خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلمقایسه گوشی

خوش‌دست‌ترین و سبک ترین گوشی های دنیا چه مدل‌ هایی هستند؟

برای خیلی از کاربران خوش دستی و سبک بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی محسوب می‌شود، دراین مقاله قصد داریم سبک ترین گوشی های هوشمند تولید شده تا امروز را برای شما بررسی کنیم. البته در این مقاله سعی شده که گوشی‌های سبک هوشمند برندهای معروف مورد آزمایش قرار بگیرد.

سبک ترین گوشی جهان متعلق به کدام برند است؟

در حال حاضر بین برندهای معروف، سبک‌ترین گوشی متعلق به اپل است که با توجه به کیفیت ساخت بالا و استفاده از متریالی مثل آلومینیوم شاید کمتر کسی انتظار داشت چنین گوشی ۵G سبکی به بازار عرضه کند، اما در سال ۲۰۲۰ با معرفی «iPhone 12 mini» نشان داد هنوز هم در خوش دستی می‌تواند حرف اول را بزند. این گوشی خوش ساخت و قدرتمند تنها ۱۳۵ گرم وزن دارد. البته اپل گوشی‌های سبک‌تری را نیز در بازار عرضه کرده است. گوشی «iPhone 5s» با ۱۱۲ گرم وزن و «iPhone SE» با ۱۱۳ گرم وزن سبک‌ترین گوشی‌ های جهان محسوب می‌شوند. جالب است بدانید سنگین‌ترین گوشی ۲۰۲۰ نیز از برند اپل و متعلق به گوشی «آیفون ۱۲ پرومکس» با وزن ۲۲۶ گرم است.

سبک ترین گوشی 2021

مقاله پیشنهادی: بهترین گوشی سامسونگ

سبک ترین گوشی سامسونگ

کمپانی سامسونگ علی رغم کیفیت بسیار بالای محصولات و استفاده از بهترین تکنولوژی‌های روز، توجه چندانی روی وزن گوشی خود ندارد، البته اکثر گوشی‌های آن زیر ۲۰۰ گرم و خوش دست محسوب می‌شوند، اما سبک وزن ترین گوشی سامسونگ متعلق به سال ۲۰۱۳ و پرچمدار آن سال یعنی «Galaxy S4» است که ۱۳۰ گرم وزن داشت.

لقب سبک ترین گوشی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ متعلق به کدام مدل است ؟

در سال ۲۰۲۱ گوشی‌های عرضه شده سامسونگ معمولاً میانگین وزنی ۱۹۰ گرم به بالا را داشته‌اند و شاید گوشی «a32» با وزن ۱۸۴ گرم سبک ترین گوشی سامسونگ ۲۰۲۱ باشد.

سبک ترین گوشی

برای اطلاع از قیمت گوشی های سامسونگ به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید

آیا با سبک ترین گوشی شیائومی آشنا هستید ؟

در بین برندهای معروف فعلاً سبک‌ترین گوشی ۲۰۲۱ متعلق به کمپانی شیائومی است. آیا با سبک ترین گوشی شیائومی آشنا هستید ؟ گوشی «mi 11 lite» که در ۲۹ مارس ۲۰۲۱ معرفی شد با وزن ۱۵۷ گرمی خود و باریکی بی‌نظیری که در طراحی ساخت آن بکار گرفته شده، توجه همگان را به خود جلب کرد. این گوشی علاوه بر سبک وزن ترین گوشی شیائومی محسوب می‌شود باریک‌ترین گوشی ۵G بازار نیز هست. همچنین مشخصات بسیار خوب و قیمت معقولی دارد و می‌تواند عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات امسال را هم ازان خود کند. در حال حاضر گوشی XiaomiMi11Lite با وزن ۱۵۷ گرمی را می‌توان سبک ترین گوشی شیائومی در نظر گرفت که در ۲۹ مارس ۲۰۲۱ راهی بازار شده است.

سبک ترین گوشی های شیائومی

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

بد نیست که با برخی از سبک‌ترین گوشی‌های برندهای دیگر آشنا شویم . در ادامه برخی از سبک‌ترین گوشی های جهان را که تاکنون ساخته شده، اشاره خواهیم کرد:

گوشی «ZTE Blade V6» در کنار قیمت مناسبی که دارد، بدنه فلزی و کیفیت ساخت خوبی دارد و با تنها ۱۲۲ گرم وزن یکی از سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار است. اما این گوشی در سال ۲۰۱۵ راهی بازار شده و در نظر داشته باشید اکنون استاندارد طراحی و ساخت گوشی ها به طور کلی دگرگون شده است.

گوشی « LG K3» یکی از سبک‌ترین گوشی‌های الجی است که فقط ۱۲۸ گرم وزن دارد و بسیار خوش‌دست و خوش ساخت است.

باز هم اپل و یک گوشی خوش دست دیگر، «آیفون ۷» که یکی از پرچمداران سابق این برند است، با وزن ۱۳۸گرمی در کلاس خوش دست ترین و کم وزن‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

سبک ترین گوشی 2021

موبایل « Sony Xperia XZ1 Compact» که علاوه بر مشخصات سخت افزاری خوب بسیار سبک بود و با وزن ۱۴۰ گرمی خود، تبدیل به یکی از سبک‌ترین گوشی‌ها شد.

گوشی « Google Pixel» که دیوایس جدید شرکت گوگل در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شد، اولین گوشی بود که برنامه Google Assistant به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده و وزنی معادل ۱۴۳ گرم دارد.

موبایل SONY Xperia X Compact که با کناره‌های گرد و خمیده آن حس بسیار خوبی را هنگام در دست گرفتن گوشی به شما انتقال می کند و وزنی ۱۴۵ گرمی دارد.

HUAWEI P9 Lite از جمله محصولات موفق شرکت چینی است که با طراحی زیبا و وزن ۱۴۷ گرمی در زمان عرضه، مشتریان زیادی برای خود دست و پا کرد. اما سبک وزن‌تر از آن گوشی «huawei y5p» و «honor 9s» با وزن ۱۴۴ گرم قرار دارد.

سبک ترین گوشی

برای اطلاع از قیمت گوشی های شیائومی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید.

سبک وزن ترین گوشی های حال حاضر بازار

اکثر مدل‌هایی که تا به اینجا به آنها اشاره شد مربوط به مدل‌های سال‌های قبل بوده است که در زمان خودشان با توجه متریال ساختی که داشتند جزء گوشی‌های سبک وزن بازار محسوب می‌شدند، اما اکنون ترند طراحی‌ها فرق کرده و شرکت‌ های سازنده به ساخت گوشی‌هایی با باتری‌های بزرگ روی آوردند. از طرفی استفاده از شیشه و فلز هم یکی دیگر از عواملیست که بر وزن گوشی های مدرن افزوده است. باتری های ۶ تا ۷ هزارمیلی‌آمپر قطعاً وزن موبایل‌ها را بسیار بالا خواهد برد. در ادامه به مدل‌هایی اشاره می‌کنیم که در روند کنونی ساخت توانسته اند استانداردهای ارگونومی بودن را هم رعایت کنند.

گوشی های سبک وزن جدید بازار

گوشی «OnePlus8T» یکی از گوشی‌هایی است که با وجود یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری وزن بسیار سبکی دارد این گوشی تنها ۱۸۸ گرم وزن دارد که در کنار گوشی‌هایی با وزن بالای ۲۰۰ گرم یک وزن ایده ال محسوب می‌شود.

گوشی XiaomiPocoF3 هم جزء گوشی‌ های سبک وزن شیائومی محسوب می‌شود و تنها ۱۹۶ گرم وزن دارد. اگر طرفدار برند سامسونگ هستید و قصد دارید گوشی مدرنی از این برند را خریداری کنید «Galaxy S20 FE» یکی از گوشی های سبک وزن سامسونگ محسوب می‌شود. وزن این گوشی هم ۱۹۰ گرم است.

در بین پرچمدارانی که اکنون در بازار هستند نیز«GalaxyS20» با وزن باورنکردنی ۱۶۳ گرم جزء ارگونومی‌ترین و سبک وزن ترین گوشی های پرچمدار سامسونگ به حساب می‌آید. در بین میان رده‌ها نیز «Galaxy A41» با وزن ۱۵۲ گرمی یکی از سبک‌ترین‌هاست.

سبک وزن ترین گوشی سامسونگ

همچنین «iphonese2020» هم از دیگر مدل‌هاییست که می‌توانید روی وزن سبک آن حساب کنید. وزنی ۱۴۸ گرمی در کنار کیفیت ساخت بسیار خوب از امتیازات این گوشی اپل محسوب می‌شود.

سری ۸ ردمی قبلا جزء گوشی های سنگین وزن بازار بودند. تنها ایرادی که به این گوشی ها وارد بود نیز وزن آنها بود، اما جالب است بدانید که نسخه ۲۰۲۱ این سری جز گوشی های سبک وزن امسال دسته بندی می‌شود و تنها ۱۹۰ گرم وزن دارد.

نظر شما چیست؟ آیا گوشی هوشمند سبک معروفی می‌شناسید که علاوه بر سبک بودن کارآیی خوبی نیز داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

نوشته های مشابه

‫۹ نظرها

  1. motorola edge 30 با صفحه نمایش AMOLED در سایز “۶.۵ با وزن ۱۵۵ گرم گوشی سبک، باریک و خوش‌دستی محسوب میشه.

    1. سلام
      سال قبلش آ.۵۰ تنها با ۱۶۶ گرم سبک ترین گوشی و جدید اون موقع محسوب میشه که من تا الان هم اونو دارم و نفروختمِش
      الان هم با آ.۵۳ .تی که دارم مقایسش کردم ..
      واقعا ازش خیلی سبک تر بود

  2. با درود متاسفانه انگار ملاک فقط وزن است بدون در نظر اوردن اندازه نمایشگر و بعد از ان ظرفیت باتری و کیفیت ساخت و سخت افزار بکار رفته اگر اینچنین بود هر شرکت در پیتی می‌توانست کوچکترین گوشی را تولید کند

    1. بدرود دوست عزیز
      خوشبختانه هنوز آرتروز آرنج نداری وگرنه برا تو هم وزن ملاک اول بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن