.

این مشخصه ردیاب چشم Tobii نام دارد. این ویژگی تشخیص می دهد که شما به کدام صفحه نگاه می کنید. سنسورها و دوربین آن بر روی لولای بین دو صفحه نمایش قرار گرفته که این توانایی را دارند که تشخیص دهند که شما به کدام صفحه نگاه کرده و متعاقباً استفاده از کیبوردها را برای آن تنظیم می کنند. همچنین به Windows 10 و دستیار هوشمند نیز مجهز شده که درخواست های شما را پاسخ دهد. در روزهای آتی اخبار بیشتری را از این لپ تاپ گیمینگ در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن