خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگ

مقایسه a11 با a12 ؛ کدام گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ بهترست؟

سامسونگ در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ از مدل‌های مقرون‌به‌صرفه خود رونمایی کرده است. در اینجا قصد داریم یکی از آنها را با نسخه قبلی خود مقایسه کنیم. پس در ادامه ۱۹کالا به مقایسه a11 با a12 می‌پردازد تا دقیقاً مشخص شود که کدام یک از این دو مدل از نظر شما به عنوان یک خریدار بهتر خواهد بود.

این مدل از جمله مدل‌های ارزان قیمت گوشی سامسونگ محسوب می‌شوند که اخیراً معرفی شده و به زودی راهی بازار می‌شوند و در واقع نسخه بعدی galaxy a11 محسوب می‌شود که در ماه مارس ۲۰۲۰ معرفی شده است.

در واقع این شرکت این نسخه جدید را قبل از اینکه نسخه قبلی خود بتواند یک سالگی خود را جشن بگیرد به فروش خواهد رساند؛ اما این سوال پیش می‌آید که آیا ارتقاء قابل‌توجهی نسبت به نسخه قبلی دارد یا خیر؟ فروشگاه اینترنتی موبایل ۱۹کالا در ادامه به بررسی این نسخه های ارزان‌قیمت سامسونگ می‌پردازد.

مقایسه a11 با a12

مقایسه a11 با a12 از نظر طراحی

این دو از نظر مواد بکار رفته تفاوت قابل‌توجهی پیدا نکرده‌اند هر دو از فریم و بدنه پلاستیکی بهره برده و پنل جلو هم از گلس ساخته شده است. وزن مدل ۱۲ بیشتر شده و کمی از نظر ضخامت و ابعاد هم بزرگ‌تر شده است. آپشن‌های رنگی هم همان آپشن‌های رنگی گوشی a11 است و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از رنگ‌های، آبی، سفید، مشکی و قرمز یکی را انتخاب کنید.

برای مقایسه a11 با a12 از نظر طراحی می‌توان گفت که شمای کلی و زبان طراحی هر دو مشابه است، برای مثال پنل عقب هر دو از لبه‌های انحنا‌دار ساخته شده‌اند، اما آنچه که این دو را از هم متمایز می‌سازد بکارگیری ماژول‌های متفاوت برای دوربین‌هاست. این بار در نسخه جدید به جای یک ماژول خطی ساده از ماژول مستطیلی شکل استفاده شده است و در نسخه جدید خبری از سنسور اثر انگشت در پشت نیست.

برای اطلاع از قیمت گوشی a12 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

مقایسه a12 با a11 از نظر نمایشگر

سامسونگ همواره سعی می‌کند که گوشی‌هایش بهترین نمایشگرها را داشته باشند در ادامه بررسی خواهیم کرد که این دو گوشی ارزان قیمت سامسونگ به چه صورت عمل خواهند کرد و آیا امدل ۱۲ نسبت به نسخه قبلی خود از نظر نمایشگر ارتقاء قابل‌توجهی پیدا کرده است یا خیر؟

با مقایسه a11 با a12 می‌توان گفت که اولین تغییر مربوط به اندازه نمایشگرست. این بار کمی نمایشگر بزرگ‌تر شده است؛ اما با کمال تعجب می‌بینید که به جای هول-پانچ از بریدگی قطره‌ای شکل استفاده کرده که از نظر ترند طراحی این روزهای گوشی موبایل می‌توان گفت که سامسونگ در طراحی این گوشی ارزان قیمت خود عقب گرد داشته است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۴,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۸,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت


بیشتر بخوانید : مقایسه m51 با a71


رزولوشن هر دو نمایشگر یکی است؛ اما از آنجایی که اندازه نمایشگر این گوشی جدید سامسونگ اندکی بزرگ‌تر شده تراکم پیکسلی کمی کاهش پیدا کرده است. اما این اندازه آنقدر نیست که کاربر معمولی بتواند تفاوت بین آنها را تشخیص دهد به این دلیل که چندان چشمگیر نیست. نسبت صفحه نمایش به بدنه هم در  نسخه جدید گوشی های ارزان قیمت سامسونگ کاهش داشته است. نتیجه مقایسه a11 با a12 این می‌شود که اگر قصد خرید این کلاس از گوشی های سامسونگ را دارید بدانید که از نظر نمایشگر، نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی خود ارتقاء قابل‌توجهی نداشته است.

مقایسه a11 با a12 از نظر دوربین

مقایسه a11باa12 از نظر دوربین

دوربین از جمله مواردیست که می‌توان آن را یک جهش به حساب آورد. اگر عاشق عکاسی با موبایل هستید، گوشی جدیدتر می‌تواند گزینه بهتری برای شما در نظر گرفته شود به این دلیل که این شرکت کره‌ای تمرکز خود را در این نسخه روی دوربین گذاشته است. لنز اصلی از ۱۳ به ۴۸ مگاپیکسل ارتقاء یافته، لنز اولتراواید آن همان لنز ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است.

سنسور عمق هم تغییری ندارد؛ اما سامسونگ یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی را به این موبایل خود اضافه کرده که می‌تواند برای عکسبرداری از سوژه‌های بسیار کوچک برای برخی از کاربران بسیار کاربردی باشد؛ اما از نظر سخت‌افزاری دوربین سلفی تفاوت چندانی نداشته و همان لنز ۸ مگاپیکسلی را مورد استفاده قرار گرفته است.

تفاوت a11 با a12 از نظر سخت افزار و نرم افزار

برای مقایسه a12 با a11 از نظر نرم‌افزاری می‌توان گفت که هر دو از اندروید ۱۰ استفاده کرده‌اند؛ اما تراشه‌های متفاوتی را در بردارند. سامسونگ مشخص نیست با چه سیاستی ولی در این گوشی هنوز نام دقیق تراشه را اعلام نکرده است؛ اما حداکثر فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز را ارائه داده است.

هر دو از قابلیت NFC پشتیبانی نمی‌کنند و پورت مادون قرمز ندارند. پورت شارژ هر دو USB Type-C 2.0 است و هر دو از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز برخوردارند. گفتیم یکی از تفاوت‌های چشمگیر این دو مدل نسبت به نسل قبل دوربین است؛ اما این موبایل‌ها تفاوت دیگری هم دارند و آن استفاده از سنسورهای اثر انگشت متفاوت است. نسخه جدید از سنسور اثر انگشت کناری استفاده کرده که کاربردپذیری آن را نسبت به نسخه قبلی افزایش داده است.

مقایسه a12 با a11 از نظر باتری – گوشی a11 بهتر است یا a12

نسخه جدید از نظر باتری هم ارتقاء پیدا کرده است. این بار به جای باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بهره برده است؛ اما از نظر نسخه فست‌شارژ تفاوتی نداشته و هر دو از فست‌شارژ ۱۵ واتی بهره برده‌اند. بدون شک استفاده از این باتری می‌تواند رضایت خاطر کاربر را جلب کند تا این گوشی ارزان قیمت سامسونگ هم از رقبای خود از نظر طول عمر باتری عقب نماند.

به طور کلی سامسونگ در نسخه جدیدتر سعی کرده تا از نظر طراحی جلوه مدرن‌تری را ارائه دهد، سنسور اثر انگشت جنبی و بکارگیری ماژول مستطیلی هم از جمله عناصری است که این امر را محقق کرده‌اند. نمایشگر ارتقاء قابل‌توجهی نداشته؛ اما دوربین جهش بزرگی نسبت به نسل قبل دارد. نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۱ رای

سوالات متداول

طراحی کدام یک بهتر اس گلکسی A11 یا گلکسی A12؟!

✔️ زمان کلی طراحی هر دو یکیست اما سامسونگ این بار سعی کرده است از روکش متفاوتی در گلکسی ای 12 استفاده کند تا ارگونومی و زیبایی آن را افزایش دهد در این مطلب می توانید مقاله کامل طراحی این دو را مطالعه کنید.

فرق نمایشگر گلکسی 11 با گلکسی ای 12 چیست؟ آیا نمایشگر گلکسی ای 12 ارتقاء داشته است؟

✔️ گرچه نمایشگر در ای 12 بزرگتر شده اما از نظر طراحی می توان گفت که سامسونگ در گلکسی ای 11 عقب گرد داشته است. رزولوشن هر دو نمایشگر یکی است؛ اما از آنجایی که اندازه نمایشگر این گوشی جدید سامسونگ اندکی بزرگ‌تر شده تراکم پیکسلی کمی کاهش پیدا کرده است، اما زیاد محسوس نیست. نسبت صفحه نمایش به بدنه هم در نسخه جدید گوشی های ارزان قیمت سامسونگ کاهش داشته است. نتیجه مقایسه گلکسی ای ۱۱ و گلکسی ای ۱۲ این می‌شود که اگر قصد خرید این کلاس از گوشی های سامسونگ را دارید بدانید که از نظر نمایشگر، نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی خود ارتقاء قابل‌توجهی نداشته است.

مهمترین تغییر و ارتقاء گلکسی ای 12 نسبت به گلکسی ای 11 چیست؟

✔️ دوربین از جمله مواردیست که می‌توان آن را یک جهش در ای 12 به حساب آورد. اگر عاشق عکاسی با موبایل هستید، گوشی جدیدتر می‌تواند گزینه بهتری برای شما در نظر گرفته شود به این دلیل که این شرکت کره‌ای تمرکز خود را در این نسخه روی دوربین گذاشته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین‌های این دو مدل به مقاله مراجعه کنید.

گلکسی a11 باتری قوی تری دارد یا گلکسی a12؟

✔️ سامسونگ این بار سعی کرده از باتری بزرگتری استفاده کند تا جبران مصرف نمایشگر بزرگتر آن شود.

نوشته های مشابه

‫۴۰ نظرها

  1. من نمیدونستم کدومو بخرم چون فرق زیادی نداشتن ولی a11نسبت به قیمتش عالیه

  2. منa12 دارم از بهمن سال پیش اصلا هنگ نمیکنه هر کی میگه دروغ میگه خیلی عالیه من میخام اینو بفروشم iphone12 بخرم

    1. سلام دوستان من آیفون ۶ اس دارم باید بفروشم a11یا a12 بگیرم میشه بگید از نظر پردازنده کدوم بهتر هست اخه من سرعت کم خوشم نمیاد و اصلا خوشم نمیاد هنگ بکنه و یا بالا نیاره یا به زور بالا بیاره.میشه یکی از دوستان صادقانه به من بگه کدوم بهتزه .باتشکر

  3. سلام من میخوام ای ۱۲ بخرم بعضی ها میگن هنگ می کنه رلسته

    1. بستگی داره چه انتظاری از گوشی داشته باشید
      این گوشی برای عملکردهای سنگین ساخته نشده اما عملکرد معمولی رو به خوبی اجرا می کنه و مشکلی از این بابت نداره

    1. سلام من گوشی شیائومی پوکو ام تیری دارم عالیه در حد ۴۴۰۰۰۰۰ میلیون تومان گرفتم ۱۲۸ گیگ مخصوص بازی رام۴ عالیه فورتنایتم بالا میاره اینو بگیر حتما

  4. سلام منم گوشی A1 2 دارم و خیلی ازش رازی هستم دوربین هاش هم عالیه خیلی ممنون از شرکت سامسونگ. ببخشید گوشی A1 3 هنوز نیومده؟

  5. میگم من الان a11 دارم ولی بدانید
    که a12 به صرفه تر از a11 هست

    1. من میخوام گوشی سامسونگ بگیرم a۱۱ بهتره یا a۱۲؟؟؟ اخه خیلیا میگن آ ۱۲ هنگ میکنه

  6. ببخشید یه سوال دارم لطفا جواب بدین
    من الان میخوام گوشیم رو عوض کنم
    a11 بهتره یا a12 ؟
    کدوم بهتره و کیفیت بالاتری داره؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. با سلام
      ای ۱۲ نسبت به نسخه قبل ارتقاء داشته و از برخی جهات بهتر هست ولی باز بستگی به خود شما و اولویت شما در خرید گوشی برمیگیره

    2. A 12 خیلی بهتره پردازنده بهتری داره خیلی سریع تره طراحی شیک داره باطری قوی نمایشگر بزرک و دوربین خوب . A 12 گوشی قدرتمندیه

  7. سلام من الان a12 دارم و خیلی راضیم
    دوربین خیلی خوبی داره و تاچش عالیه
    گوشی قبلیم a11 بود و از اون هم خیلی راضی بودم
    اما به نظرم a12 بهتر از a11 هست
    اما بازم بستگی به خودتون داره.

    1. با سلام ببینید اگر دوربین برای شما در اولویت هست نسخه جدید دوربین قوی تری داره ولی باز هم بستگی به خود شما داره

    2. A12از نظر دوربین عقب فقط و البته طول عمر باتریشم یکم بهتر دیگح البته من خودمa11sدارم

  8. سامسونگ برای در اوردن بتزار از دست هواوی هر کاری میکنه اما هرگز موفق نمیشه این گوشی یه کپی احمقانه از nova 7i هست

  9. سلام، چه خوبه سامسونگ دوربین نسخه جدیدش رو ارتقاء داده، قیمتش چه قدر هست تقریباً در بازار ایران و کی موجود میشه توی سایتتون؟

    1. سلام دوست عزیز من گوشی رو که گرفتم اگر نظر من رو بخای حافظه ۱۲۸ رو بگیر چون واقعا عالیه قیمت گوشی ۴میلیون هست با سود تقریبا ۵ میلیون میشه

  10. چرا انقدر ای ۱۲ شبیه به ردمی ۹ سی شیائومی طراحی شده؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام، درسته! طراحی بسیاری از گوشی ها این روزها بسیار به هم شبیه هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن