خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلراهنمای خرید

نقد و بررسی گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ نقطه عطف پرچمداران سامسونگ

گلکسی اس ۲۰ اولترا را می‌توان سرآمد و نقطه عطف گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در نظر گرفت؛ اما این گوشی ۱۴۰۰ دلار قیمت دارد در حالی که نه از طراحی تاشو برخوردارست و نه نمایشگر کشویی و یا امثال این در آن به چشم می‌خورد؛ چه چیزی باعث شده که این بار کهکشانی‌ها یک قیمت نجومی را برای آن در نظر بگیرند؟ به راستی نقطه قوت این گوشی چیست؟ در ادامه به نقد و بررسی گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ نقطه عطف پرچمداران سامسونگ خواهیم پرداخت. بررسی خواهیم کرد که آیا این گوشی سامسونگ ارزش خرید بالایی دارد یا خیر؟

نقد و بررسی گلکسی اس ۲۰ اولترا

زمانی که بدانید سامسونگ در این گوشی یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های موجود را مورد استفاده قرار داده، شاید قیمت نجومی آن کمی برای شما توجیه شود. یک ماژول چهارگانه متشکل از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابر. زمانی که به نمونه عکس‌های آن نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که گلکسی اس ۲۰ اولترا یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین پرچمداران ۲۰۲۰ از آن خود کرده است. در صورتی هم که به دنبال یک گوشی موبایل بوده که تمام خصوصیات را در حد کمال داشته باشد، گلکسی اس ۲۰ اولترا قطعاً همان مدل مدنظر شماست.

نقد و بررسی گلکسی اس ۲۰ اولترا از نظر طراحی:

با توجه به برچسب قیمتی آن، طراحی را می‌توان آخرین مورد جذاب این دستگاه در نظر گرفت. انتظار می‌رفت که این بار کره‌ای‌ها برای یک گوشی با قیمت ۱۴۰۰ دلار از طراحی جذاب‌تری استفاده کنند. گلکسی اس ۲۰ اولترا همان زبان طراحی تکراری سال‌های قبل را بکار گرفته است. ترکیب این نوع طراحی و آپشن‌های رنگی خاکستری و مشکی را می‌توان یک تصمیم اشتباه سامسونگ در نظر گرفت چرا که از جذابیت آن کم کرده است. با این وجود از کیفیت ساخت آن هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. از متریال بسیار با کفیتی در ساخت بدنه استفاده شده و این گوشی کیفیت بالای خود را مدیون استفاده از شیشه گوریلاگلس ۶ و فریم آلومینیومی است.

نسبت به دو مدل دیگر ماژول دوربین این گوشی بسیار بزرگ‌تر بوده و در سمت چپ آن واقع شده است. این بار جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این گوشی حذف شده؛ اما از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. همانند گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ این مدل از گوشی سامسونگ نیز از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر بهره برده است. علاوه بر کیفیت ساخت پشتیبانی این گوشی از گواهینامه IP68 را نیز می‌توان یکی دیگر از امتیازات آن در نظر گرفت. ابعاد این گوشی ۱۶۶.۹ ×۷۶×۸.۸ میلی‌متر و وزنی برابر با ۲۲۰ گرم دارد.

نمایشگر گلکسی اس ۲۰ اولترا:

گلکسی اس ۲۰ اولترا را می‌توان یکی از گزینه‌های ایده‌ال برای افرادی در نظر گرفت که نمایشگر‌های بزرگ را ترجیح می‌دهند. اندازه این نمایشگر از دو مدل دیگر سری گلکسی اس ۲۰ بزرگتر بوده و اندازه‌ای برابر با ۶.۹ اینچ دارد. قسمت عمده پل جلو را نمایشگر تشکیل می‌دهد که تا لبه‌ها نیز امتداد یافته است. گرچه این نمایشگر از نظر طراحی بسیار جذاب به نظر می‌رسد؛ اما برای فردی که قبلاً از گوشی‌های سامسونگ استفاده کرده مورد جدیدی نیست. نوع پنل استفاده شده هم Dynamic AMOLED 2X بوده که کیفیت بالای این پرچمدار تمام عیار سامسونگ را تضمین کرده است.

این نمایشگر از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. که بدان معنی است که هر ثانیه دو برابر بیشتر تجدید شده و نتیجه آن ارائه تصویر بسیار روان خواهد بود. این نرخ تازه‌سازی به هیچ عنوان بر عملکرد روشنایی صفحه تأثیر سوء نخواهد داشت؛ اما عملکرد باتری را مطمئناً تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد.  رزولوشن آن۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی ۵۱۱ پیکسل بر اینچ آن نیز نمایش جزئیات را تضمین کرده، اما از تراکم پیکسلی گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس اندکی کمتر است. ارائه رنگ و روشنایی این دستگاه نیز بی‌نظیر است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

دوربین:

گرچه این گوشی به عنوان یک دستگاه گران‌قیمت بازار، از نظر جذابیت طراحی دیگر از گوشی‌های پرچمداری که اکنون معرفی شده‌اند یک پله عقب‌تر است؛ اما نقطه قوت آن همان طور که اشاره شد دوربین است. در رابطه با دوربین این گوشی می‌بایست گفت که اولین گوشی سامسونگ محسوب می‌شود که از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم ۱۰۰ برابری برخوردارست. دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا نسبت به سایر مدل‌های این سری جهش قابل‌توجهی دارد. ماژول چهارگانه آن شامل لنز‌های زیر است:

  • لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • لنز ثانویه پیرسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.5 از نوع تله فوتو
  • لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • سنسور ثبت عمق ۰.۳ مگاپیکسلیTOF 3D
  • دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2

لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی ۹ پیکسل را ترکیب کرده و یک پیکسل بزرگتر شکل می‌دهد. لنز تله فوتو آن هم برای تشکیل یک پیکسل بزرگتر ۴ پیکسل را ترکیب می‌کند. به طور معمول این ترفند باعث می‌شود که نور بیشتری به سنسور رسیده و عکس‌ها شارپ‌تر و روشن‌تر خواهند شد. سامسونگ روی قابلیت زوم ۱۰۰ برابر این گوشی تأکید زیادی کرده ؛ اما توصیه می‌شود که از این قابلیت زمانی استفاده کنید که از یک سه‌پایه برای عکاسی استفاده می‌کنید؛ به این دلیل که به شدت به لرزش دست حساس بوده و کیفیت به شدت افت می‌کند.

عملکرد دوربین این گوشی در روشنایی طبیعی خارق‌العاده است،

عملکرد دوربین این گوشی در روشنایی طبیعی خارق‌العاده است، ثبت جزئیات باورنکردنی بوده و ارائه رنگ نیز عالیست، اما اگر عکس‌های این گوشی را با نمونه‌های آیفون ۱۱ مقایسه کنید، اشباع رنگ قرمز و سبز بیشتر است. عملکرد دوربین این گوشی در نور کم هم بسیار عالیست. به طور کلی زمانی که نور کافی وجود ندارد، جزئیات تصاویر حفظ شده و سایه روشن‌ها به خوبی ثبت می‌شوند. همچنین در مدیریت نور پشت زمینه تصویر نیز عالی عمل می‌کند و  در محیط هایی مثل فضای یک سالن کنسرت که نورپردازی دارد عکس ها بیش از حد روشن نشده و عالی خواهند بود؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که فوکوس در شب بسیار کندتر خواهد شد.

سخت‌افزار گلکسی اس ۲۰ اولترا:

امسال هم سامسونگ طبق روال سال‌های گذشته دو نوع پردازنده را برای سری پرچمدار سال ۲۰۲۰ خود در نظر گرفت. این سری از گوشی سامسونگ در بازار امریکا با تراشه کوالکام و در بازار اروپا و خاورمیانه با تراشه ساخت خود این شرکت یعنی اگزینوس عرضه شد. این امر انتقاد برخی را از این شرکت در پی داشته؛ به دین جهت که تراشه کوالکام عمکلرد بهتری را همواره نسبت به تراشه سامسونگ از خود نشان می‌دهد. گلکسی اس ۲۰ پلاس به ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR-5 مجهز شده است.

حتماً بخوانید: قیمت گوشی در محدوده های مختلف

میانگین امتیازی که بنچمارک آنتوتو به این گوشی اختصاص داده ۵۱۵۰۹۸ است که یک امتیاز بسیار عالی در بین پرچمداران محسوب می‌شود. هسته‌های پردازنده Exynos 990 دارای حداکثر فرکانس ۲.۷۳ گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی آن هم Mali-G77 MP11 بوده و عملکرد بی‌نظیری خصوصاً در اجرای بازی‌ها دارد. در رابطه با قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی هم خاطر نشان می‌شود که با رابط کاربری One UI 2.1 بر پایه اندروید ۱۰ اجرا می‌شود. قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی نیز دارد. برای مثال با قابلیت DeX می‌توانید به نمایشگرهای بزرگ وصل شده و یا اینکه همزمان می‌توان از طریق بلوتوث به دو دستگاه متصل شد.

گلکسی اس 20 اولترا

باتری گلکسی اس ۲۰ اولترا:

سامسونگ در این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده تا بتواند به خوبی مصرف شارژ بیشتر یک نمایشگر با نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و اندازه بزرگ آن را جبران کرده باشد. نسخه شارژ سریع بکار گرفته در این گوشی هم ۴۵ واتی است. علاوه براین، از قابلیت‌های دیگری مثل، فست وایرلس شارژ ۱۵ وات و شارژ معکوس وایرلس ۹ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش فوق العاده با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
  • برخورداری از تراشه قدرتمند و نرم افزار سریع
  • بدنه مستحکم و بادوام
  • عملکرد فوق العاده دوربین
  • سرعت شارژ فوق العاده

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی متری هدفون
  • قیمت نسبتاً بالا
  • طراحی تکراری و غیر نوآورانه

نظر شما در مورد این گوشی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن