خرید گوشی گیمینگ شیائومی
فضا و نجوم

صدای زمین را بشنوید!

محققان موفق شدند صدای زمین را ثبت کنند، این صدا که حاصل برخورد ذرات باردار خورشید با میدان مغناطیسی بوده، همه را شگفت زده کرده است.

نحوه کشف و استخراج صدای زمین:

زمین که خود مهد صدا و موسیقی به شمار می رود، حال خود دارای موسیقی و صدایی مخصوص است. به نقل از دیلی میل این صدا در واقع همان نسخه و ورژن صوتی همان هاله نوری است که در نزدیکی‌های قطب جنوب و هنگام برخورد ذرات خورشید با اتمسفر زمین مشاهده می‌شود.

برای اولین بار صدای زمین را بشنوید

در واقع بدین گونه نیست که با یک میکروفن این صدا ضبط شده باشد بلکه کارشناسان سازمان فضایی اروپا  امواج مغانطیسی حاصل از این برخورد را تحلیل کرده و یک صدای قابل شنیدن برای انسان از آن استخراج کرده‌اند. در واقع باید گفت که نتایج به دست امده از این تحلیل‌ها به فرکانسی که انسان بتواند آن را بشنود تبدیل شده و صدایی که شبیه فیلم‌های علمی و تخیلی بوده، از آن استخراج گردیده است.

نحوه کشف این صدا نیز جالب است زیرا محققان ۴ فضاپیما را به این منطقه مغناطیسی زمین فرستاده بودند تا تحقیقات خود را بر روی طوفان‌های خورشیدی و تأثیر ان بر زمین کامل کنند و این منطقه‌ هم اولین نقطه برخودر طوفان‌هاست در همین بین متوجه فرکانس‌های صوتی غیر عادی شده و به تحلیل آنها پرداختند. تحلیلی که در مرحله نهایی به فایلی صوتی تبدیل شد که به آن صدای زمین یا موسیقی زمین نیز می‌گویند.

لوسیل تورس از دانشگاه هلسینکی در فنلاند و مولف ارشد این پژوهش در رابطه با این صوت می‌گوید: به نظر می رسد که طوفان صدای پیش لرزه را تغییر می دهد. ما برای این تحقیق اطلاعات جمع آوری شده در ماموریت ClusterII را بررسی کردیم. در این ماموریت ۴ فضاپیمای مشابه در مگنتو اسفر زمین پرواز می کردند.

برای شندیدن موسیقی و صدای زمین تماشایی ویدئوی زیر را از دست ندهید.

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. سلام .خانه من اطراف تهرانه با دوتا حیاط مجزا و بزرگ هیچ طبقه دیگری هم نداره ینی یه طبقه اس . مدتیه که صداهای عجیب میشنوم مث صدای افتادن اهن از بلندی یا صدای کوبیدن پتک به زمین و صدای کوبیدن در و صداهای دیگری شبیه اینها . روز و شب هم نداره همیشه هست و بیشتر شبها مانع خوابیدن میشه . به همسایه ها هم مراجعه کردم ولی اظهار بی اطلاعی میکنن. لطفا اگه تجربه ای در این زمینه دارید یا اطلاعاتی که بتونه کمک کنه چطور باید منشا این صداها رو پیدا کنم راهنمایی کنید.

    1. با عرض سلام، ممکنه ناشی از اختلال در سیستم شنوایی شما باشد، حتی جرم گوش یا همانwax یا اختلال در پرده تیمپان، استخوانچه های گوش میانی و…. می توانند ایجاد صدای اضافی کنند، لطفا به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

  2. صداش رو خیلی دوست دارم واقعا خدا چه چیزهای قشنگی خلق کرده ک هنوز آدمها نتونستن کشف کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن