خرید گوشی گیمینگ شیائومی
فضا و نجوم

آیا باید با زمین خداحافظی کرد؟

یک سیارک عظیم را تصور کنید که به زمین برخورد کند، بهترین سناریو ممکن را برای یک فیلم هیجان انگیز رقم خواهد زد. سونامی‌ها، تشعشع حرارتی، زمین لرزه‌های وحشتناک که احتمالاً پایان زندگی در این سیاره باشد.

آیا باید با زمین خداحافظی کرد؟

با برخورد سیارک‌ها شبیه همان اتفاقی که حدس می‌زنند برای دایناسورها افتاده برای انسان هم رخ خواهد داد. البته بر خلاف ما، جامعه دایناسورها هیچ دانشمندی در بین خود نداشتند! بدین معنی که ما انسان‌ها شانس بسیار بهتری برای یافتن راه‌حل واقع بینانه داریم.

آیا باید با زمین خداحافظی کرد؟

در حال حاضر، دانشمندان بر این باورند که بهترین فرصت ما برای مقابله با یک سیارک بزرگ قبل از رسیدن به زمین است. یا باید آن به قسمت‌های کوچک‌تر خرد کنیم یا باعث ایجاد موجی در فضا شویم که مسیر آن را تغییر دهد.

پروژه مشترک ناسا و اروپا:

سهم زیاد ایالات متحده آمریکا و ناسا در مطالعات هوافضا و به ویژه این مورد خاص، آژانس‌های فضایی اروپا را وادار کرده است تا همکاری خود را برای یافتن راهی مؤثر برای جلوگیری از برخورد سیارک بزرگ به سیاره ما، با این موسسه گسترش دهند.

آیا باید با زمین خداحافظی کرد؟

با توجه به این هدف مهم، محققان و مهندسین هوا و فضا از ایالات متحده، اروپا و سایر مناطق جهان هفته آینده در روم ایتالیا برای یک جلسه سه روزه (سپتامبر ۲۰۱۹) گرد هم می‌آیند تا در مورد آخرین برنامه‌های خود برای مأموریت جنجالی دو فضاپیما بحث کنند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

این پروژه بخشی از تلاش دانشمندان است تا نشان دهد منحرف کردن سیارک‌ها با ضربه، می‌تواند روزی به عنوان یک روش مؤثر و سپر دفاع سیاره‌ی ما عمل کند. این مأموریت موسوم به ارزیابی ضربه در انحراف سیارک (AIDA) با هدف ضربه زدن یک فضاپیما به سیارک و تلاش برای تغییر مسیر آن به سمت مریخ خواهد بود. در صورت موفقیت آمیز بودن، فضاپیمای دوم لحظه ضربه را ثبت می‌کند و تا آنجا که ممکن است داده‌ها را برای ارزیابی اثرات برخورد، جمع آوری می‌نماید.

قرارست در تابستان سال ۲۰۲۱ با فضاپیمای DART این آزمایش ضربه بر روی دو سیارک تست شود تا ببینند می‌توان در مقابل سنگ فضایی که در سپتامبر ۲۰۲۲ به زمین می‌رسد، مقابله کنند.

فضاپیمای دوم ساخت ایتالیای و به نام(LICIACube (Light Italian CubeSat است که برای تصویربرداری از سیارک‌ها طراحی شده و برای ثبت لحظه ضربه و ارزیابی خسارت از آن استفاده خواهد شد. در عین حال، رصدخانه‌های مستقر در زمین اثر تأثیرگذاری بر مدار سیارک را می‌سنجند.

موفقیت این آزمایش؛ حفظ جان زمین در برابر برخوردهای بزرگتری است که پیش‌بینی می‌شود در آینده اتفاق بیفتد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن