خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

درمان فوری سردرد شدید تنها در ۵ دقیقه بدون قرص!

برای رفع سردرد چه کنیم ؟ برای درمان سریع سردرد همیشه هم لازم نیست به سراغ انواع قرص‌ها بروید راهای بهتری هم برای اینکار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. اگر دوست ندارید برای یک سردرد از انواع مسکن ها استفاده کنید روش‌‌های دیگر درمان سردرد در خانه را هم می‌توانید امتحان کنید.

به چه روشهایی درمان سردرد در خانه امکان‌پذیر است

سردرد یکی از شایع‌ترین مشکلاتی هست که اکثر افراد ممکن است برخی مواقع با آن روبه‌رو شوند؛ اما نوع سردرد هم بسیار مهم است اگر نوع آن تشخیص داده شود بهتر می‌توانید به درمان آنی سردرد کمک کنید. سردردهای ناشی از استرس، عصبی، سردردهای مزمن روزانه، میگرن و بسیاری دیگر از جمله مهمترین انواع سردرد‌ها محسوب می‌شوند. روش‌های زیادی هست که می‌توان برای درمان سریع سردرد در خانه بکار برد، برای مثال ممکن است برخی مواقع کمی خوابیدن سردرد را خوب کند خصوصاً سردردی که ناشی از استرس باشد؛ اما خوب شدن سردرد بون قرص آن هم در حداقل زمان ممکن همان چیزیست که خیلی از افراد به دنبال آن هستند در ادامه به این روش ها اشاره خواهیم کرد…

همچنین برای خوب شدن سر درد هم می‌توانید به این توصیه ها هم عمل کنید:

  1. در مصرف کافئین زیاده روی نکنید.
  2. آب زیاد بنوشید.
  3. سعی کنید زمانی بخوابید که محیط کاملا آرام باشد و زمانی که سردرد دارید در محیطی تاریک بخوابید
  4. کمپرس آب سرد هم در مواردی می‌تواند به درمان سردرد کمک زیادی کند خصوصا اگر در معرض هوای گرم قرار داشته‌اید.
  5. تمرینات تنفسی هم در خوب شدن سریع سردرد موثر است.

برای سردرد چه کنیم ؟ راه های درمان سریع سردرد کدامند

برای سردرد شدید چه بخوریم ؟ چندین روش وجود دارد که می‌توانید برای درمان سریع سردرد از آنها استفاده کنید

۱-مسکن‌ها

یکی از این روش‌ها استفاده از مسکن هاست اما به دلیل عوارضی که این مسکن ها دارند توصیه می‌شود که کمتر از آنها استفاده شود.

۳-داروی‌های گیاهی

داروی‌های گیاهی هم از دیرباز تاکنون برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از گیاهان هم می‌توانید برای خوب شدن سردرد کمک بگیرید. اما توصیه می‌شود که هر دارویی را هم استفاده نکنید. از یک متخصص طب سنتی کمک بگیرید و داروی مناسب را انتخاب کنید.

۲-ماساژ

وقتی سردرد دارید و قرص در دسترس نیست، وضعیت ناامیدانه به نظر می‌رسد. در اینگونه مواقع یک روش علمی برای رهایی از سردرد وجود دارد که مشتق از طب سوزنی است. البته برای برای درمان سریع سردرد به این روش نیاز نیست بترسید چرا که  نیاز به سوزن یا تخصص خاصی ندارد. در واقع نوعی ماساژ است. امروز در ۱۹کالامگ در مورد این تکنیک که سردرد را به طور مؤثر و سریع از بین می‌برد با شما سخن می‌گوییم.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

روشی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد ماساژ نقطه‌های خاصی از صورت و یا بدن است که می‌توان برای درمان سردرد بدون دارو از آن استفاده کرد. ماساژ اگر به شیوه درست انجام شود می‌تواند بهترین راه درمان سردرد باشد خصوصا اگر سردرد شما ناشی از داشتن یک روز شلوغ و پر مشغله باشد.

بدون شک خوب شدن سردرد فوری خواسته هر کسی بوده و پیدا کردن راهی موثر که بتوانید به این خواسته برسند نیز مهم است. این نوع ماساژ که اثر بخشی آن با مطالعات علمی متعدد تأیید شده است؛ از نظر ماهیت، نوعی طب سوزنی و رفلکسوتراپی است، اما نیازی به دانش پزشکی خاصی ندارد. در ادامه به این روش از درمان سریع سردرد خواهیم پرداخت.

نقاط ماساژ سردرد کجاست ؟

برای رفع سردرد به این شیوه یا ماساژ سردرد ابتدا یک موقعیت راحت برای خود فراهم کنید. ماساژ زمان زیادی نمی‌برد. به طور متوسط ​​از ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه که تنها با فشار دادن و حرکات دایره‌ای نیازست نقطه‌ای را ماساژ دهید. معمولاً سردرد در طی ماساژ یا ۵-۱۰ دقیقه پس از آن از بین می‌رود. آیا شما برای درمان سریع سردرد از این روش استفاده می‌کنید؟

 

۶ نقطه اصلی برای درمان سردرد سریع

چگونه در ۵ دقیقه بدون قرص از شر سردرد خلاص شوید!

نقطه چشم سوم یا Yintang در محلی حد فاصل پل بینی و پیشانی و دقیقاً در بین ابروها قرار دارد. ماساژ آن علاوه بر درمان سریع سردرد شدید در رفع خستگی چشم هم موثرست.

درمان فوری سردرد شدید در خانه

این نقاط متقارن در قسمت پایینی تاج ابروها قرار دارند. ماساژ این ناحیه همچنین آب‌ریزش بینی را بهبود داده و قدرت بینایی را افزایش می‌دهد. با حرکات دورانی توام با کمی فشار این نقطه را به مدت ۱ دقیقه ماساژ دهید. این یکی از روش‌های خوب و موثر برای درمان فوری سردرد شدید محسوب می‌شود.

وقتی سردرد داریم چیکار کنیم

عده‌ای همواره این سوال را دارند که چگونه سردرد را خوب کنیم در پاسخ می‌توان گفت که اگردلیل زمینه‌ای خاصی نداشته باشد، می‌توان از این روش هم برای درمان سریع سردرد استفاده کرد. این نقاط در دو طرف سوراخ بینی و بالای لب‌ها موازی با چشم‌ها قرار دارند. ماساژ آن به باز شدن سینوس‌ها، رفع سردرد و درد دندان و حتی کاهش استرس کمک می‌کند.

سردرد دارم چیکار کنم

این نقطه در قسمت پشت سر بین گوش و شروع ستون فقرات قرار دارد. ماساژ این نقاط به تسکین گرفتگی بینی، درد در چشم و گوش، سردرد شدید و میگرن کمک می‌کند. می‌توان به این آن به دید یک روش درمان سردرد بدون قرص نگاه کرد که هیچ ضرری هم برای شما ندارد.

درمان فوری سردرد شدید

نقاط دیگر در فاصله ۲-۳ سانتی متری از ابتدای خط مو و بالای لاله‌ی گوش واقع شده است. فشار آرام و ماساژ این ناحیه باعث تسکین درد و رفع خستگی چشم می‌شود و می‌توان از آن برای درمان سریع سردرد استفاده کرد.  آیا برای درمان فوری سر درد از این روش استفاده می‌کنید؟

درمان فوری سردرد شدید

این نقاط در قسمت پشتی بین انگشت شست و اشاره قرار دارد. ماساژ و فشار ملایم به این ناحیه همچنین باعث کاهش درد کمر، درد دندان و تنش در عضلات گردن می‌شود.

در این مطلب سعی کردیم که به برخی از روش‌های ساده جهت درمان خانگی سردرد اشاره کنیم. این روش‌ها می‌تواند در درمان سریع برخی از سردرد‌ها بسیار موثر باشد. اما خوب شدن سریع سردرد در برخی موارد هم امکان پذیر نیست برای مثال درمان سریع میگرن شدید در مواردی امکان پذیر نیست و حتما داروهایی که استفاده می کنید باید از طرف پزشک معالج شما برای شما تجویز شده باشد. شما برای تسکین فوری سردرد چه پیشنهادی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹۵ رای

سوالات متداول

چگونه سردرد شدید را درمان کنیم ؟

✔️ برای درمان آنی سردرد راهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید، اما نکته مهمی که همه افراد قبل از اینکه سردرد خود را درمان کنند باید در نظر داشته باشند این است که نوع سردرد خود را باید بشناسند این امر به درمان و خوب شدن سردرد کمک زیادی می‌کند.

چگونه سردرد خود را خوب کنیم ؟

✔️ روش های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید و در این مطلب به برخی از انواع آن اشاره شده است می‌توانید از انواع مسکن‌ها و داروها کمک بگیرید. مسکن‌ها بعد از یک الی دو ساعت اثر می‌کنند.

برای خوب شدن سردرد بدون قرص چه کار کنیم؟

✔️ اگر دوست ندارید که برای سردرد خود به سراغ مسکن‌ها بروید می‌توانید داروی‌های گیاهی را امتحان کنید و یا با ماساژ صورت و یا نقاطی از بدن به کاهش تنش و استرس و درمان سردرد کمک کنید.

بهترین راه درمان سردرد در خانه چه روشی است

✔️ اگر سردرد شما ناشی از تنش و استرس روزانه باشد خوب شدن سردرد سریع‌تر است می‌توانید با کمی خوابیدن و ماساژ به تسکین سریع سردرد کمک کنید.

چطور بدون قرص و در عرض تنها چند دقیقه سردرد را تسکین دهیم؟

✔️ اگر سردرد داشتید و نمی‌خواستید قرص مصرف کنید، روش‌های از طب سنتی نظیر ماساژ وجود دارد که می‌توان سردرد شما را تا حد زیادی تسکین دهد، در مقاله می‌توانید آموزش تصویری مربوط را تماشا کنید.

سردردهای میگرنی چطور با ماساژ دادن بهتر می‌شوند؟

✔️ در قسمت پشت سر بین گوش و شروع ستون فقرات قرار دارد نقطه‌ای قرار دارد که با ماساژ این نقاط به تسکین گرفتگی بینی، درد در چشم و گوش، سردرد شدید و میگرن کمک می‌کند.

ماساژ قسمت پشتی بین انگشت شست علاوه‌بر سردرد، در تسکین چه دردهای دیگری کمک کننده است؟

✔️ ماساژ این ناحیه باعث کاهش درد کمر، درد دندان و تنش در عضلات گردن می‌شود.

نوشته های مشابه

‫۷۹ نظرها

  1. خدا پدرمادرتوبیامرزه خدایش با همین روش ماساژ دردم آروم شد کامل_ درد دندونم زیادشده بودکه تاسرم درد میکرد مخصوصاماساژ جای چشم سوم بمن که جواب داد الان ساعت ۳شب هنوز نتونستم بخوابم ولی الان راحت میخوابم خیلی خیلی ممنون

  2. سردردشدید فقط با قرص امکان پذیره شاید بعضی سردردها بدون قرص درست بشن ولی درمورد همه صدق نمیکنه

  3. سردرد میتونه علتهای مختلف داشته باشه از علت های عصبی و هورمونی گرفته تا بیماریهای خاص و خطرناک مثل تومورها. اگه سردرد با روشهای خونگی برطرف نشد بهتره به پزشک مراجعه کنید یا به مقاله درمان سردرد سیوطب مراجعه کنید. بیاد داشته باشید سردرد ها همیشه خطرناک نیستن و با درمان های خونگی قابل رفع هستن.

  4. زنجبیل بزنی به پیشونیت سردردت خوب میشه برا من ک جواب داد

  5. این مطلب خیلی خوب بود من ماساژ ها رو انجام دادم سردردم از بین رفت یا بهتره بگم کم تر شد و شبو راحت خوابیدم

  6. درمان سریع سردرد عالی بود واقعاً انتظارشو نداشتم ولی جواب داد.

  7. من تقریبا همه راه های درمان سریع سردرد رو امتحان کردم این یه چیز دیگه بود

  8. سرم درد میکند چیکار باید بکنم ؟ خواهش می کنم راهنمایی کنین

  9. سردرد را چگونه خوب کنیم جوری که بره دیگه بر نگردهههههههههه؟

  10. خوب شدن فوری سردرد فقط با کافئین برای من ک جواب میده

  11. چگونه سردرد شدید را خوب کنیم ؟؟؟؟ سوالیه که سالهاااا دنبال جوابشم

  12. چگونه سردرد خود را درمان کنیم ؟؟؟ یه راه حل تضمینی میخواما

  13. چطور سردرد را خوب کنیم ؟؟؟ بهترین راه حل ممکن چیه که عوارض نداشته باشه؟

  14. به نظر شما برای رفع سریع سردرد چه کنیم ؟؟؟؟ را حل قطعی بدینا

  15. خیلی سر چ کردم که برای خوب شدن سردرد چه کنیم این مطلب کمک کننده بود واقعا

  16. از بین بردن سردرد ؟؟؟؟ مگه داریم مگه میشههه تو ۵ مین ؟

  17. یکی از جالب ترین روش ها و مقاله ها در مورد اینکه چگونه سردرد را برطرف کنیم بود

  18. چجوری سردرد رو خوب کنیم لطفاااا از تجربیات خودتون بگید

  19. کاش زودتر از اینا میدونستم برای از بین بردن سردرد چه کنیم

  20. چگونه سردرد خود را از بین ببریم ؟؟؟من سالهاست گرفتار این سردرد لعنتی ام

  21. کاش علم زودتر می فهمید چگونه سر درد را رفع کنیم جوری که هیچوقت برنگرده

  22. یادش بخیر یه دوستی داشتم اروپا زندگی میکرد میگفت اونجا حتی برای رفع سردرد شدید بدون قرص هم فقط مایعات میخورن و کارای دیگه انجام میدن ولی قرص به هیچ وجه

  23. من شنیدم زردچوبه و دارچین هم برای درمان سردرد در خانه فوری خوبن

  24. مطلب خوبی بود در رابطه با اینکه چگونه سر درد را از بین ببریم ممنون

  25. کسی میدونه چگونه سر درد را خوب کنیم ؟؟؟ (گرررررریهههههه)

  26. کسی راه حل خوبی برای درمان سردرد در خانه بدون دارو داره ؟

  27. من به شخصه همیشه برای درمان سردرد بدون مسکن آب زیاد میخورم به همراه ویتامین سی معمولا

  28. چگونه بدون قرص سردرد را درمان کنیم ؟!!!! اصن مگه داریم مگه میشههه

    1. چگونه سردرد را سریع خوب کنیم ! این همه روش گفته یکیشو انتخاب کن

  29. من برای درمان فوری سردرد شدید خودم کار هایی که گفتید رو انجام دادم و موثر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن