خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار ریلمیاخبار گوشی موبایلراهنمای خرید

نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و روان در عملکرد!

Nokia 808 PureView و Lumia 1020 PureView را به خاطر دارید؟ در سال ۲۰۱۲، به نظر می‌رسید که این گوشی‌ها از لحاظ دوربین از زمان خود جلوتر هستند. اما بعد از آن این فرایند غالب شد زیرا شاهد دوربین‌هایی با تعداد مگاپیکسل بالا بودیم و هستیم.

از ابتدای سال ۲۰۱۹، ما شاهد گوشی‌هایی با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی بودیم اما همین حد کافی نبود، سامسونگ اولین سنسورهای ۶۴MP و ۱۰۸MP دنیا را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. یکی از گوشی‌هایی که از این لنزهای پیشرفته به نحو احسن استفاده کرده Realme XT است. 

نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و عملکرد!

Realme XT را از لحاظ شباهت و مشخصات یکسان و اندکی تفاوت با ریلمی ۵ پرو می‌توان Realme 5 Pro Plus نامید. حسگر ۴۸ مگاپیکسلی را در ۵ پرو در این گوشی با سنسور ۶۴MP تعویض شده و از یک صفحه نمایش AMOLED همراه اسکنر اثر انگشت در زیر آن استفاده می‌شود. در غیر این صورت تشخیص این دو از هم واقعاً دشوار است.

آنچه در جعبه می‌بینید:

نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و عملکرد!

گوشی ریلمی ایکس تی در یک جعبه مقوایی سفید عرضه می‌شود به هنگام باز کردن با دفترچه راهنما،محافظ ژله‌ای، خود گوشی، کابل USB-C و شارژر VOOC روبرو خواهید شد.

طراحی:

در Realme XT کل پنل پشتی آن با Gorilla Glass 5 پوشیده شده و دارای منحنی ظریف است که در هندلینگ کمک می‌کند. تمام رنگ‌بندی آن با برخی از خطوط منحنی درخشش خاصی دارد، که Realme می گوید از یک هایپربولا الهام گرفته شده است، اما فقط خطوط مقعر هستند. با این حال ، آنها عالی به نظر می‌رسند.

نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و عملکرد!

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

مکان قرار گرفتن دکمه و درگاه‌ها در Realme XT نیز عالی است و دسترسی به انها راحت است. دکمه پاور در سمت راست و راکر صدا در چپ قرار دارد. یک پورت USB Type-C همراه با جک هدفون ۳٫۵ میلی متری در قسمت پایین وجود دارد.

دوربین:

چینش دوربین و کیفیت آنها در این گوشی مشابه Realme 5 Pro است (به جز دوربین اصلی)، یعنی یک دوربین چهارگانه که لنز اولیه ۶۴ مگاپیکسلی GW1 سامسونگ را دارد. دومی یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، سومی سنسور پرتره ۲MP است و در آخر یک لنز ماکرو ۲MP با این چینش همراه شده است دروبین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. به طور کلی در بخش دوربین‌های گوشی ریلمی حالت‌های مختلفی را برای ثبت عکس در نظر گرفته شده که ریلمی ایکس تی هم از این قاعده مستثنی نیست.

نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و عملکرد!

اما البته سوال واقعی این است که دوربین‌های Realme XT چقدر خوب هستند؟ در شرایط نور روز این گوشی در کنار ثبت جزئیات بهتر، تولید رنگ خوشایندی دارد. در شرایطی با نور کم نیز عکس‌های گرفته شده خروجی واضح با رنگ‌های قابل قبول دارد. در مورد عکس‌هایی با زاویه دید عریض نیز XT عملکرد بهتری نسبت به ۵ پرو دارد. حالت Nightscape نیز بهبود یافته، زیرا در مورد ۵ Pro، شات بسیار مصنوعی به نظر می‌رسید. نمونه تصاویر این گوشی را در ادامه با هم میبینیم.

نمونه تصاویر:

نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و روان در عملکرد نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و روان در عملکرد نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و روان در عملکرد نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و روان در عملکرد نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و روان در عملکرد

نمایشگر:

Realme XT دومین گوشی این شرکت است که با نمایشگر Super AMOLED به بازار عرضه می‌شود. این نکته یکی دیگر از موارد نادر در این بخش قیمت است. این پنل ۶٫۴ اینچی رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ دارد. بله، هنوز یک شکاف تاپ دارد، اما این یکی از کوچکترین شکافهایی است که اخیراً دیده‌ایم. این نسبت ابعاد بلند باعث می‌شود پیمایش در صفحات وب یا بازی راحت‌تر باشد. حاشیه ها بسیار باریک هستند، که به تجربه مشاهده بهتر می‌افزاید.

 

نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و عملکرد!رنگ‌ها ذاتاً بسیار پر جنب و جوش هستند و ۴۵۰ نیت حداکثر روشنایی آن است. برای روشن کردن Night Shield و کاهش انتشار نورهای آبی، یک ضامن سریع وجود دارد. این نمایشگر توسط Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود و همچنین اسکنر انگشت درون صفحه‌ای دارد که این اسکنر نوری بسیار سریع و دقیق است. Realme اظهار داشت که این یکی از بزرگترین اسکنرهای موجود در گوشی همراه است و تفاوت در سرعت باز کردن آن مشهود است.

سخت افزار و نرم افزار:

Realme روحیات کاربران را خوب می‌فهمد و می‌داند که یک گوشی معمولاً براساس پردازنده‌ای که در آن قرار دارد قضاوت می‌شود. دقیقاً مانند Realme 5 Pro که به تازگی راه اندازی شده، Realme XT از چیپست ۱۰nm Snapdragon 712 AIE که قدرتمندترین سیلیکون موجود در این بخش است، بهره می‌برد. این با حداکثر ۸ گیگابایت رم جفت می‌شود و در ۲ نسخه ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی حافظه ذخیره سازی موجود است. جالب اینجاست که عملکرد و سیالیت به مراتب بهتر از Realme 5 Pro بود.

نقد و بررسی Realme XT؛ پرقدرت در دوربین و عملکرد!

در انجام کارهای سنگین‌تر نیز می‌درخشد. به عنوان مثال، PUBG Mobile را می‌توان با بالاترین تنظیمات اجرا کرد و در کلیه تنظیمات گرافیکی نرخ فریم ثابت را ارائه دهد. تنها ایراد این است که بعد از بازی کمی گرم می‌شود.بسته به نوع RAM که شما انتخاب می‌کنید، XT دقیقاً مانند ۵ Pro در اندازه های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی موجود است.

از لحاظ نرم افزاری Realme XT با ColorOS 6.0 و سیستم عامل Android 9.0، اجرا می‌شود. این رابط کاربری خوب است، اما دارای Bloatware زیادی است و احساس سنگینی در گوشی می‌کنید.

باتری:

ریلمی ایکس تی دارای سلول ۴۰۰۰ میلی آمپری بوده و به لطف بهره گیری از Super VOOC 3.0 بسیار سریع شارژ خواهد شد. برای رسیدن به شارژ ۱۰۰٪ نکته‌ای که چشمگیر است نیاز به تنها یک ساعت زمان است.

نتیجه:

Realme XT یکی از بهترین گوشی‌های این کلاس قیمت است و در صورت نیاز فوری به خرید گوشی، این مدل شما را ناامید نخواهد کرد. در مورد این گوشی نکاتی وجود دارد که بعضی از آنها با این وضعیت رقابت در بازار اسمارتفون، بی‌همتا هستند، نکاتی مانند عملکرد، دوربین، طراحی و عمر باتری.

 

 

نقاط قوت:

  • صفحه AMOLED زرق و برق‌دار
  • دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پیشرفته
  •  عملکرد روان
  • عمر باتری بالا

نقاط ضعف:

  • رابط کاربری ColorOS 6.0 به پیشرفت‌های زیادی احتیاج دارد

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن