خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

گوشی آیفون ۱۲ ؛ هر آنچه که تاکنون از این گوشی ها منتشر شده است

خبرهای غیررسمی متعددی در مورد گوشی آیفون ۱۲ ، ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس ارائه شده است. با عرضه iPad Pro، MacBook Air و لوازم جانبی کیبورد Magic در ۱۸ مارس، اپل همچنان علیرغم داستان کروناویروس که آن را مجبور به بستن فروشگاه‌های خرده‌فروشی در آمریکا و چین کرد، قصد دارد به برنامه تولید خود ادامه دهد.

 

آیفون 12؛ هر آنچه را که تاکنون از این گوشی ها منتشر شده است

 

گوشی آیفون ۱۲ ؛ هر آنچه را که تاکنون از این گوشی ها منتشر شده است

در این مقاله به تمام اخبار و شایعاتی که پیرامون نسل بعد گوشی‌های آیفون ۱۲ آیفون ۱۲ پرو مکس منتشر شده است اشاره خواهیم کرد. اپل هم همانند بسیاری از شرکت‌های سازنده متاثر از شیوع ویروس کرونا مجبور به بستن فروشگاه‌های خرده‌فروشی آمریکا به طور نامحدود و تمام فروشگاه‌های خارج از کشور چین شد.

اما این شرکت همچنان تولیدات جدید خود را معرفی می‌کند که می‌تواند به این معنا باشد که تولید نسخه‌های بعدی آیفون ۱۱ نیز در خط تولید قرار گرفته‌اند. اسم این گوشی‌ها هنوز به صورت رسمی توسط شرکت اپل تأیید نشده است.

اما به نظر می‌رسد که تولید گوشی‌ها در ابتدای امر با مشکلاتی رو به رو شده است. برای مثال برخی از تامین‌کنندگان قطعات ساخت این گوشی‌ها از مدت‌ها قبل کار خود را به حالت تعویق در آورده یا با ظرفیت محدودی به تولید ادامه می‌دهند. در حالی که این امر ممکن است به عرضه محصولات این شرکت در ماه دسامبر و یا فروش آنها تاثیر بگذارد، Foxconn یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان شرکت اپل است که طی بیانیه‌هایی به طرفداران و سرمایه گذاران این اطمینان را داده که شرکت اپل طبق برنامه خود پیش حواهد رفت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

با وجود چنین اختلالاتی، شایعات همچنان درباره گوشی آیفون ۱۲ وجود دارد و تصور می‌کنیم که تا زمان مورد انتظار برای معرفی آنها در ماه سپتامبر ادامه یابد.

علاوه بر اینکه ممکن است دوربین‌های عقب و اندازه‌های صفحه نمایش جدید باشند و حسگر عمق سه بعدی را نیز بکار بگیرد، گمانه زنی‌هایی به وجود آمده که اپل قصد دارد از قابلیت‌هایی در آیفون بهره ببرد که باعث رقابت آن با سایر رقبا می‌شود: و آن تکنولوژی ۵G است. این تصمیم با در نظر گرفتن رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ که سه گوشی ۵G جدید، گلکسی S20 پلاس ، S20 و S20 Ultra را در سال جاری عرضه کرده، گرفته شده است.

یک احتمال وجود دارد که اپل دنباله خط تولید آیفون SE (معروف به iPhone 9 یا iPhone SE 2) را نیز در طول سال راه‌اندازی کند. 

آیفون ۱۱ و ۱۲ می‌توانند شبیه به هم باشند

هر سال، اپل معمولاً برای پاسخ به انتظارات خریداران، تغییرات چشمگیر و زیبایی را در آیفون ایجاد می‌کند. اما گزارشی از یک انتشارات ژاپنی Mac Otakara منتشر شده که آیفون ۱۲ شبیه آیفون ۱۱ خواهد بود. متأسفانه تنها تفاوت ممکن این است که لبه‌های آیفون ۱۲ کمی خمیده خواهد بود.

از طرفی دیگر، پیش بینی می‌شود که اپل طراحی آیفون را به طور کامل با لبه‌های مسطح (شبیه به iPad های جدید) به طور کامل بازسازی کند. این ممکن است همان چیزی باشد که Dan Ives، تحلیلگر Wedbush ، آن را “طوفان تقاضا” نامیده است و باعث افزایش فروش و در نتیجه “چرخه فوق‌العاده” برای اپل خواهد شد.

 

گوشی آیفون 12
گوشی آیفون ۱۲

iPhone 12 Pro احتمالا به رنگ آبی تیره عرضه می شود

سال گذشته اپل رنگ سبز (midnight green) را در آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس معرفی کرد. خواه این رنگ را دوست داشته باشید یا نه، این نوع رنگ در مقایسه با انتظارات به خوبی فروخته می‌شود. امسال این احتمال وجود دارد که اپل مطابق گفته XDA Developer ، رنگ جدید دیگری به نام آبی دریایی (navy blue) را روی iPhone 12 Pro پیاده کند.

گوشی آیفون ۱۲ احتمالا دارای صفحه نمایش های بزرگتر و کوچکتر است

یکی از شایعات ماندگار در مورد آیفون‌های جدید این است که اپل ممکن است اندازه صفحه نمایش جدیدی را معرفی کند. یکی از گوشی‌های آیفون ۱۲ احتمالا صفحه نمایش ۵.۴ اینچی خواهد داشت (در میان آیفون‌های متداول، آیفون ۱۱ پرو کوچکترین نمایشگر را دارد که سایز آن برابر ۵.۸ اینچ است) و آیفون ۲۰۲۰ پرو مکس می‌تواند به بزرگی ۶.۷ اینچ باشد(بعنوان مثال، آیفون ۱۱ پرو مکس نمایشگر ۶.۵ اینچی دارد).

همچنین گمانه زنی‌هایی وجود دارد که صفحه نمایش آیفون ۱۲ سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه خواهد داد. اکثر تلفن ها با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه یا ۶۰ هرتز تازه می‌شوند، اما سایر تلفن‌ها مانند OnePlus 7T و OnePlus 7 Pro با سرعت ۹۰ هرتز تازه می‌شوند. گوشی گیمینگ Razer Phone 2 نیز دارای صفحه نمایش با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. با نرخ تازه سازی بالاتر، یک گوشی هنگام پیمایش از صفحات وب و برنامه‌ها سریعتر و نرم‌تر عمل می‌کند.

اپل ممکن است امسال پنج آیفون جدید را روانه بازار کند …

با علم بر اندازه نمایشگرهای جدید، شایعاتی مبنی بر اینکه اپل خط تولید آیفون خود را گسترش خواهد داد، پیچیده است. در دسامبر سال ۲۰۱۹ یک خبرگزاری نوشت:

به گفته یک تحلیلگر، اپل چهار مدل جدید آیفون ۱۲ را در پاییز سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد: یک مدل ۵.۴ اینچی، دو گوشی ۶.۱ اینچی و یک گوشی ۶.۷ اینچی. همه آنها دارای نمایشگر OLED هستند.

مدل ۵.۴ اینچی و یکی از مدل‌های ۶.۱ اینچی دستگاه‌های ساده‌تر خواهند بود که احتمالاً آیفون ۱۲ نام دارد. در این صورت گوشی‌های گران‌تر با اندازه‌های ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی به ترتیب آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس خواهند بود.

در این صورت آیفون پنجم، سرانجام آیفون SE خواهد بود که شایعه شده بیشتر به آیفون ۸ شباهت دارد. شاید به نام iPhone 9 یا iPhone SE 2 نامگذاری شود، این گوشی کوچکتر احتمالاً اولین گوشی آیفون “ارزان قیمت” از سال ۲۰۱۶ خواهد بود. تا اوایل سه ماهه اول سال ۲۰۲۰  شاهد آن خواهیم بود.

طبق گفته‌های بلومبرگ، اپل تولید محصولات خود را از ماه فوریه آغاز کرده است و زمان رونمایی از اوایل ماه مارس اعلام شده است. با این حال، به دلیل نگرانی‌های سلامتی در مورد کروناویروس، همه این موارد به تأخیر می‌افتد.

 

گوشی آیفون 12
گوشی آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ می تواند از تکنولوژی ۵G پشتیبانی کند یا نه؟

شایعات متعدد حاکی از آن است که اپل امسال از اتصال ۵G استفاده خواهد کرد. شرکت Fast نیز اعلام کرد که اپل ممکن است از آنتن‌های ۵G اختصاصی خود استفاده کند.

گوشی آیفون ۱۲ ممکن است در دوربین‌های عقب از سنسور عمق ۳ بعدی استفاده کند

از زمان آیفون X، آیفون‌های جدید دارای دوربین‌های جلوبا حسگر عمق سه بعدی هستند. این ویژگی که به عنوان Face ID شناخته می‌شود، برای باز کردن قفل گوشی و مجاز بودن پرداخت‌های دیجیتال، صورت شما را اسکن می‌کند.

شایعه شده که اپل ممکن است آن را به شکلی ارتقا دهد و همان سیستم را به دوربین‌های عقب نیز معرفی کند. در آگوست ۲۰۱۹، ونسا اورلانا CNET نوشت:

انتظار می‌رود دو مدل آیفون ۲۰۲۰ از لنز دوربین زمان پرواز جدید در پنل پشتی برخوردار باشد. این لنز شبیه به سیستم دوربین فعلی True Depth است که برای Face ID در قسمت جلوی گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امکان را فراهم می‌کند تا از فاصله دورتر بتواند اشیاء را نقشه برداری کند.

این قابلیت می‌تواند برنامه‌های واقعیت افزوده را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و ویژگی‌های دوربین خاصی مانند حالت پرتره را به سطح بالاتری برساند. البته هنوز مشخص نیست که چه تعداد از آیفون های جدید مجهز به این ویژگی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن