خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاینترنت و شبکه

قابلیت‌های نسخه جدید وای فای؛ WiFi 6

حتی بهترین اتصالات وای فای هم زمانی که چند کاربر همزمان از آن استفاده کنند با افت سرعت مواجه می‌شوند. مخصوصاً شبکه‌های خانگی که کاربران متعددی داشته و همه علاقمند به تماشای فیلم و محتوای آنلاین هستند. این مشکل تقریباً برای همه افراد آشنا است؛ اما یک خبر خوشحال کننده این است که WiFi Alliance امروز در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۰۱۹) از نسخه WiFi 6 رونمایی کرد. WiFi 6 نسل بعدی وای فای در نظر گرفته می‌شود که به نام «AX WiFi» و «۸۰۲.۱۱ax WiFi» هم شناخته می‌شود. این نسخه بر اساس استاندارد نسخه کنونی ۸۰۲.۱۱ac WiFi ساخته و ارتقاء یافته است.

TP-link در وبسایت خود توضیحاتی را در مورد این تکنولوژی آورده است. 

با MU-MIMO سنتی(چند کاربره، ورودی چندگانه، خروجی چندگانه) کاربران می‌توانند تا اندازه‌ای به طور همزمان و بدون کاهش قابل توجه کیفیت پهنای باند از روتر استفاده کنند. با ۸ x 8 MU-MIMO بیش از ۸ جریان برای کاربر در دسترس خواهد بود که می‌تواند از بین آنها انتخاب کند. برخلاف ۸۰۲.۱۱ac MU-MIMO که تنها برای دانلود استفاده می‌شود. ۸ x 8 MU-MIMO امکان آپلود و دانلود را با هم فراهم آورده؛ به این معنا که برای دانلود، پخش ویدئوها و بازی‌های VR/AR، هشت جریان Wi-Fi 6 پهنای باند کافی را در اختیار همه کاربران قرار خواهد داد. WiFi 6 از چندین ابزار تشکیل شده که انتقال داده را سریع‌تر و کارامد‌تر می‌کند. بنابراین راحتر می‌تواند به تقاضای بیشتر برای شبکه وای فای پاسخ دهد.  Tp-link گزارش داده که ظرفیت WiFi 6، برای اتصال به دستگاهای بیشتر ۴ برابر شده است.

قابلیت‌های نسخه جدید وای فای؛ WiFi 6

از آنجایی که داده می‌تواند به صورت آنی انتقال یابد، ماکسیمم سرعت WiFi، نیز از ۳٫۵ گیگابیت بر ثانیه به ۹٫۶ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. با برخورداری از ۱۰۲۴-QAM هر رمز به جای ۸ بیت با ۱۰ بیت منتقل می‌شود که می‌تواند در مقایسه با ۸۰۲.۱۱ac 256-QAM تا ۲۵% سرعت خام را افزایش دهد. وای فای ۶ پنهای باند را از ۸۰ به ۱۶۰ مگاهرتز گسترش داده که دو برابر عرض کانال است و اتصال سریع‌تر بین روتر و دستگاه را فراهم می‌کند. با Wi-Fi 6، می‌توان از فیلم‌‌های ۸K، بارگیری و بارگذاری سریع‌تر فایل‌های بزرگ و استفاده بهتر از دستگاه‌های خانگی هوشمند لذت برد.

در پایان گفته می‌شود در این نسخه تکنولوژی Target Wake Time استفاده شده که فواید زیست محیطی داشته و به منظور کاهش مصرف انرژی به کار گرفته شده است. این قابلیت به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌ریزی کنند، چه زمانی داده را ارسال کرده و یا داده را دریافت کنند. این امر زمان استراحت دستگاه را بیشتر کرده؛ از‌این‌رو طول عمر باتری دستگاه‌هایی مثل گوشی موبایل و یا دستگاه‌های IoT را افزایش خواهد داد.

قابلیت‌های نسخه جدید وای فای؛ WiFi 6

اتحادیه WiFi تأیید کرده که گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ جزء اولین مدل‌های گوشی موبایل به‌شمار می‌رود که برای استاندارد جدید تأییدیه لازم را کسب کرده است. در حالی که برخی از محصولات قدیمی‌تر هم می‌توانند مجوز آن را دریافت کنند؛ اما در حال حاضر اکثر محصولات موجود در بازار توانایی پشتیبانی از WiFi 6 را ندارند. بنابراین گجت‌های جدید مجبور خواهند شد یا با این تکنولوژی سازگار شده، یا به کلی حذف شوند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن