خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیراهنمای خرید

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۱۸

امروزه تلویزیون ها از جمله لوازم خانگی به حساب می آیند که نقش مهمی را در خانه ایفا کرده از این رو انتخاب یک تلویزیون مناسب بسیار حائز اهمیت است. در هنگام خرید تلویزیون گزینه های زیادی از جمله تناسب با فضای مورد استفاده و اندازه نمایشگر، قیمت تلویزیون، تکنولوژی هایی که مورد استفاده قرار گرفته، تعداد و نوع پورت های آن و مهمترین گزینه کیفیت رنگ و ارائه تصویر آن را می بایست مد نظر قرار داد. حال این سوال مطرح می شود که کدام یک از مدل های تلویزیون بهترین عملکرد را از نظر نمایشگر خواهند داشت؟. در زیر به چند مدل از بهترین تلویزیون های سال ۲۰۱۸ اشاره خواهیم کرد.

۱- (Samsung QLED Q9FN (2018

  • کیفیت تصویر HDR بسیار جذاب و دیدنی
  • صدای همه جانبه و قدرتمند
  • سیستم هوشمند عالی 

همان طور که در بالا اشاره شد یکی از گزینه های مهم ارائه رنگ و تصویر است در این مورد گفته می شود که این محصول نسبت به مدل های سال قبل ارائه رنگ و روشنایی بهتری دارد. به طور کلی نمایشگر پرچم داران سال ۲۰۱۸ سامسونگ برای برطرف کردن مشکلات کنتراست نسل قبل خود از تکنولوژی های کاملاً متفاوتی برای سیستم نوری استفاده کرده اند.

به جای استفاده از edge-lit LED lighting تکنولوژی Full Array Local Dimming را به کار گرفته اند. در این محصول پنل FALD در کنار تکنولوژی QLED Quantum Dots سامسونگ عمل کرده تا تصویر روشن تر و رنگارنگ تری را در مقایسه با آنچه که تاکنون از این سازنده کره ای دیده شده را در اختیار شما قرار دهد.

آیا تنها برخورداری از این چند خصیصه می توانند Samsung Q9FN را به یکی از بهترین محصولات تلویزیون سامسونگ تبدیل کرده است؟ پاسخ منفی است چرا که برخورداری از خصیصه های دیگری چون HDR10+(که بیشتر در تلویزیون سامسونگ و تلویزیون پاناسونیک دیده شده و به عنوان یک استاندارد باز برای دریافت Dolby Vision طراحی شده است این استاندارد به تلویزیون ها اجازه می دهد تا محدوده گسترده تری از رنگ ها را به نمایش گذارد.

این استاندارد HDR10 را ارتقاء داده و به نحو بهتری می تواند از Dolby Vision استفاده کند) و Q HDR EliteMax (جهت ارائه حداکثر دامنه داینامیکی که تصویر بسیار با کیفیت تر و رنگ عمیق مشکی را ارائه می دهد) دو ویژگی مهم دیگر هستند که سامسونگ به منظور ارائه حداکثر دامنه داینمیکی استفاده کرده از این رو Q9FN را در ردیف بهترین تلویزیون های سال ۲۰۱۸ قرار داده است. از دیگر محصولات این برند می توان به پرچم دار این شرکت یا مدل ال ای دی الترا اچ دی هوشمند خمیده samsung mu7350 اشاره کرد.

۲- سری های LG C8 OLED سال ۲۰۱۸

تصاویر خیره کننده به همراه قیمت مقرون به صرفه LG C8 را در ردیف بهترین مدل های ۲۰۱۸ و جای داده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

  • تصاویر چشم نواز با کانتراست قابل توجه
  • طراحی بسیار باریک شیک و زیبا
  • سیستم عامل عالی
  • روشنایی کمتر نسبت به LCD
  • اسپیکرهای ضعیف تر نسبت به مدل رده بالای LG OLED

در بالای لیست بهترین های سال ۲۰۱۸ مدل LG C8 OLED هم به چشم می خورد که در دو سایز ۵۵ و ۶۵ اینچ تولید شده است. این عنوان به دلیل ترکیب ارائه تصویر چشم نواز و جذاب با بسیاری از خصیصه های کاربردی دیگر و طراحی جذاب و بی نظیر، به آن داده شده است که در کنار هم این مدل را در ردیف بهترین تلویزیون های سال ۲۰۱۸ تبدیل کرده است.

از آنجایی که برندهای مختلف از تکنولوژی های مختلفی استفاده کرده اند روشنایی متفاوتی شاید روشنایی این مدل از برخی مدل ها پایین تر باشد اما ارائه رنگ مشکی عمیق تفاوت قابل توجهی را در دامنه داینمیکی یک تصویر ایجاد کرده است. علاوه بر این رنگ های شاداب و سر زنده ای را هم به نمایش می گذارد.

۳- تلویزیون Samsung Q900R QLED-2018

  • خلق تصاویر ۸K خیره کننده
  •  روشنایی و رنگ باورنکردنی
  • بهرمندی از Ground breaking upscaling(ارتقاء پیکسلی نوآورانه) – این فرایند تعداد پیکسل تصویر با وضوح پایین را افزایش داده و اجازه می دهد یک تصویری که برای یک صفحه نمایش با رزولوشن کمتر اختصاص یافته در یک نمایشگر با رزولشن بیشتر نیز با همان کیفیت نمایش داده شود.
  • قیمت مقرون به صرفه

در طول این سال ها سامسونگ توانسته با ارائه محتوای ۴K بسیار زیاد این تفکر را تا حدودی پروش دهد اما در این تلویزیون یک جهش ناگهانی به سمت محتوای ۸K برداشته شده است. با وجود اینکه هنوز محتوای ۸K زیادی وجود نداشته اما باز هم این مدل یک تلویزیون ۸K واقعی است. حقیقتاً دوران جدیدی از کیفیت تصویر را آغاز خواهد کرد. تصاویر ۸K غیر قابل تصور بوده و همانند دنیای واقعی به نظر می رسند.

گرچه هنوز در محتوای ۸K در آینده پیش رو کمبودهای وجود دارد، ۸۵Q900R باز هم قادر است منابع با رزولوشن پایین را با کیفیت بسیار بهتری نشان دهد. حال می بایست دید که آیا ۸K روی صفحه نمایش های کوچک هم تاثیر یکسانی دارد یا خیر اما اگر فضا و بودجه کافی در اختیار دارید Q900R چشم اندازی از آینده را پیش روی شما قرار می دهد که ارزش خرید این محصول را بالا می برد. از دیگر مدل های بسیار خوب این برند می توان به تلویزیون samsung mu7350 49inch این شرکت اشاره کرد.

۴-(Sony Bravia A9F OLED (2018

تلویزیون ال سی دی پرچم دار  ۹FN سامسونگ رقبای زیادی تا به امروز داشته و می بایست خاطر نشان کرد که بدون شک این مدل می تواند از بهترین عملکرد در میان آنها برخوردار باشد. ال جی تنها سازنده پنل های OLED نبوده شرکت سونی هم جزء این سازندگان بسیار خوب بازار به حساب می آید. این مدل در دو اندازه ۶۵ و ۵۵ اینچی ساخته شده که از جمله ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتقاء چشمگیر در مقایسه با نسخه های قبلی
  • سیستم صدای Audio+ 
  • پلت فورم اندروید آرئو
  • طراحی خمیده و باریک

پرچم دار OLED نسل دوم، A9F در زمان بسیار خوبی معرفی شده است – درست زمانی که شرکت های ال جی و سامسونگ بازی های خود را با Samsung Q9FN QLED و LG E8 OLED ارتقاء دادند سونی نیز با پنل های OLED چشم نواز خود این عرصه رقابت را خالی نکرده است. گفته می شود که این نمایشگرها حتی بهتر از پنل های A1E است و بدون شک بهترین پنل OLED بوده که تاکنون روانه بازار شده و می تواند یک نمایشگر بسیار قوی برای اکثر مدل های پرچم دار سال در نظر گرفته شود. یکی دیگر از محصولاتی که ارزش خرید بالایی داشته و جز مدل های پرچمدار این برند در نظر گرفته می شود مدل sony x8500d اشاره کرد.

۵-LG E8 OLED Series-2018

استفاده از یک تراشه کوچکی که دنیای OLED ها را متحول کرده است. مدل ۵۵ آن به نام LG OLED55E8 و مدل ۶۵ به نام LG OLED65E8 عرضه شده است.

  • کیفیت تصویر عالی
  • طراحی زیبا و شگفت انگیز
  • سیستم عامل شگفت انگیز
  • روشنایی کمتر نسبت به پنل OLED

در اکثر برندهای ساخت تلویزیون در سال ۲۰۱۸ تا جایی که امکان داشته قابلیت های سخت افزاری به نسبت محصولات موجود ارتقاء یافته اند، در سال ۲۰۱۸ این شرکت روش خود را تغییر داده و عمده تمرکز خود را بر ارتقاء نرم افزار قرار داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. هیچکدومشون به سونی A9F نمی‌رسند و البته شاهکار A9G 2019 تصویر خیره کننده با قدرتمند ترین چیپ پردازشی X1 ULTIMATE که نمایی از زندگی واقعی رو رخ میکشه به سونی که تلویزیون های ال جی و سامسونگ جلوش مثل جوک هستند..

  2. اون عکس X9000F هس نه A9F اشتباه گذاشتین عکسشو! والبته همشون عالی هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن