خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

معجزات و خواص پنهان گردو برای سلامت

گردو مملو از مواد مغذی مفیدست و می‌تواند تأثیرات شگفت‌انگیزی بر بدن شما داشته باشد! گردو می‌تواند برخی از عارضه‌ها مانند دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و از بروز سرطان جلوگیری کند. ما در این مقاله ۱۹کالامگ از معجزات گردو برای سلامت سخن گفته‌ایم و همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه گردو می‌تواند به ما سود برساند حتی اگر آنها را نخوریم.

۱- قلب سالم:

از معجزات گردو برای سلامت بیشتر بدانید!

کلسترول زیاد در جریان خون شما می‌تواند باعث مشکلات قلبی شود. گردو حاوی اسیدهای چرب خاصی است که به کاهش سطح کلسترول LDL و تری گلیسیریدها، که برای بدن شما مضر هستند کمک می‌کند. برخی از مطالعات همچنین نشان می‌دهد که گردو می‌تواند برای کاهش فشار خون نیز موثر باشد این نکته کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی-عروقی را به همراه دارد.

۲- کمک به کاهش وزن:

یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد که خوردن آجیل به طور مرتب البته نه به صورت افراطی در کاهش وزن اثر دارد. همچنین در این مطالعه مشخص شد، افرادی که در رژیم غذایی خود آجیل داشتند وزن بیشتری نسبت به افرادی که نداشتند از دست دادند. گردو حتی می‌تواند به کاهش اشتهای شما و در مقاومت در برابر هوس خوردن خوراکی کمک کند.

۳- کاهش خطر ابتلا به دیابت:

افرادی که اضافه وزن دارند، به احتمال زیاد قند خون بیشتری دارند. گردو به مدیریت وزن و جلوگیری از چاقی کمک می‌کند. بنابراین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نیز نشان داد که مصرف روغن گردو، سطح قند خون را بهبود می‌بخشد.

۴- استخوان‌های قوی:

گردو منبع خوبی از مس است. عدم مصرف کافی از این ماده معدنی می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد. این شرایط باعث می‌شود استخوان‌های شما نازک‌تر شوند و در نتیجه شکستگی راحت‌تر شود. ماده معدنی دیگری که در گردو وجود دارد، منیزیم است که برای استخوان‌های شما بسیار مهم است زیرا به آنها کمک می‌کند کلسیم مورد نیاز برای تشکیل استخوان را جذب کنند.

۵- کاهش خطر برخی از سرطان‌ها:

خوردن گردو خطر ابتلا به سرطان پستان، پروستات و سرطان کولورکتال را کاهش می‌دهد. گردو حاوی الیاگیتانین پلی فنول است این ترکیبات می‌توانند اثر ضد التهابی داشته باشند. آنها همچنین می‌توانند گیرنده‌های هورمون در بدن شما را مسدود کنند که خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با هورمون مانند سرطان سینه و پروستات را کاهش می‌دهد.

۶- پوست بهتر:

از معجزات گردو برای سلامت بیشتر بدانید!

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

گردو حاوی ویتامین E و F است که می‌تواند از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. همچنین به جلوگیری از چین و چروک و خشکی پوست کمک می‌کند.

 

۷- کاهش خطر آترواسکلروز :

آترواسکلروز شرایطی است که می‌تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی یا نارسایی قلبی شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که کلسترول LDL اکسیده شده در رگ‌های شما انباشته می‌شود و رگ‌ها را مسدود می‌کند. گردو منبع بسیار مهمی از آنتی اکسیدان‌ها است، که می‌تواند از آسیب اکسیداتیو کلسترول LDL جلوگیری کند و بنابراین، خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش داده، در راستای سلامت بیشتر شما عمل می‌کند.

۸- روده سالم:

روده شما حاوی باکتریهای “خوب” و “بد” است. باکتری‌های “خوب” به هضم غذا کمک می کنند و باکتری‌های “بد” را از بین می‌برند. هنگامی که باکتری‌های مضر زیادی در بدن شما وجود دارد، می‌تواند منجر به برخی مشکلات سلامتی مانند افزایش وزن، التهاب و سرطان روده بزرگ شود. خوردن گردو باعث تقویت سلامت روده شده و میزان باکتری‌های مفید موجود در آن را افزایش می‌دهد.

۹- عملکرد بهتر مغز:

از معجزات گردو برای سلامت بیشتر بدانید!

گردو می تواند به بهبود مهارت های حافظه و یادگیری شما کمک کند. همچنین در جلوگیری از افت شناختی و بیماری‌های عصبی موثر است. گردوها حاوی ترکیبات پلی فنولیکی هستند که می‌توانند آسیب اکسیداتیو و التهاب در مغز شما را کاهش دهند.

 

۱۰- بهره بردن از گردو بدون خوردن آن:

راه دیگر اینکه گردو می‌تواند سودمند باشد استفاده از آن برای ماساژ دادن دست‌هاست. این نکته می‌تواند به ویژه برای کسانی که زیاد تایپ می‌کنند یا از موس کامپیوتر زیاد استفاده می‌کنند، بسیار آرامش بخش و مفید باشد. همچنین چرخاندن گردو در کف دست شما نیز ممکن است به شما در کاهش استرس کمک کند.

از معجزات گردو برای سلامت بیشتر بدانید!

آیا شما از این ماده مغذی استفاده می‌کنید؟ بیشتر به عنوان میان وعده میل می‌کنید یا دستور العمل‌های جالبی برای استفاده و بهره بردن از خواص آن برای سلامت دارید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن