خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار گوشی موبایل

۶ روش ساده و عالی برای تامین امنیت کامل گوشی های اندروید

چند روش برای تامین امنیت گوشی های اندروید

بدون شک سیستم عامل اندرید امروزه با بیش از ۲ میلیارد کاربر در ماه، نیروی پیشتاز در دنیای گوشی های همراه و دیگر دستگاه های اینترنت محور که با اندروید تغذیه می شنود به شمار می رود. شهرت و تطبیق پذیری این سیستم عامل بدون شک توسط میلیون ها نفر مورد استقبال و قدردانی قرار گرفته است.

با وجود اینکه شرکت های ساخت گوشی مثل سامسونگ، هوآوی و شیائومی سعی می کنند که هر ساله با ارائه برخی از مشخصات امنیتی، سعی دارند امنیت محصولات خود را بالا ببرند با این وجود از طرفی برخی از کارشناسان امنیت پیشتاز در این زمینه نقدهایی را هم بر این پلتفورم ارائه داده اند.

در حالی که اندروید زندگی ما را راحت تر کرده از طرفی هم ممکن است داده های ما را هم در معرض بد افزارها و دیگر فعالیت های مشکوک قرار  دهد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از موبایل ها و یا تبلت های اندروید برای مصارف شخصی و یا کاری استفاده می کنید امنیت برای شما می بایست در اولویت قرار داشته باشد اما همه چیز به شما بستگی دارد در اینجا چند روش را بیان خواهیم کرد که پیروی از آنها می تواند به خوبی امنیت سیستم عامل اندروید موبایلتان را تامین کند.

۱- نرم افزاری های مورد نیاز خود را تنها از Google Play Store دانلود کنید.

اپلیکیشن ها هسته اولیه هر کاری هستند که شما با گوشی هوشمند خود انجام می دهید. قانون اول امنیت اندروید دانلود نرم افزارها تنها از Google Play Store است به این دلیل که در این قسمت نرم افزارها توسط ناظران و مقامات گوگل بازبینی و بررسی می شوند. برای امنیت بیشتر، دانلود از منابع شخص ثالث را غیر فعال کرده حتی اگر آنها مشکوک نباشند. در فرآیند تصمیم گیری برای نصب یک برنامه بررسی و خواندن شرایط و ضوابط آن بسیار ضروری است. مطالعه نظرات کاربران در درک بیشتر آن برنامه به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در هر صورت در نظر داشته باشید که هیچ گاه فایل های APK را از اینترنت دانلود نکنید زیرا آنها توسط گوگل تنظیم نشده اند.

چند روش ساده برای امنیت سیستم عامل اندروید

۲- استفاده از شبکه خصوصی مجازی(Virtual Private Network):

VPN ها امروزه پیشرفت زیادی کرده اند سرویس های VPN تنها از وب سایت های انحصاری که از امنیت اندروید برخوردار هستند برای ارائه رمزگذاری و حفاظت در برابر نرم افزارهای مخرب استفاده می کنند. PureVPN بهترین VPN های اندروید هستند که برای کاربران این امکان را به وجود آورده تا ترافیک اینترنت خود در بیش از ۲۰۰۰ سرور واقع در ۱۴۰ کشور را مسیر یابی کنند.

علاوه بر قفل گشایی وب سایت های مختلف، PureVPN در گوشی های اندروید رمزگذاری AES 256-bit را فراهم کرده که قادر است امنیت ارتباطات اینترنتی گوشی موبایل را در زمان اتصال به شبکه های عمومی و خصوصی تامین کند. این تمام ماجرا نیست سرویس VPN همچنین دارای قابلیت ضد بد افزار و ضد فیشینگ بوده از این رو شما را از نرم افزارهای مخرب در امان نگه می دارد. محافظت DDoS شما از حملات سایبری و اسنوپرها در هر جای دنیا که قرار داشته باشید در امان نگه می دارد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

۳- از آنتی ویروس استفاده کنید:

برنامه های که میلیون ها بار دانلود شده اند احتمال کمتری دارد که جزء بد افزارها باشند، با این حال، همیشه لیست مجوزهای درخواست شده توسط آن برنامه را بررسی کنید. فکر کنید که برای مثال چرا می بایست یک بازی نیاز به دسترسی به حافظه SD card و یا دفترچه تلفن شما داشته باشد. برنامه های آنتی ویروس بسیار رایج بوده و سطح خوبی از امنیت را برای گوشی موبایل فراهم می کنند. استفاده از یک دستگاه اندروید بدون آنتی ویروس همانند باز کردن دروازه بر روی هکرها و مزاحمان است.

۴- به روز رسانی به موقع نرم افزار و برنامه های مختلف:

به طور منظم اپلیکشن های موجود در گوشی را به روز رسانی کنید و بررسی کنید که آیا به روز رسانی سیستم عامل بر روی گوشی شما موجود شده است یا خیر. با به روز رسانی مدوام شما می توانید خطر آسیب پذیری های امنیتی را به حداقل برسانید. زیرا هر به روز رسانی با ساختار هایی می آید که قادر است باگ و نقایص را به خوبی برطرف کند و شکاف های موجود برای وورد هکرها را از بین ببرد.

در حالی که می توانید تنظیم کنید که به صورت خودکار به روز رسانی شوند بهتر است که شما خودتان هم به صورت منظم به روز رسانی ها را چک کنید. شما معمولا نمی دانید که چه زمانی یک برنامه در معرض حک شدن قرار خواهد داشت. هر نسخه از سیستم عامل اندروید منظم برای محافظت اکوسیستم خود از هکرها به طور منظم به روز رسانی می شود.

شش راه ساده که خیال شما را از بابت امنیت گوشی راحت می کند

۵- به شبکه های Wi-Fi ناامن و عمومی متصل نشوید:

شبکه های Wi-Fi ناامن شاید به نظر یک دسترسی ساده و رایگان به اینترنت باشند اما حقیقتاً مشکل ساز خواهد بود خصوصاً اینکه شما از یکی از ورژن های قدیمی اندروید استفاده کنید با پیشرفت تکنولوژی شبکه های وای فای جعلی می توانند مورد استفاده قرار گرفته و یک حمله واسطه ایجاد کنند در نتیجه همه داده های وارد شده از جمله رمزهای ورود و اطلاعات شخصی کاربر مانند شماره کارت اعتباری توسط یک شخص ثالث مورد تعقیب قرار گیرد.

در حالی که ما درک می کنیم که اتصال به یک شبکه Wi-Fi که رمز عبور نداشته سوسه کننده است ولی باید توجه داشت که بیشتر این شبکه ها شناسه ایمیل یا اطلاعات دیگر را درخواست کرده که پس از آن می توانند با استفاده از آنها شما را هدف قرار دهند.

۶- در زمان بازی با یک گوشی بر روی آگهی های مشکوک کلیک نکنید:

حقیقت این است که بازی ها و دوربین عالی اولین چیزهایی هستند که در زمان خرید یک گوشی آندروید به آن توجه می کنیم. ایده بازی رایگان آن چیزی است که برنامه نویسان می تواند آگهی ها را در فواصل منظم زمانی که در حال بازی کردن هستید پخش کنند. شما احتمالا زمانی که بین بازی متوقف می شوید این اگهی ها را دریافت می کنید گرچه ممکن است نادیده گرفتن یک پیام وسوسه انگیز در تبلیغات پاپ آپی سخت باشد اما نادیده گرفتن آن بهترین راه است.

این را بدانید که آگهی منجر به دانلود یک نرم افزار جاسوسی در بک گراند و یا حتی بدتر از این شده و موبایل را تحت کنترل خود در می آورد. هنگام استفاده از یک دستگاه Android این نکات امنیتی را به یاد داشته باشید. همچنین در مورد اتفاقات موجود در صنعت فناوری اطلاعات، آگاهی داشته باشید تا دریابید چه چیزی در اطراف شما اتفاق می افتد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن