خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی ای ۱۰ اس؛ میان رده مقرون به صرفه سامسونگ

تاکنون مدل‌های متعددی از موبایل‌های سری ای سامسونگ عرضه شده است. با عرضه این محصولات این شرکت توانست تنوع خوبی را به محصولات خود بدهد. از جمله این مدل‌ها که فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص داد می‌توان به گلکسی ای ۵۰ اشاره کرد. در اواخر سال ۲۰۱۹ نیز مدل‌های رفرش سری ای به بازار آمده است که از این میان به گلکسی ای ۱۰اس، گلکسی ای ۳۰ اس، گلکسی ای ۲۰ اس و … اشاره می‌شود. سامسونگ گلکسی ای ۱۰ اس در ماه آگوست ۲۰۱۹ عرضه شده است. بعد از ساخت Galaxy A6s توسط  ODM، سامسونگ گلکسی ای ۱۰ دومین گوشی ساخت این واحد تولیدی بوده و یکی از مقرون به صرفه‌ترین مدل‌های سری A سامسونگ در نظر گرفته می‌شود. این نسخه نسبت به گلکسی ای ۱۰ ارتقاء قابل‌توجهی پیدا کرده است.

از جمله بهبودهای انجام گرفته در آن می‌توان به تغییر دوربین‌ها، برخورداری از سنسور اثر انگشت و افزایش ظرفیت باتری اشاره کرد. بدون شک این میان‌رده سری ای با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای آن دسته افرادی در نظر گرفته شود که قصد خرید گوشی ارزان قیمت عالی از برند سامسونگ را دارند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های این موبایل سامسونگ اشاره خواهیم کرد.

گلکسی ای 10 اس
گلکسی ای ۱۰اس

طراحی:

از نظر طراحی نسبت به نسخه قبل تغییر قابل‌توجهی مشاهده نمی‌شود و در واقع همان زبان طراحی قبلی بکار گرفته شده است. زوایا منحنی بوده و در پنل عقب نیز انحنای ظریفی به چشم می‌خورد. تنها تغییر قابل مشاهده در پنل عقب تغییر رنگ لوگو سامسونگ و اضافه شدن سنسور اثر انگشت به این قسمت است. سنسور اثر انگشت نیز همان طراحی متداول همیشگی بیضی‌شکل خود را دارد و در قسمت مرکزی پنل عقب جای داده شده است. همانند ای ۱۰ اس ماژول نیز طراحی عمودی داشته با این تفاوت که یک دوربین دیگر به این ماژول اضافه گردیده است.

گلکسی ای 10 اس

استفاده از سنسور اثر انگشت اولین فرق میان این نسخه و نسخه قبلی به حساب می‌آید. از نظر جنس مواد سازنده نیز خاطر نشان می‌شود که همانند قبل از پلاستیک ساخته شده است. ابعاد ای ۱۰ اس، ۱۵۶٫۹× ۷۵٫۸ × ۷٫۸ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۶۸ گرم دارد. آپشن‌های رنگی آن نیز شامل آبی، سبز، قرمز و مشکی است.

نمایشگر:

از آنجایی که A10S نسبت به بقیه مدل‌های سری ای قیمت پایین‌تری دارند، طبق معمول پنل LCD در آن بکار رفته است. این نمایشگر رزولوشن ۷۲۰×۱۵۲۰ پیکسل را ارائه داده و در مقابل نسخه قبلی تغییری دیده نمی‌شود. تراکم پیکسلی آن هم ۲۷۱ پیکسل در اینچ بوده و ناچ آن نیز قطره‌ای شکل است.

دوربین:

دومین تفاوت گلکسی ای ۱۰ اس با نسخه قبل تغییر دوربین‌ها است. در این نسخه، علاوه بر لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی یک لنز ۲ مگاپیکسلی نیز جهت ثبت عمق اضافه شده است. دوربین سلفی آن هم از ۵ به ۸ مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده است. این دوربین از ثبت ویدئو Full HD نیز پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار و سخت افزار:

گلکسی ای 10 اس

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

سومین تغییر عمده گلکسی ای ۱۰ مربوط به یکی از اصلی‌ترین امکانات A10S است. به این دلیل اینکه سامسونگ از پردازنده متفاوتی استفاده کرده است. سامسونگ گلکسی ای ۱۰، پردازنده Exynos 7884 را به خدمت گرفته در حالی که پردازنده بکار رفته در سامسونگ گلکسی ای ۱۰ اس MT6762 Helio P22 شرکت مدیاتک است. ۸ هسته Cortex-A53 آن هم با حداکثر فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز بکار می‌افتند. در مورد امتیاز بنچمارک آن نیز می‌بایست گفت که گلکسی ای ۱۰ اس در بنچمارک آنتوتو امتیاز ۷۵۴۵۰ را به دست آورده؛ از این رو با وجود میان رده بودن باز هم امتیاز بسیار خوبی در مقایسه با گوشی‌های هم رده خود دارد.

از نظر نرم افزار نیز می‌بایست گفت که GALAXY A10S با نسخه ۹٫۰ (Pie) پلتفورم اندروید اجرا می‌شود. همچنین این گوشی در یک نسخه ۳۲/۲ گیگابایتی عرضه شده و از کارت حافظه جانبی microSD تا ۵۱۲ نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از امتیازات a10s برخورداری از درگاه اختصاصی کارت حافظه است از این رو همزمان امکان استفاده از هر دو سیم کارت نیز فراهم شده است. همچنین دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری بوده بنابراین، علاقمندان به موزیک بدون نیاز به مبدل می‌توانند از هدفون و هندزفری‌های سیمی استفاده کنند. دیگر قابلیت‌های ارتباطی آن شامل پورت microUSB 2.0، رادیو FM، نسخه ۵٫۰ بلوتوث و… است.

باتری:

آخرین ویژگی که ارتقاء قابل‌توجهی پیدا کرده ظرفیت باتری آن است. باتری از ۳۴۰۰ به ۴۰۰۰ میلی آمپر ارتقاء پیدا کرده؛ اما خبری از فست شارژ نیست انتظار بیش از این را هم نمی‌توان از آن داشت چرا که یک گوشی پایین‌رده محسوب می‌شود. به طور کلی با قیمت به نسبت پایین این محصول در کنار ویژگی‌های خوبی که دارد می‌توان آن را یکی از گزینه‌های ایده‌آل آن دسته افرادی تلقی کرد که نمی‌خواهند برای خرید گوشی موبایل هزینه زیادی را صرف کنند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن