خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگ

گوگل پیکسل ایکس ال ۳ در مقابل سامسونگ گلکسی نوت ۹

این بار گوگل سخت افزار خود را ارتقاء داده و از پنل ۶٫۳ اینچی استفاده کرده و نسبت ۱۸٫۵:۹  را به کار گرفته است از این رو نه تنها اندازه بلکه خود نمایشگر هم نسبت به نسخه قبل بهتر شده است. از دیگر خصوصیات آن می توان به نرم افزار روان و دوربین پشت و جلو فوق العاده اشاره کرد. همچنین از شارژ بی سیم هم پشتیبانی کرده و از اسپیکرهای استریو هم برخوردار است. نوت ۹ هم یکی از پرچم داران سامسونگ بوده و ظاهر آن به خوبی این را نشان می دهد.

گوگل پیکسل ایکس ال ۳ در مقابل سامسونگ گلکسی نوت ۹

از نمایشگر بسیار عالی برخوردار بوده و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری رده بالایی در آن استفاده شدهاست. دوربین آن هم عملکرد بسیار خوبی داشته و قلم آن هم حقیقتا منحصر به فرد است.

از نمایشگر بسیار عالی برخوردار بوده و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری رده بالایی در آن استفاده شده است. دوربین آن هم عملکرد بسیار خوبی داشته و قلم آن هم حقیقتا منحصر به فرد است.

مزایا:

samsung galaxy note 9  Google Pixel 3 XL
صفحه نمایش بزرگصفحه نمایش با کیفیت
دوربین عالیدوربین فوق العاده
پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری هدفوندوربین سلفی دوگانه
شارژ بی سیمپشتیبانی از شارژ بی سیم
قلم S Penتضمین به روزرسانی های نرم افزاری

معایب:

samsung galaxy note 9Google Pixel 3 XL
نرم افزار سنگین فاقد جک هدفون
پشتیبانی نرم افزاری آهستهبرخورداری از بریدگی نمایشگر

گرچه این پرچم داران از جمله گوشی های با کیفیت بازار بوده و قیمت بالایی دارند اما حقیقتا این دو شرکت فلسف های متفاوتی در مورد ساخت یک گوشی تراز اول دارند بنابراین انتخاب این دو به سلیقه شخصی شما برمی گردد. در اینجا بررسی می کنیم که این دو چه تفاوتی هایی می توانند با هم داشته باشند. با پیشرفت های زیادی که امسال در گوشی های گوگل ایجاد شده مدل گوگل پیکسل ۳ ایکس ال رقیب جدی تری برای سامسونگ گلکسی نوت ۹ به حساب می آید. از نظر صفحه نمایش گفته می شود که نمایشگر گوگل پیکسل ۳ ایکس ال تقریبا به بزرگی نوت ۹ بوده و کیفیت آن هم به خوبی آن است.

در بسیاری از موارد به جز مقدار روشنایی کلی، این دو غیر قابل تشخیص هستند. گوگل شارژ بی سیم را اضافه کرده که در واقع ویژگی اصلی پرچم داران سامسونگ به حساب می آید. همچنین همانند این پرچم دار، از گواهینامه IP68 محافظت در برابر گرد و خاک و آب هم پشتیبانی می کند اما باز هم سامسونگ از برخی لحاظ دیگر پیروز میدان خواهد بود. نوت ۹ از  رم ۶ و رم ۸ برخوردار بوده در صورتی که  گوگل پیکسل ایکس ال ۳ با رم ۴ عرضه شده از این رو سرعت و فضای آن برای اجرا و نسب برنامه ها بهتر از گوگل پیکسل است.

گوگل پیکسل ایکس ال ۳ در مقابل سامسونگ گلکسی نوت ۹

گلکسی نوت ۹ در دو نسخه ۱۲۸ و یا ۵۱۲ گیگابایت عرضه شده و گوگل پیکسل ایکس ال ۳ دارای دو حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است. از طرفی دیگر گلکسی نوت ۹ حتی از درگاه کارت حافظه microSD جهت افزایش حافظه هم پشتیبانی می کند که یک امتیاز دیگر برای آن به حساب می آید. به علاوه نوت ۹ از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون پشتیبانی کرده که هنوز کاربردی تر از هدفون های USB-C ساخت شرکت گوگل است. بلندگوی های استریو آنها هم تفاوت چندانی با هم ندارند. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری نوت ۹ بدون شک در مقابل باتری ۳۴۳۰ میلی آمپری ایکس ال ۳ هم از نظر ظرفیت و هم در طول عمر کلی برتری دارد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

این مدل ها دارای پنل های شیشه ای و فریم آلومینیومی هستند. این پرچمداران دو تفاوت چشمگیر با هم دارند: گوگل پیکسل ایکس ال ۳ از نظر اندازه کوچکتر و سبک تر از نوت ۹ بوده درحالی که samsung galaxy note 9 صفحه نمایش منحنی مجهز شده که برای برخی افراد ممکن است کار با آن کمی سخت باشد. بدون شک اندازه کوچک تر و وزن سبک تر بهتر است.

تفاوت دیگر این دو مربوط به عملکرد دوربین و تجربه نرم افزاری این است. زمانی که از این دو گوشی استفاده می شود متوجه می شوید که تفاوت میان آنها بسیار اندک است و در واقع هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند اما به طور کلی کیفیت تصاویر گرفته شده با گوگل پیکسل ایکس ال ۳ بهتر است. برای مثال در عکس های گرفته شده توسط نوت ۹، رنگ ها غیر طبیعی تر بوده و جزئیات بیش از حد صاف شده و از بین رفته اند اما تصاویر ثبت شده با Pixel 3 XL بهتر بوده به این دلیل اینکه رنگ های واقعی را ارائه داده و دقت تصاویر و ثبت جزئیات آن بهتر است.

گوگل پیکسل ایکس ال ۳ در مقابل سامسونگ گلکسی نوت ۹

در مورد حالت پرتره و یا زوم در هر دو مورد ثبت جزئیات آنها کاهش پیدا می کند حتی با وجود اینکه سامسونگ گلکسی نوت ۹ از دوربین دوم خود نیز استفاده می کند. گوگل خلق تصاویر شگفت انگیز را فقط با یک دوربین انجام می دهد، و زوم دیجیتال و حالت پرتره همانند آنچه که سامسونگ با یک لنز انجام می دهد، به همان خوبی عمل می کند. این پرچم دار گوگل برای حالت پرتره جلو از دوربین ثانویه کمک گرفته درحالی که سامسونگ این کار را تنها با یک دوربین انجام می دهد، اما عکس های سلفی فوق العاده با رزولوشن بالا و فوکوس خودکار را ثبت می کنند. حال نوبت به نرم افزار این دو می رسد. بر هیچ کسی پوشیده نیست که نرم افزار گوگل ساده تر و مرتب تر بوده و در مقایسه امکانات نرم افزاری زیادی را دریافت نخواهید کرد.

در مورد سخت افزار این دو هم گفته می شود که این دو به سخت افزار تراز اول بازار مجهز شده اند. به طور کلی این دو از دوربین خوب، قدرت بالا و طراحی بسیار زیبا برخوردار هستند. پردازنده دو پرچم دار ۸ هسته ای بوده و از پردازنده (Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 (10 nm استفاده کرده اما سرعت کلاک هسته های سامسونگ گلکسی نوت ۹ بالاتر است. در زیر جدول امکانات این دو گوشی آورده شده است.

 

سامسونگ گلکسی نوت ۹گوگل پیکسل ایکس ال ۳امکانات
Android 8.1 OreoAndroid 9 Pieسیستم عامل
۶٫۴-inch Super AMOLED
۲۹۶۰x1440 (18.5:9)
Gorilla Glass 5
۶٫۳-inch OLED
۲۹۶۰x1440 (18.5:9)
Gorilla Glass 5
صفحه نمایش
۱۲MP

 

, ۱٫۴-micron

f/1.5 or f/2.4, OIS, PDAF

۱۲MP
f/2.4, OIS, telephoto lens

۱۲٫۲MP, ۱.۴-micron

 

f/1.8, OIS, PDAF

n/a

دوربین اصلی
۸MP

 

, f/1.8, auto focus
۷۵-degree lens

۸MP

, f/2.2, fixed focus
۹۷-degree lens

۸MP

 

, f/1.7, auto focus

n/a

دوربین سلفی
Qualcomm Snapdragon 845Qualcomm Snapdragon 845
Pixel Visual Core
سخت افزار
۱۲۸/۵۱۲GB

 

۶/۸GB

۶۴/۱۲۸GB

 

۴GB

حافظه و رم
Stereo speakers
۳٫۵ mm headphone jack
Stereo speakers
USB-C
صدا
۴۰۰۰میلی آمپر۳۴۳۰ میلی آمپرباتری
Quick Charge 2.0
Qi wireless
۱۸W USB-C PD
Qi wireless
شارژ
IP68IP68ضد آب بودن
سنسور اثر انگشت  و حسگر عنبیهسنسور اثر انگشتامنیت
۱۶۱٫۹ x 76.4 x 8.8 میلی متر۱۵۸ x 76.7 x 7.9 میلی متر ابعاد
۲۰۱گرم۱۸۴ گرموزن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن