خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآویسخت افزار

هوآوی میت ۴۰ به تراشه Kirin 1000 مجهز خواهد شد

به نقل از برخی منابع خبری چین، هوآوی تولید نسل بعد تراشه‌های موبایل خود را به نام کایرین ۱۰۰۰ در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد کرد. براساس گزارشات منتشر شده از منابع چینی؛ به نقل از Huawei Central، این تراشه قرار است که بر اساس فرایند ساخت ۵ نانومتری ساخته شود. همچنین  انتظار می‌رود که نسل بعدی پرچم‌داران سری میت در سال ۲۰۲۰ یا میت ۴۰ را تغذیه کند. نسخه قبلی این تراشه یعنی کایرین ۹۹۰ بر اساس فرآیند ساخت ۷ نانومتری ساخته شده است. براساس این منابع، هواوی از قبل تولید آزمایشی Kirin 1000 را آغاز کرده است. این تراشه دارای هسته‌های ARM A77 خواهد بود.

پیرامون جزئیات این چیپست و همچنین امکانات احتمالی میت ۴۰ هنوز اطلاعاتی در دست نیست اما در آینده نزدیک، قطعاً اخبار بیشتری از این مدل‌ها شنیده خواهد شد. با این حال، اگر این گزارش درست از آب درآید، به لطف فرآیند ۵ نانومتری جدید، نسبت به Kirin 990، باید در این تراشه پیشرفت چشمگیری را به ویژه در رابطه با مصرف کمتر باتری شاهد باشیم. همچنین سرعت پردازنده گرافیکی آن هم نسبت به Kirin 990 بهتر شده و مودم داخلی ۵G آن هم عملکرد بسیار بهتری در مقابل Balong 5000 موجود در تراشه کایرین ۹۹۰ خواهد داشت. 

کایرین 1000 تراشه پرچمدار بعدی هوآوی

هوآوی در ماه سپتامبر گوشی Mate 30 Pro را عرضه کرده که یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌دار این برند محسوب می‌شود. میت ۳۰ پرو، پردازنده Kirin 990 را به خدمت گرفته و دوربین آن چهار گانه است. به طور کلی کایرین ۹۹۰ که در این گوشی به کار رفته بهبود قابل توجهی در مقایسه با نسخه قبلی از خود نشان داده است.

کایرین 1000 تراشه پرچمدار بعدی هوآوی

در حال حاضر پردازنده Kirin 990 در گوشی‌های مثل میت ۳۰، میت ۳۰ پرو بکار رفته و قرار است در گوشی‌های دیگری مثل هوآوی پی ۴۰ و هوآوی پی ۴۰ پرو نیز بکار رود. همچنین خط تولید آنر نیز به احتمال زیاد از این پردازنده در گوشی‌های بعدی خود مثل آنر ۳۰ بهره خواهد برد. 

Kirin 990 اولین تراشه ساخت هوآوی محسوب شده که از حافظه UFS 3.0 پشتیبانی می‌کند و همچنین نسبت به نسخه قبلی خود فضای بسیار کم‌تری را اشغال خواهد کرد. حال می‌بایست دید که کایرین ۱۰۰۰ چه ویژگی‌هایی را برای گوشی‌های جدید هوآوی به ارمغان خواهد آورد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن