خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار تکنولوژیاینترنت و شبکه

۴ ابزار آنلاین مفید برای ساختن پسوردهای مطمئن

یکی از اصول اساسی برای حفظ حریم شخصی و جلوگیری از هک شدن اطلاعات استفاده از رمز عبورهای مطمئن و به اندازه کافی پیچیده است که دسترسی به آنها آسان نباشد. ابزارها و وب سایت‌هایی هستند که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

4 ابزار آنلاین مفید برای ساختن پسوردهای مطمئن

رمز عبور مطمئن چیست؟

قطعاً نام و نام خوانوادگی، نام حیوان خانگی، تاریخ تولد و اعداد پشت سر هم پسوردهای مطمئنی نیستند که بتوان از آنها برای کارت بانکی، سرویس ایمیل و دیگر موارد استفاده کرد. از دید کارشناسان این حوزه بهترین کار استفاده از رمز عبورهای طولانی و بی نظم است به عنوان مثال ۵۸z@L#?T نسبت به ۰۱۲۳۴۵۶ امنیت بیشتری دارد.

آیا سایت‌های فعال در زمینه ایجاد پسورد قابل اعتمادند؟

سوال اساسی که در مورد سایت‌های ایجاد گذرواژه مطرح می‌شود این است که آیا مطمئن هستند و چطور باید فهمید؟ در ابتدا باید گفت که به هیچ وجه از ابزار آفلاین برای این کار استفاده نکنید. سایت‌هایی که درخواست ذخیره اطلاعات شما را می‌دهند نیز مطمئن نیست. در این میان چند وب‌سایت هست که شهرت جهانی دارد و در ۱۹کالامگ به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

LastPass

4 ابزار آنلاین مفید برای ساختن پسوردهای مطمئن

LastPass یکی از مشهورترین در راستای ایجاد و مدیریت پسوردهای ایمن است که از دو امکان فوق العاده برخوردارست: اگر تمایل دارید که پسورد اکانت‌های مختلف خود را به صورت ایمن در جایی ذخیره کنید اپلیکیشن دسکتاپ و تحت وب LastPass به شما کمک خواهد کرد. اگر تمایلی به این کار ندارید و تنها به دنبال ساختن پسوردهای پیچیده هستید نیز می‌توانید از ابزار آنلاین آن استفاده نمایید.

Dashlane

4 ابزار آنلاین مفید برای ساختن پسوردهای مطمئن

Dashlane نیز یک ابزار آنلاین کاملاً جالب است که با کمک آن می‌توان رمز عبورهای سخت ایجاد کرد. علاوه بر رایگان بودن، می‌توانید پارامترهای مختلف را برای ساخت رمز مدنظرتان مشخص کنید تا یک رمز عبور ایمن و البته مطابق سلیقه خود داشته باشید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۴,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۸,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۴,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

 

Perfect Passwords

4 ابزار آنلاین مفید برای ساختن پسوردهای مطمئن

Perfect Passwordsتوسط یک برنامه‌نویس مشهور امنیتی به نام «استیو گیبسون» ساخته شده و برای ساختن پسورد بسیار مفید است.سابقه فعالیت ان به حدود ۱۰ سال می‌رسد. ابزار Perfect Passwords از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای ایجاد رمز عبورهای بسیار پیچیده استفاده می‌کند.

 

Secure Password Generator

4 ابزار آنلاین مفید برای ساختن پسوردهای مطمئن

Secure Password Generator یکی دیگر از ابزارهای آنلاین بسیار مفید در این زمینه به شمار می‌رود که برای ایجاد پسورد دست شما باز است تا سلیقه خود بر کوچکی و بزرگی حروف و تعداد کاراکترها اعمال نمایید. همچنین یک گزینه دارد که به شما می‌گوید پسورد تنها روی سیستم شما ایجاد شده و برای ایجاد آن از اینترنت استفاده نمی‌شود که بهتر است آن را فعال نمایید.

ابزارهای موجود در مرورگر

در کنار ابزارها و وب‌سایت‌هاییی که گفته شد از مرورگر می‌توان استفاده کرد. فایرفاکس از نسخه ۶۹ به بعد خود یک ابزار داخلی برای خلق پسوردهای ایمن دارد. کافی است هنگام ساخت اکانت جدید در بخش رمز عبور یا همان پسورد راست‌کلیک کرده و گزینه Use Generated Password را انتخاب کنید. گوگل کروم هم همین امکان را برای استفاده به همین شکل دارد.

 

فراموش نکنید دنیای اینترنت به همان اندازه که پهناور است به همان اندازه نیز ناامن است و بهترین کار این است خودتان مقدمات حضور امن در این فضا را فراهم نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن