خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزار

امکان لینک به نکات مهم ویدئوها در گوگل فراهم شد

سرچ گوگل به یکی از ابزارهای ضروری عصر کنونی تبدیل شده است. شیوه ایندکس‌سازی و ارائه اطلاعات در وب باعث شده که تقریباً هر موضوعی را که به دنبال آن هستید یاد بگیرید، حتی گاهی بدون نیاز به مراجعه به وب‌سایت، می‌توان خدمات مرتبط را پیدا کرد. در مورد ویدئو‌ها این امر چندان ساده به نظر نمی‌رسد. از‌این‌رو گوگل، سازگاری جدیدی ارائه داده که به افرادی که ویدئو سرچ می‌کنند، امکان می‌دهد قبل از کلیک روی ویدئو از مرتبط بودن آن با موضوع مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند.

برای وب‌سایت‌ها و خدماتی که اطلاعات متنی دارند، گوگل به سادگی می‌تواند این اطلاعات را در قالب کارت‌های اطلاعاتی به کاربران ارائه دهد. گوگل معمولاً به صورت آنی این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار داده بدون اینکه آنها مجبور شوند مطلبی را خارج از موضوع بررسی و مطالعه کنند. حتی اگر آنها مجبور به خواندن کلیه مطالب باشند، اسکن کردن و جستجوی متن در مقایسه با سایر اشکال اطلاعات بسیار آسان‌تر است. در رابطه با ویدئو موضوع کمی فرق می‌کند؛ به این دلیل شما می‌بایست حداقل چند دقیقه از فیلم را تماشا کرده تا ببینید با موضوعی که مد‌نظر شماست مرتبط است یا خیر؟ بدتر اینکه می‌بایست تا آخر آن را تماشا کنید تا مطلب و موضوع مورد نظر خود را در آن مشاهده کنید، چه برسد به اینکه ممکن است پاسخ سوال خود را پیدا نکنید.

امکان لینک به محتوای اصلی و مهم ویدئو ها فراهم شده است

بر خلاف محتوای متنی، در محتوای ویدئویی قانون کپی رایت به صورت خودکار اتفاق نمی‌افتد، از این رو می‌بایست خالق ویدئو با گوگل همکاری کرده تا این امر اتفاق افتد. در مورد YouTube، در واقع اتوماسیون کمی وجود دارد زیرا جستجوی Google اطلاعات را از مشخصات زمان‌سنجی که سازنده در توضیحات قرار می‌دهد، می‎‌گیرد.

دیگر پلتفورم‌ها و ارائه‌دهنگان محتوای ویدئویی می‌بایست اطلاعاتی را برای گوگل ارائه دهند و برای ویدئوها لازم است قوانینی تنظیم شود. خوشبختانه برای این ناشران و ارائه‌دهندگان، کاربران هنوز هم باید فیلم‌ها را در وب سایت‌ها مشاهده کنند، نکته‌ای که شرکت‌های خبری و ناشران کتاب در مورد سرچ محتوای متنی همواره از گوگل شکایت دارند.

امکان لینک به محتوای مهم ویدئوها فراهم شد

در تاریخ ۱۷ سپتامبر(۲۰۱۹) گوگل به روزرسانی نحوه مدیریت فیلم‌ها را در نتایج جستجو اعلام کرد. به جای اینکه فقط صفحه‌های مرتبط را در صفحه نتایج جستجو را پیدا کنید، Google اکنون بر اساس نقشه‌های زمانی ارائه شده توسط سازندگان ویدئو، مرتبط‌ترین قسمت‌های فیلم‌های طولانی‌تر را مشخص می‌کند، که خصوصاً برای فیلم‌ها یا فیلم‌های مستند می‌تواند بسیار مفید باشد.

فیلم‌ها مانند متن قابل لمس نیستند، به این معنی که می‌توان به راحتی از محتوای ویدئو غافل شد. به نقل از یکی از مقامات گوگل: “درست مثل اینکه این امکان فراهم شده که بتوان به راحتی محتوای متنی را پیدا کرد، اکنون، ما در حال ایجاد روش‌های جدید برای درک و سازماندهی محتوای ویدئویی در جستجوی گوگل هستیم تا این امر برای شما راحت‌تر باشد.”

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

در نتایج جستجو، شما می‌توانید پیوندهای مستقیمی با قسمت‌های مختلف یک فیلم مشاهده کرده روی آنها کلیک کرده و آنها را مشاهده کنید.

برای فراهم شدن این قابلیت، سازندگان محتوا ابتدا باید بدون توجه به نوع بسترهای نرم‌افزاری، ویدئوها را با نشانک برای قسمت‌های خاصی که می‌خواهند برجسته شوند، ثبت کنند. شایان ذکر است که این ویژگی فقط برای سازندگان YouTube نیست. Google از قبل، با ناشران ویدئویی مانند CBS Sports و NDTV همکاری کرده، که به زودی شروع به ثبت فیلم‌هایشان می‌کنند.

جای تعجب دارد که چرا گوگل برای برجسته‌کردن خودکار فیلم‌ها از ابزار wizardry استفاده نکرده است. در‌حال‌حاضر این مسئولیت بر عهده خالق فیلم و یا ویدئو است. از‌طرف‌دیگر، این امکان را برای آنها فراهم کرده که نقاط کار خود را در جستجوی Google مشخص کنند، اگرچه Google نمی‌گوید که آیا این نشانه‌گذاری در رتبه بندی ویدئو در صفحات نتایج جستجو تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن