خرید گوشی گیمینگ شیائومی
علم و دانش

۸ غذایی که از سیگار کشنده‌تر هستند!

امروزه رژیم‌های نامتوازن افراد بیشتری را نسبت به دخانیات می‌کشند. دانشمندان کشف کردند که غذاهای فاقد مواد مغذی مهم می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند. حتی برخی از محصولات، که ما به دلیل خصوصیات مفید آنها در رژیم غذایی خود گنجانده‌ایم، ممکن است برای بدن ما نیز مخرب باشد. در میان آنها آب میوه‌های تازه هستند که در مقایسه با سایر نوشیدنی‌های گازدار سالم به نظر می رسند اما در واقع می‌توانند یک قدم شما را به دیابت نزدیک کنند.
در این مقاله ۱۹کالامگ تصمیم دارد محصولات غذایی را که می‌توانند فرد را به آرامی بکشند، درست مثل سیگار کشیدن، به شما معرفی نماید.

۱- آب میوه‌های تازه

۸ غذایی که از سیگار بدتر هستند!

میوه‌ها برای تغذیه بسیار مهم هستند و آبمیوه‌های تازه راهی آسان برای افزودن میوه به رژیم غذایی روزانه هستند. اما باید بدانید آبمیوه‌ها اکثریت عناصر سالم خود را مانند فیبر از دست می‌دهند. فیبر نقش مهمی در پیشگیری از دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی دارد. علاوه بر این، مصرف بی‌رویه آب میوه‌ها به دلیل مقدار قند موجود در آنها ممکن است باعث ایجاد این مشکلات سلامتی شود. در حقیقت، بعضی از آنها به اندازه کل یک قوطی نوشابه قند دارند! توصیه می‌شود به جای نوشیدن آبمیوه، یک تکه میوه بخورید. یک میوه کافی است تا نیازهای شما را کامل برآورده کند و ولع مصرف خوراکی شیرین را نیز برطرف کند.

۲- رول گرانولا

۸ غذایی که از سیگار بدتر هستند!

گرانولا اگرچه سرشار از مواد مغذی است، برخی از رول‌های گرانولا سرشار از قند اضافه شده هستند. یک رول مناسب باید حداقل ۳ گرم فیبر، ۵ گرم پروتئین و کمتر از ۱۰ گرم قند داشته باشد. در این صورت میان‌وعده مناسب برای از بین بردن گرسنگی و جلوگیری از پرخوری هستند. اما اکثر رول‌های حاوی ۱۵ تا ۳۰ گرم شکر در هر وعده‌اند که مضر خواهند بود.

۳- سوشی

۸ غذایی که از سیگار بدتر هستند!

خود سوشی مضر نیست. مواد افزودنی مختلف موجود در سوشی هستند که مشکل اصلی را ایجاد می‌کنند. امروزه تعداد زیادی از سوشی‌ها حاوی مایونز، پنیر خامه‌ای، سس‌ها و سایر محصولات بحث‌برانگیز هستند که یک دسته از آنها در یک وعده کل کالری یک روز را وارد بدن می‌کنند. برای جلوگیری از بروز مشکلات وزنی، رول‌های ساده با ماهی آزاد را انتخاب کنید.

۴- ماهی پرورشی

۸ غذایی که از سیگار بدتر هستند!

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

ماهی آزاد، منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ سالم است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش دهد. سودبخشی ماهی بسیار وابسته به تغذیه‌ی ماهی است. متأسفانه، ماهی‌هایی که در سوپر مارکت‌ها می‌خریم معمولاً صید شده از دریا و اقیانوس نیست، بلکه پرورش یافته در مزارع‌اند. بنابراین، نه تنها آنها فاقد مواد مغذی سالم هستند‌، بلکه حاوی مواد افزودنی شیمیایی نیز هستند که کشاورزان برای رشد سریع‌تر آنها استفاده می‌کنند. بنابراین سعی کنید یک منبع قابل اعتماد از ماهی تازه در شهر خود پیدا کنید.

۵- مواد غذایی رژیمی

۸ غذایی که از سیگار بدتر هستند!

در قرن گذشته، رژیم بدون چربی یا اصطلاحاً مواد غذایی رژیمی رونق یافته‌اند. متخصصان تغذیه متوجه شدند که تولیدکنندگان شروع به جایگزینی چربی‌های سالم با قند فرآوری شده به منظور حفظ عطر و طعم طبیعی محصول هستند. بنابراین، به جای این یک میان‌وعده سالم بخورید، شما به معنای واقعی کلمه در حال مصرف یک بمب قند هستید. اکنون کارشناسان توصیه می‌کنند از محصولات لبنی سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم مانند پنیر محلی یا ماست یونانی استفاده کنید که حاوی هیچ نوع قند فرآوری شده نیست.

۶- غلات

۸ غذایی که از سیگار بدتر هستند!

غلات همیشه یک راه حل ساده برای یک صبحانه سالم و مغذی قلمداد شده‌اند، با این حال، همه انواع غلات همان مقدار فواید را ندارند. بیشتر آنها از غلات تصفیه شده ساخته شده‌اند. طی این فرآیند‌، غلات مقدار قابل توجهی فیبر و سایر مواد مغذی را از دست می‌دهند. ناگفته نماند که مقدار قند اضافه شده به غلات به منظور بهتر شدن طعم آنها و جذب بیشتر کودکان است. افزایش قند می‌تواند منجر به دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی شود. به جای غلات، به دنبال جایگزینی آن با جو دوسر یا غلات سبوس‌دار باشید که حاوی فیبر کافی برای حفظ انرژی و تأمین انرژی کامل برای شماست.

۷- نان سفید

۸ غذایی که از سیگار بدتر هستند!

نان سفید محصول دیگری است که از دانه‌های تصفیه شده تهیه شده و فاقد مواد مغذی سالم و فیبر است. از آنجا که فیبر به وزن متعادل، فشار خون مناسب و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند، نان سفید اما فاقد این مواد مغذی است. نان‌های سبوس‌دار می‌توانند جایگزین مناسبی برای آنها باشند.

۸- سویا

۸ غذایی که از سیگار بدتر هستند!

سویا به همان اندازه که برای محیط زیست مضر است می‌تواند برای سلامتی شما هم مضر باشد. گفته می‌شود محصولات سویا مخرب‌ترین است زیرا آنها مواد مغذی زمین را غارت کرده و آن را کاملاً ویران می‌کنند. اکثر سویا‌ها از نظر ژنتیکی اصلاح شده‌اند، به این معنی که به سختی می‌توانید مواد مغذی وعده داده شده را، از آنها دریافت کنید. مشکل دیگر سویا غلظت بالای ایزوفلاون‌ها یا استروژن های گیاهی است که سطح آنها را در بدن شما افزایش داده و چرخه قاعدگی شما را مختل می‌کند. به همین دلیل، مصرف سویا معمولاً با افزایش فعالیت هورمونهای تیروئید در ارتباط است، که می‌تواند منجر به کاهش وزن بسیار زیاد، تعریق و تورم گردن شما شود.

آیا می‌دانستید این غذاها چندان سالم نیستند؟ آیا غذای دیگری می‌شناسید که ضررهای آن بیش از فایده باشد؟ به ما بگویید که کدام یک از این واقعیت‌ها برای شما جذاب‌تر بودند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. مطلب جالب و مفیدی بود. مثلا من نمیدونستم سویا اینقدر ظرر داره

  2. مطلب جالب و مفیدی بود. مثلا من نمیدونستم سویا اینقدر ضرر داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن