خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار ریلمیاخبار گوشی موبایلراهنمای خرید

نقد و بررسی Realme 5i؛ میان‌رده‌ای عالی از اوپو ریلمی!

ریلمی در روزهای ابتدائی سال ۲۰۲۰، یک گوشی موبایل جدید را ارائه داد. این اسمارتفون با نام Realme 5i مزایای بسیاری را به همراه دارد که به نظر می‌رسد می‌تواند توجه عاشقان گوشی‌های هوشمند را به خود جلب کند. در ادامه به نقد و بررسی این گوشی ریلمی خواهیم پرداخت!

نقد و بررسی ریلمی 5i؛

طراحی:

گوشی ریلمی ۵ آی با ظاهر متفاوت از سایر مدل‌های ریلمی، در دو رنگ Sunrise Design in Ocean Blue یا Forrest Green عرضه شده تا پاسخگوی شور و شوق نسل جوان باشد. در قسمت پشتی این گوشی هوشمند سطحی موج مانند و چشم‌نواز را شاهد هستیم. راستش را بخواهید  ۵i به لطف طراحی Sunrise منحصر به فردتر از سایر گوشی‌های هوشمند در کلاس خود است.

نقد و بررسی ریلمی 5i؛

علاوه بر این بدنه ریلمی ۵ آی به لطف خمیدگی در گوشه‌ها برای در دست گرفتن بسیار راحت و خوش دست است. شاید این گوشی بسیار بزرگ به نظر برسد اما ابعاد بزرگ آن مطمئناً بدون دلیل نیست زیرا Realme 5i دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی بوده و برای اینکه بتواند نسبت صفحه به بدنه را به ۸۹٪ برساند، این گوشی را با این ابعاد تولید کرده است.

نمایشگر:

نقد و بررسی ریلمی 5i؛

همانگونه که گفته شد این گوشی از نمایشگری ۶.۵ اینچی با رزولوشن HD+ بهره‌مند بوده که نسبت آن به بدنه ۸۹ درصدست. صفحه نمایش بزرگ و گسترده Realme 5i برای فعالیت‌های دیجیتال و گشت و گذار در اینترنت و لذت بردن از محتوا و بازی بسیار راحت است. یک صفحه بزرگ همچنین باعث می‌شود محتوا به راحتی دیده شود تا خطر آسیب دیدگی چشم را کاهش دهد زیرا نیازی به استفاده از تلفن هوشمند نزدیک  به چشم نیست. جالب اینجاست که قلمرو ۵i با سه لایه محافظ ضد آب طراحی شده است.

دوربین:

ریلمی ۵ آی از یک ماژول دوربین چهارگانه برخوردارست که در یک خط عمودی قرار گرفته اند و در نزدیکی آنها اسکنر اثر انگشت قابل مشاهده است. در چینش چهارگانه Realme 5i دوربین اولیه ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.8 قرار دارد. دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.25 و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی نیز وجود دارند. دوربین اصلی دارای فوکوس خودکار است. این گوشی همچنین از دوربین ۸ مگاپیکسلی برای سلفی استفاده می‌کند که دارای دیافراگم f / 2.0 است. این دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی به منظور ثبت عکس‌های سلفی بهینه، به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

نقد و بررسی ریلمی 5i؛

لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی آن از قابلیت  Chroma Boost برخوردارست که جزئیات صحنه و سوژه را به خوبی در عکس‌ها ثبت می‌کند.

نقد و بررسی ریلمی 5i؛

دوربین اولترا واید نیز با زاویه دید تا ۱۱۹ درجه می‌تواند اشیاء بیشتری را در یک قاب ضبط کنند.

نقد و بررسی ریلمی 5i؛

برای استفاده از لنرز ماکرو این گوشی باید فاصله شما تا سوژه ۴ سانتی متر باشد.

Super Nightscape 2.0 یکی از ویژگی های اصلی ریلمی ۵ آی است که توانایی ثبت عکس در شب با وضوح بالا را دارد.

نقد و بررسی ریلمی 5i؛

سخت افزار:

از نظر سخت افزار، قلمرو ۵i توسط چیپست Qualcomm Snapdragon 665 هدایت می‌شود که دارای سرعت حداکثر تا ۲.۰ گیگاهرتز است. این چیپست به لطف استفاده از فناوری ساخت ۱۱ نانومتری، دارای عملکردی قوی با مصرف انرژی کارآمدتر است. همراه با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، Realme 5i عملکرد بسیار توانمندی را برای اجرای انواع برنامه‌های امروز به ارمغان می‌آورد.  چیپست اسنپدراگون ۶۶۵ با پردازنده گرافیکی Adreno 610  جفت شده که برای پشتیبانی از کلیه نیازهای پردازش گرافیکی کارآمد است.

نقد و بررسی ریلمی 5i؛

ریلمی ۵ آی در آزمون AnTuTu v8 که ۱۷۲.۹۴۰ امتیاز کسب کرده است، مشهود است.با قضاوت در مورد نمرات به دست آمده از Realm 5i در برنامه بنچمارک، جای تعجب نیست که این گوشی هوشمند برای بازی هم مناسب باشد. به عنوان مثال، می توان بازی Mobile Legends را در تنظیمات گرافیکی بالا با حالت فعال HFR انجام داد که اکثر گوشی‌های هوشمند در این کلاس قادر به انجام آن نیستند. برای بازی‌های سنگین تر مانند PUBG Mobile باید تنظیمات گرافیکی را متعادل‌تر کرد و  با نرخ متوسط ​​فریم بازی کرد.

نرم افزار:

نقد و بررسی ریلمی 5i؛

از لحاظ نرم‌افزاری نیز با رابط کاربری ColorOS 6.1 مبتنی بر Android 9 Pie همراه است. ColorOS 6.1 از پاسخگویی مناسب و سادگی و روان بودن برخوردارست. این رابط کاربری حالت دارک مود نیز دارد که برای استفاده در شب بسیار مناسب خواهد بود تا چشمان شما آسیب نبیند. همچنین  ColorOS 6.1 از ویژگیهای مفید دیگر به ویژه برای پرایوسی و امنیت برخوردارست.

باتری

برای استفاده بهتر و بیشتر از این گوشی یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰mAh برای آن در نظر گرفته شده است. با استفاده از PCMark این دستگاه با سطح روشنایی صفحه ۵۰٪ درصد، به مدت ۱۵ ساعت ۵۵ دقیقه دوام آورده است. در تست تماشای ویدئو از YouTube به مدت ۳ ساعت  تنها ۱۱٪ باتری از دست می‌دهد که هر دو این نتایج قابل تأمل و شگفت انگیز است.

به نظر می‌رسد  Realme 5i  به گونه‌ای طراحی شده است که نیازهای جوانانی را که می‌خواهند یک گوشی هوشمند قابل اطمینان با ویژگی‌های مناسب در همه بخش ها از طراحی، عملکرد گرفته تا باتری و نمایشگر را دارا باشد. قیمت گوشی ریلمی ۵ آی نسبت به مشخصات بسیار نازل است و خرید گوشی Realme 5i کاملا اقتصادیست.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن