خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیسخت افزار

اسنپدارگون ۸۶۵ انقلابی در دوربین موبایل

در روز دوم اجلاس فناوری کوالکام ، جزئیات فنی بسیار بیشتری از اسنپدراگون ۸۶۵ فاش شده است و اکنون ما تصویر خوبی داریم از اینکه گوشی‌های رده بالا نسل بعدی چه ویژگی‌هایی با این تراشه خصوصاً در بخش عکاسی دارند.

تحقق HiSpeed ​​Capture با اسنپدارگون ۸۶۵

روند پیشرفت دوربین گوشی که در سال ۲۰۱۹ خود را به شکل ماژول‌های چندگانه نشان داد، در سال ۲۰۲۰ با تأکید بر نرم افزار و هوش مصنوعی برای ادغام و بهره برداری بهتر از داده‌های تصویر ادامه خواهد یافت. همچنین در سال ۲۰۱۹ قابلیت HiSpeed ​​Capture با ساختار زیر پیکسلی توسط گوشی‌های هواوی آشنا شدیم اما مقدار پیکسل در این سنسورها به قدری عظیم است که به دلیل کمبود توان سخت‌افزاری، هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. Snapdragon 865 می‌تواند تغییر دهنده این شرایط باشد و توان لازم را برای استفاده از این سنسورها فراهم نماید.

دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی

اسنپدارگون ۸۶۵ انقلابی در دوربین موبایل

شاید شگفت انگیز باشد اما توان ضبط تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی هوش از سر هر کسی می‌برد. پایه عملکرد دوربین پلتفرم Snapdragon 865 همان چیزی است که کوالکام آن را سرعت گیگاپیکسل مینامد ، به این معنی که Spectra 480 ISP (پردازنده سیگنال تصویر) میتواند مقدار دیوانه‌کننده‌ای از پیکسل‌ها (۲ گیگاپیکسل) را از سنسور بخواند و پردازش کند.

تصاویر بوکه شگفت انگیز

اسنپدارگون ۸۶۵ انقلابی در دوربین موبایل

این اسنپدارگون از لحاظ سخت افزاری امکان مناسبی را برای پردازش دقیق برخی از داده های بنیادی تصاویر مانند داده‌های مربوط به عمق تصویر (برای بوکه) فراهم می‌کند و در نتیجه شاهد عکس‌های دارای مرزبندی مناسب، بوکه عالی بدون محو شدن لبه‌های سوژه اصلی و بسیاری از اشکالات رایج هستیم.

کاهش نویز به ویژه در شرایطی که نور بسیار کم است از دیگر ویژگی‌های این اسنپدراگون است، مشکلی که در اکثر دوربین هنگام گرفتن عکس در سایه یا در تاریکی شاهد هستیم و باید گفت که با اسنپدراگون ۸۵۶ با این مشکل بطور کلی باید خداحافظی کرد.

فیلمبرداری

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

در مورد فیلمبرداری هم باید گفت که، Qualcomm به جای استفاده از یک فیلتر در کل تصویر  در هر جایی که لازم باشد پارامترهای مختلف را بکار می‌گیرد تا حداکثر بهره‌وری و حدت بینایی را به دست آورد. فیلم‌ها با این حالت صاف‌تر ، طبیعی‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

ضبط فیلم ۸K با Snapdragon 865 یک بروزرسانی عظیم و شگفت‌انگیز تلقی می‌شود. Snapdragon 865 اولین پلتفرم گوشی همراه است که از ضبط ویدیوی Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند.

ضبط حرکت آهسته نامحدود

اسنپدارگون ۸۶۵ انقلابی در دوربین موبایل

در برخی گوشی‌های سونی و سامسونگ با سرعت آهسته ۹۶۰ FPS روبرو بودیم، اما این حالت بسیار محدود بود: با ۰٫۴s زمان ضبط در کل. گوشی‌های Snapdragon 865 چنین محدودیتی ندارند و اگرچه آن را “نامحدود” می‌نامیم، می‌دانیم که سرانجام حافظه یا RAM آن را محدود می‌کند. با این حال، نسبت به ۰٫۴ ثانیه، “نامحدود” است.

ضبط عکس و فیلم همزمان

اسنپدارگون ۸۶۵ انقلابی در دوربین موبایل

ضبط عکس با وضوح کامل ۶۴ مگاپیکسلی هنگام ضبط ویدیو یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که این تراشه برای گوشی‌ها ممکن می‌کنند ، البته به دلیل همزمانی این دو قابلیت ضبط فیلم  ۴K خواهد بود.

 

برای اطلاع از دیگر خزئیات و اخبار پیرامون اجلاس فناوری کوالکام با ۱۹کالامگ همراه باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن