خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار گوشی موبایلسبک زندگیویدئو

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟ +ویدیو

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟ دیدن محتوای گوشی در نمایشگری بزرگ‌تر مسلماً دلنشین‌ترست و امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. فرقی نمی‌کند که تلویزیون شما قدیمیست یا جدید، در هر صورت، حداقل یک روش در دسترس شما قرار دارد. در اینجا ما سعی کرده‌ایم بهترین روش‌های موجود را گردآوری کنیم. امیدواریم این آموزش اتصال گوشی به تلویزیون برای شما هم مفید واقع شود…

ویدیوی آموزش روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون


چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟
در پاسخ به این سوال که چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم باید گفت که فرقی نمی‌کند که اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون را مد نظر داشته باشید یا برندهای دیگر در هر صورت، روش‌های گوناگونی برای این کار وجود دارد.
اما سوال اصلی اینست که با استفاده از این روش‌ها چگونه موبایل را به تلویزیون وصل کنیم ؟ در ادامه هر یک از این روش‌ها را به صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از آنها بتوانید پخش گوشی روی تلویزیون را با موفقیت انجام دهید…

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

وصل کردن گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل

اتصال گوشی به تلویزیون غیر هوشمند با استفاده از کابل کاربردی‌ترین راه‌حل است. البته این روش را می‌توان برای تلویزیون‌های هوشمند نیز بکار برد، چون در برخی مواقع ممکنست وای‌فای کار نکند، یا اینکه اتصال وایرلس مشکل داشته باشد. اینکه نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با کدام روش انجام شود، بستگی زیادی به مدل گوشی و تلویزیون دارد، اما به طور کلی تمام این روش‌ها یک هدف دارند و آن‌ هم اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل است.

۱- اتصال گوشی به تلویزیون با کابل hdmi

این روزها که دیگر اکثر تلویزیون‌ها دارای چندین خروجی HDMI هستند، اتصال گوشی به تلویزیون با کابل hdmi می‌تواند یکی از آسان‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها در نظر گرفته شود. اگر توانستید کابلی تهیه کنید که در یک سر آن خروجی تایپ سی قرار دارد، نیازی به خرید تبدیل هم نخواهید داشت، اما اگر اینگونه نیست یک تبدیل تایپ سی به HDMI نیز تهیه کنید. اتصال گوشی به تلویزیون با hdmi تنها مستلزم اینست که کابل‌ها را درست وصل کرده و توسط کنترل، HDMI مناسب را انتخاب کنید.
وصل شدن گوشی به تلوزیون

۲- اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر

یکی از راه‌های وصل شدن گوشی به تلویزیون، استفاده از همان کابلیست که از آن برای شارژ کردن گوشی خود استفاده می‌کنید. انجام این روش به این موضوع بستگی دارد که می‌خواهید چه محتواهایی را بر روی نمایشگر تلویزیون به نمایش ذرآورید. به عنوان مثال، اگر تنها می‌خواهید برخی از فایل‌ها را نشان دهید به همان کابل usb اکتفا کنید، اما اگر می‌خواهید کمی فراتر رفته و موارد بیشتری را بر روی نمایشگر بزرگتر به اجرا درآورید، یک مبدل هم نیازست که تهیه کنید.
اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال با کابل شارژر در گوشی‌های اندرویدی

برای انتقال تصویر گوشی به تلویزیون با کابل شارژر، شما به کابل USB و تبدیل تایپ سی به HDMI احتیاج دارید. در حال حاضر، اکثر گوشی‌های اندروید دارای درگاه تایپ سی هستند و ما هم فرض را بر این می‌گذاریم که کابل شما تایپ سی است. از آنجایی که دیگر اکثر تلویزیون‌ها دارای خروجی HDMI هستند، حتماً تبدیل مربوطه را تهیه کنید.

اتصال با کابل شارژر در گوشی‌های اندرویدی قدیمی

ممکنست شما یک گوشی قدیمی داشته باشید که نتوانید اتصال گوشی به تلویزیون با usb را مانند مرحله قبل انجام دهید و این سوال برایتان پیش بیاید که با این حساب چگونه گوشی اندروید را به تلویزیون وصل کنیم ؟ آیا این کار شدنیست؟ یک راه برای کاربرانی که صاحب گوشی قدیمی اندروید هستند، اینست که یک SlimPort تهیه کنند. البته قبل از خرید بد نیست چک کنید که آیا این دستگاه به گوشی شما وصل می‌شود یا نه. برای انجام این کار شما احتیاح به یک تبدیل هم دارید که بتوانید اسلیم پورت را به گوشی خود وصل کنید و سپس اتصال بین اسلیم پورت و تلویزیون را با یک کابل HDMI برقرار کنید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

آموزش وصل کردن گوشی به تلویزیون با کابل لایتنینگ در iOS

اگر گوشی آیفون دارید و می خواهید بدانید که آیا با کابل شارژ هم می‌توان به تلویزیون وصل شد، باید گفت خوشبختانه کاربران آیفون ۵ یا دستگاه‌های جدیدتر هم می‌توانند از طریق کابل لایتنینگ از این روش استفاده کنند. این مرحله بستگی به این دارد که تلویزیون شما قدیمیست یا اینکه از خروجی HDMI برخوردارست. اگر شما تلویزیونی قدیمی دارید، علاوه‌بر کابل لایتنینگ به یک تبدیل‌ لایتنینگ به VGA احتیاج دارید و اگر تلویزیون شما دارای درگاه HDMI است، لازمست یک آداپتور دیجیتال لایتنینگ AV تهیه کنید. حال از طریق امکاناتی که در اختیار دارید، اتصال بین دستگاه‌ها را برقرار کنید.

چطور گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

۳- اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با کابل

اگر تلویزیون شما خروجی HDMI ندارد، به عنوان یک تلویزیون قدیمی شناخته می‌شود و برای وصل کردن گوشی به آن لازمست راه دیگری را امتحان کنید. اگرچه از نظر خیلی از افراد، این روش برای تمام کاربران جواب خواهد داد، اما همیشه ممکنست استثنایی نیز وجود داشته باشد.

وصل کردن گوشی به تلویزیون
در این مرحله شما لازمست از کابل RCA استفاده کنید. این کابل همان سیم‌های قرمز، سفید و زرد است که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. برای انجام این روش شما به موارد زیر اجتیاج خواهید داشت:

  • گوشی با پشتیبانی از قابلیت HDMI
  • کابل HDMI
  • تبدیل‌ HDMI به کامپوزیت
  • کابل AV یا RCA

به‌نظر نمی‌رسد که تلویزیون‌های قدیمی قادر به نمایش محتواهای HD باشند؛ بنابراین حتماً تبدیل را تهیه کنید. حال که تمام این موارد را در اختیار دارید، گوشی خود را به تلویزیون وصل کرده و از تماشای آن در نمایشگری بزرگ‌تر لذت ببرید.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون بدون کابل

اگر تلویزیون شما این پتانسیل را دارد که بتوانید گوشی خود را بدون کابل به آن وصل کنید، کار راحتی پیش رو خواهید داشت. اتصال بدون کابل که همان اتصال وایرلس شناخته می‌شود، توسط شبکه وای‌فای انجام می‌شود. اگر تلویزیون شما خروجی HDMI دارد، ولی از Mirroring پشتیبانی نمی‌کند، لازمست یک دانگل مناسب خریداری کرده تا این قابلیت را به تلویزیون خود اضافه کنید. در هر صورت برای وصل کردن گوشی به تلویزیون بدون کابل می‌توانید یکی از روش‌های زیر را هم امتحان کنید…

۱- اتصال گوشی به تلویزیون با Miracast

می‌توان گفت آسان‌ترین راه اتصال گوشی به تلویزیون با miracast انجام می‌شود. به طور کل، این قابلیت از سال ۲۰۱۲ عرضه شد و گوشی‌های اندرویدی نسخه ۴.۲ به بعد از این قابلیت پشتیبانی کردند. اگر می‌خواهید بدانید که تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا نه، می‌توانید در مرورگر نام مدل تلویزیون + miracast را جستجو کنید. در صورتی که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند نیز می‌توانید دانگل miracast را خریداری کنید.
طریقه وصل شدن گوشی به تلویزیون

به طور خلاصه، اگر بخواهیم این قابلیت را توضیح دهیم، به این صورت است که miracast یک روش برای اتصال گوشی به تلویزیون بدون کابل است که سریع‌ترین روش برای تلویزیون‌های هوشمند نیز در نظر گرفته می‌شود. این قابلیت در هر دستگاه نام متفاوتی دارد. به‌عنوان مثال، در سامسونگ این قابلیت با نام Smart View شناخته می‌شود. برخی از گوشی‌ها نیز این قابلیت را با عنوان Cast در خود جای داده‌اند. در هر حال یا می‌توانید برای پیدا کردن نوع Mirroring به کنترل پنل بروید یا از طریق تنظیمات آن را فعال کنید. عمومی‌ترین تنظیمات برای وصل شدن گوشی به تلویزیون به صورت زیرست:

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید و Connected Devices را پیدا کنید.
  2. نوع اتصال مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی Cast ضربه بزنید و منتظر بمانید.
  3. اسم تلویزیون خود را انتخاب کنید.
  4. اگر بار اولست که به این‌کار اقدام می‌کنید، کدی که بر روی تلویزیون نشان داده می‌شود را وارد کرده تا پروسه کامل شود.

این اتصال یکی از آسان‌ترین روشهاست، چراکه به هیچ کابلی احتیاج ندارد و برای انجام آن تنها لازمست هر دو دستگاه از قابلیت miracast پشتیبانی کنند، اما این را در نظر داشته باشید که نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با screen mirroring به این صورت است که چون اتصال از طریق وای‌فای صورت می‌گیرد، هر دو دستگاه باید به یک شبکه اینترنتی وصل شوند. گاهی اوقات این اتصال ممکنست به این دلیل که نرم‌افزارها را به روز نکرده‌اید، با مشکل مواجه شود.

۲- اتصال گوشی به تلویزیون با Smart View برای کاربران سامسونگ

در این قسمت به شما می‌گوییم که با smart view چطور گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟ قبل از آنکه به سراغ نحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون در گوشی‌های سامسونگ برویم، از شما علاقه‌مندان به این برند محبوب دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت روز گوشی سامسونگ حتماً سری به فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا، مرجع موبایل ایران، بزنید.

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون

 

روش وصل شدن گوشی به تلویزیون در انواع مدل‌های سامسونگ بسیار ساده است، فقط کافیست:

  1. صفحه نمایش را از بالا به پایین بکشید و Smart View را فعال کنید. اگر این عبارت را نمی‌بینید: یا آن را به کنترل پنل اضافه کرده، یا از طریق تنظیمات آن را جستجو کنید.
  2. به شما لیستی نشان داده خواهد شد که در آن می‌توانید نام و مدل تلویزیون خود را انتخاب کنید.

البته توجه داشته باشید که چون اتصال گوشی به تلویزیون با smart view به صورت وایرلس است، باید هر دو دستگاه به یک شبکه اینترنتی وصل شوند. بعد از انتخاب تلویزیون در پایین صفحه بر روی “Phone to Device” ضربه بزنید و در تلویزیون هوشمند خود اجازه وصل شدن گوشی به نمایشگر تلویزیون را صادر کنید.

۳- اتصال گوشی به تلویزیون با DLNA

اتصال گوشی به تلویزیون با DLNA برای اسمارت تی‌وی‌ها انجام می‌شود. DLNA یک روش دیجیتال بی‌سیم است که امروزه اغلب تلویزیون‌های هوشمند از آن پشتیبانی می‌کنند. از آن جهت که این اتصال از نوع بی‌سیم است، لازمست گوشی و تلویزیون به یک شبکه وای‌فای وصل شوند، چراکه در این بخش، وای‌فای همان نقش کابل اتصال گوشی به تلویزیون را ایفا می‌کند. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه با dlna به تلویزیون وصل شویم ؟

بعد از وصل شدن به شبکه اینترنتی، لازمست برنامه DLNA را برای وصل شدن گوشی به تلویزیون دانلود کنید. در حال حاضر محبوب‌ترین اپلیکیشن در این زمینه BubbleUPnP است که می‌توانید آن را از طریق لینک زیر از پلی‌استور دانلود کنید:

بعد از اینکه این برنامه را بر روی گوشی اجرا کردید، ۴ گزینه متفاوت خواهید دید که لازمست بر روی “Devices” کلیک کنید. در بین لیستی که می‌بینید، بر روی تلویزیون ضربه بزنید و مواردی که می‌خواهید توسط تلویزیون اجرا شود را انتخاب کنید.

۴- اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

یکی از سوالات پر تکرار کاربران اینست که با استفاده از بلوتوث چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟ همانطور که می‌دانید بلوتوث یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن پخش فیلم از گوشی روی تلویزیون را انجام داد و محتوای مورد نظر را از طریق نمایشگر بزرگ‌تر دید. طرز وصل شدن گوشی به تلویزیون از این طریق آسانست، اما این راه‌حل به خوبی استفاده از وای فای نیست، ولی حداقل قدرت این را دارد که در برخی از موارد گوشی را در تلویزیون به اجرا درآورد. این روش را می‌توان برای وصل کردن گوشی اندروید یا آیفون به اسمارت تی‌وی امتحان کرد. کاربران آیفون توجه داشته باشند که محدودیت این قابلیت برای آن‌ها نسبت به کاربران اندروید بیشترست.

انتقال تصویر گوشی به تلویزیون

اینکه چگونه بلوتوث دو دستگاه را با یکدیگر جفت کنید، در تلویزیون‌های مختلف متفاوت است، اما غالباً همین گزینه‌ها هستند:

  1. در صفحه اول تلویزیون به تنظیمات بروید.
  2. در این مرحله وارد بخش “Accessories” شوید و با زدن بر روی “Add Accessories” دستگاه خود را با تلویزیون جفت کنید.

حال که از طریق بلوتوث وصل کردن گوشی به تلویزیون را انجام دادید، می‌توانید فایل‌های خود را انتقال دهید یا اینکه از طریق گوشی آهنگ پخش کنید. البته اینکه می‌توانید چه کارهایی انجام دهید، به نوع تلویزیون هوشمند شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از تلویزیون‌ها فقط آهنگ را از طریق بلوتوث پخش می‌کنند و برخی هم به شما این امکان را می‌دهند که از گوشی خود تنها به‌عنوان کنترل یا دسته‌بازی استفاده کنید. در هر صورت هر کدام از این‌ها را که بتوان انجام داد، خوب است، ولی اگر قصد انتقال کل نمایشگر گوشی به تلویزیون هوشمند را دارید، می‌توانید از طریق روش‌های اتصال بی‌سیم یا با استفاده از کابل HDMI اقدام کنید…

یکی از روش‌های دیگر اتصال گوشی به تلویزیون Wi-Fi Direct است، اگر با این روش آشنایی ندارید، حتماً سری به مقاله وصل شدن گوشی به تلویزیون با وای فای بزنید که در آنجا این مرحله به صورتی کامل آموزش داده شده است. تلویزیون‌های هوشمند به راحتی به صورت وایرلس به گوشی‌ها وصل می‌شوند؛ اما اگر تلویزیون شما هوشمند نیست و قصد وصل شدن گوشی به تلوزیون بدون کابل را دارید، می‌توانید روش بعدی را امتحان کنید:

۵- اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون غیر هوشمند با Chromecast

اگر تلویزیون شما در ساختار خود از Chromecast بهره‌ای نبرده، می‌توانید دستگاه آن را خریداری کرده و به پشت تلویزیون وصل کنید، تا از این پس بتوانید از قابلیت متصل شدن گوشی به تلویزیون با cast بهره ببرید. به عبارت دیگر، شما می‌توانید از طریق تهیه دانگل کروم‌کست یک اتصال بی‌سیم بین تلویزیون غیر هوشمند و گوشی ایجاد کنید. اگر تلویزیون شما هوشمندست، تنها لازمست اپلیکیشن Chromecast را دانلود کنید.

به طور کلی، برای انجام این مرحله به موارد زیر نیاز دارید:

  • دانگل Chromecast
  • گوشی اندروید
  • وای‌فای
  • تلویزیون با درگاه HDMI

با Chromecast چگونه از گوشی به تلویزیون وصل شویم ؟

  1. در ابتدا به پشت تلویزیون نگاهی بیندازید تا درگاه مربوط به HDMI را پیدا کنید. دانگل Chromecast را به آن وصل کنید.
  2. دانگل را توسط کابل یو اس بی به تلویزیون یا منبع انرژی دیگری وصل کنید.
  3. با استفاده از کنترل به HDMI مناسب وارد شوید.

چگونه به تلویزیون وصل شویم
این نکته را در نظر داشته باشید که قرار نیست کانال یا سرویس جدیدی به تلویزیون اضافه شود؛ بنابراین لازمست اپلیکیشن مربوطه را در گوشی خود نصب کنید. می‌توانید از لینک زیر برای نصب برنامه Google Home استفاده کنید. خوبی این برنامه اینست که در بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی اجرا می‌شود.

  • بعد از دانلود و نصب این اپلیکیشن، آن را باز کرده و تمام مجوزهای دسترسی را فعال کنید.
  • اکانت گوگل خود را وارد کنید.
  • بر روی نماد “+” کلیک کرده تا دستگاه را به برنامه اضافه و مدیریت کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

  • به اپلیکیشن، یک اتاق اضافه کنید. یعنی در منو، گزینه “Set up device” را انتخاب کرده و بر روی “Set up new devices in your room” ضربه بزنید.

کابل اتصال گوشی به تلویزیون

  • اکنون زمان انتخاب یک اسم برای خانه است. حتی می‌توانید در بخش آدرس هم مطلبی اضافه کنید.
  • قبل از انجام این مرحله مطمئن شوید که لوکیشن گوشی روشن است، چون قرارست نزدیک‌ترین دستگاه را پیدا کنید.
  • اگر در اینجا موفق شده‌اید که تلویزیون خود را پیدا کنید، گوشی را به ChromeCast وصل کنید. یک کدی بر روی نمایشگر تلویزیون خواهید دید، مطمئن شوید که با کد گوشی یکیست.

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

  • وای فای گوشی را انتخاب و رمز آن را وارد کنید.
  • در این مرحله می‌توانید صفحه‌نمایش گوشی را به تلویزیون انتقال دهید. یعنی بر روی اسم دستگاه خود ضربه زده و با انتخاب گزینه پایین صفحه، از تماشا لذت ببرید!

اگر می‌خواهید از این قابلیت بر روی گوشی‌های دیگر نیز بدون تکرار این پروسه استفاده کنید، می‌توانید دوباره از همین اکانت استفاده کنید، همچنین لازم به ذکرست که می‌توان از یک دانگل برای وصل شدن به تلویزیون‌ های دیگر هم استفاده کرد.

خلاصه مراحل گفته شده برای وصل شدن گوشی به تلویزیون غیر هوشمند با chromecast:

  1. دانگل ChromeCast را به تلویزیون وصل کنید.
  2. اپلیکیشن Google Home را نصب کنید.
  3. تنظیمات لازم را انجام دهید.
  4. برنامه را به دانگل وصل کنید.
  5. وای فای را وارد کنید.
  6. محتوای گوشی را بر روی نمایشگر تلویزیون استریم کنید.

بهترین برنامه اتصال گوشی به تلویزیون

برخی از اپلیکیشن‌ها هم هستند که کمک می‌کنند تا فیلم‌ها و عکس‌ها در هر فرمتی متناسب با سایز نمایشگر پخش شوند. برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها احتیاج به وای‌فای است. به عنوان مثال، یکی از اپلیکیشن‌ها برای اتصال موبایل به تلویزیون “Lets View” است. این برنامه را می‌توانید برای اتصال بهتر گوشی اندرویدی خود با اسمارت تی‌وی امتحان کنید. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

اگر این برنامه با گوشی شما سازگاری ندارد، به مقاله برنامه اتصال گوشی به تلویزیون بدون وای فای مراجعه کنید که در آنجا اپلیکیشن‌های بیشتری معرفی شده است.

اتصال گوشی به تلویزیون در iOS

تا قبل از سال ۲۰۱۸ کاربران آیفون می‌توانستند آیفون یا آیپد خود را تنها به تلویزیون اپل وصل کنند، اما از آن سال به بعد برندهای ال‌جی و سامسونگ نیز از این قابلیت پشتیبانی کردند و از سال ۲۰۲۰ تلویزیون‌های سونی نیز به این لیست اضافه شدند. اگر کاربر آیفون هستید و می‌پرسید چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم، در مقاله ای جداگانه راه های وصل کردن آیفون به تلویزیون را به طور کامل بررسی کرده ایم .در این قسمت تنها یک روش از وصل شدن گوشی به تلویزیون در iOS برای شما آورده شده است:
اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر

  1. برای انجام این کار در ابتدا هر دو دستگاه را به یک شبکه اینترنتی وصل کنید.
  2. در آیفون خود به کنترل سنتر بروید و نمادی که به شکل دو مربع روی هم قرار گرفته است را انتخاب کنید.
  3. در لیست پیش رو، نام تلویزیون خود را انتخاب کنید.
  4. کد دیجیتال ۴ رقمی که بر روی نمایشگر تلویزیون می‌بینید را در آیفون یا آیپد خود وارد کنید.

برای غیرفعال کردن این بخش دوباره مراحل را طی کنید تا به Stop Mirroring برسید.

کاربران آیفون همچنین می‌توانند از طریق کابل HDMI اتصال گوشی به تلویزیون را انجام دهند، البته برای انجام این کار لازمست تبدیل‌ مناسب آیفون را هم تهیه کنند.

وصل کردن تلویزیون به اینترنت گوشی

اگر وای‌فای شما قطع شده نگران نباشید، چراکه می‌توانید از طریق هات‌اسپات، تلویزیون هوشمند خود را به اینترنت گوشی وصل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قصد Mirror Casting دارید، این قابلیت با هات‌اسپات کار نمی‌کند، اما برای دانلود کردن یا پخش آنلاین فیلم از طریق تلویزیون هوشمند می‌تواند استفاده شود. اگر نمی‌دانید چگونه به این کار اقدام کنید، می‌توانید روش زیر را امتحان کنید:

انگشت خود را از بالا به پایین یکشید و در بین گزینه‌هایی که در صفحه نمایش به اجرا در می‌آیند، Hotspot را روشن کنید و چند لحظه دستتان را بر روی آن نگه دارید تا وارد تنظیمات شوید و بتوانید رمز و نام دستگاه خود را مشاهده کنید. اگر هم موفق به انجام این روش نشدید، می‌توانید به تنظیمات بروید و در آنجا عبارت Hotspot را جستجو کنید. حال در تنظیمات تلویزیون به بخش تنظیمات وای‌فای بروید و شبکه اینترنتی خود را به‌عنوان وای‌فای تلویزیون انتخاب کرده و رمز عبورتان را برای اتصال وارد کنید.
اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی
در این مقاله به اموزش وصل کردن گوشی به تلویزیون پرداختیم. امیدواریم توانسته باشید به پاسخی برای اینکه چگونه با گوشی به تلویزیون وصل شویم رسیده باشید. شما کدام روش را برای اتصال انتخاب می‌کنید؟ به نظرتان دیدن فیلم گوشی در تلویزیون راحت‌ترست یا از آن دسته از کاربران هستید که ترجیح می‌دهید روی گوشی فیلم ببینید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. ضمناً اگر قصد خرید گوشی دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت گوشی حتماً سری به فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا بزنید و از تخفیفات ویژه و فروش طلایی بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

سوالات متداول

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

✔️ این که پروسه اتصال گوشی به تلویزیون با کدام روش انجام می‌شود، بستگی به نوع دستگاه شما دارد. غالباً گوشی‌ها را می‌توان از طریق Screen Mirroring به تلویزیون‌های هوشمند متصل کرد. ولی کسانی که تلویزیون هوشمند ندارند، می‌توانند از طریق کابل‌ها یا دانگل به این کار اقدام کنند که انتخاب آن‌ها بستگی به نوع تلویزیون دارد. برای انجام این روش، حتماً این مقاله را مطالعه کنید که تمام روش‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

چگونه بدون کابل گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

✔️ اگر تلویزیون شما هوشمند است که به راحتی می‌توانید از طریق شبکه وای‌فای گوشی خود را به آن وصل کنید، ولی اگر تلویزیون شما هوشمند نیست، اما از خروجی HDMI پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از طریق خرید دانگل‌هایی مانند Chromecast به این کار اقدام کنید. اگر روش انجام این کار را نمی‌دانید، به این مقاله مراجعه کنید که در آن تمام مراحل آورده شده است.

برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی چکاری لازمست انجام دهیم؟

✔️ از آنجاییکه تلویزیون‌های قدیمی اینترنت ندارند و همچنین از دانگل نیز پشتیبانی نمی‌کنند، باید برای این کار سیم‌ها و آداپتور مناسب را خریداری کنید. اگر نمی‌دانید چه وسایلی برای این کار لازمست به این مقاله مراجعه کنید.

چگونه نت گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

✔️ اگر قصد دانلود یا پخش آنلاین فیلم در تلویزیون هوشمند خود را دارید و وای‌فای شما قطع شده است، روش جایگزین اینست که هات‌اسپات خود را فعال کرده و تلویزیون را به آن وصل کنید، البته توجه داشته باشید که وقتی هات‌اسپات گوشی روشن است نمی‌توان از قابلیت Screen Mirroring استفاده کرد.

نوشته های مشابه

‫۵ نظرها

  1. سلام چرا بعد وصل شدن همه چیو خش میاره تنظیماتی چیزی داره درست بشه؟؟؟

  2. سلام گوشیمو ازطریق وایفادارکت به تلویزیون وصل میکنم ولی وقتی ازطریق نرم افزار اسمارت ویو یااسکرین میرور بخوام گوشیمو روصفحه نمایش گر بندازم میگه رمز وایفادارکت تلویزیون راواردکنید.لطفا راهنمایی کنید رمز وای‌فای تلویزیون سامسونگ چیست یاازکجاباید پیداکنم؟

  3. سلام. من گوشیم قابلیت وصل شدن بع تلویزیون رو داره. تلوزیونمونم مدل شیائومیه و هوشمند. ولی وقتی میخوایم بهش وصل شیم میگن تنها راهتون کروم کست هست. رو گوشی هم نصب میکنم ولی تلوزیون رو پیدا نمیکنه. باید دستگاهش رو بخریم یا خود تلویزیون دارتش؟

  4. سلام گوشی s03راچطوربه تلویزیون وصل کنیم تابتونیم ویدیوهای گوشی روتوتلویزیون ببینیم هرکاری کردیم نشدتلویزیون امون هم سامسونگ است

  5. سلام
    فیلم آموزش اتصال موبایل به تلویزیون بسیار عالی و کاربردی است.
    با اجرای مجری توانا و خوش صدا مطالب علمی و کاربردی زیادی عنوان شد.
    متشکریم.
    محمود چوبیندری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن