خرید گوشی گیمینگ شیائومی
علم و دانشفضا و نجوم

دستکش‌های هوشمند ناسا؛ مرز باریک علم و جادو!

دانشمندان ناسا و مؤسسه SETI یک دستکش هوشمند برای فضانوردان ساخته‌اند که می‌توان گفت شبیه جادو است. این دستکش به فضانوردان اجازه می‌دهد تا بطور بی‌سیم روبات‌هایی مانند هواپیماهای بدون سرنشین را از طریق ژست‌های حرکتی کنترل کنند و می‌توان برای اکتشافات بعدی در مکان‌هایی مانند ماه و مریخ استفاده شوند. این دستکش‌ها به حتمال زیاد برای اولین بار در ماموریت آینده ناسا به نام Artemis در ماه استفاده می‌شوند.

دستکش‌های هوشمند ناسا؛ مرز باریک علم و جادو

یکی از چالش‌هایی فضانوردان از گذشته با آن روبرو هستد این بوده که چگونه برای استفاده از ابزار مختلف در فضا بتوان از حرکت دقیق انگشتان در محیط‌های تحت فشار استفاده کرد. این دستکش هوشمند رویکرد متفاوتی را در پیش می‌گیرد و به جای روش‌های سنتی و دارای خطا به دلیل فشار جو، از ژست‌های حرکتی دست و پا برای برقراری ارتباط با ماشین آلات استفاده می‌کند.

مرز باریک علم و جادو

این وسیله بر اساس ایده اولیه یک مخترع نروژی به نام  Ntention ساخته شده است. او یک دستکش برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین در روی زمین ساخته است. این ایده توسط سپس توسط ناسا و موسسه SETI شناسایی شده و با نیازهای فضانوردان تطبیق داده شد.

دکتر پاسکال لی، یک دانشمند هوافضا و از مدیران موسسه SETI گفته است:

«هنگامی که من برای اولین بار دیدم که دستکش هوشمند Ntention در حال عمل است، فوراً به قانون سوم آرتور سی کلارک فکر کردم که می‌گوید: هر فناوری وقتی به حدی از پیشرفت برسد، دیگر نمی‌توان آن را از جادو تفکیک کرد . »

دستکش‌ها دارای حسگرهای تعبیه شده در داخل آنها هستند که می‌توانند حرکات کوچک دست شناسایی و تشخیص دهند و خروجی مطابق با این حرکات باشد. اطلاعات به صورت بی‌سیم انتقال داده شده تا بتوان سیستمی مانند پهپاد را کنترل کرد. این دستکش‌ها روی هواپیماهای بدون سرنشین تجاری آزمایش شده و قادر به کنترل آنها بودند، اگرچه پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر روی ماه یا مریخ به دلیل جو و سطح گرانش متفاوت خواهد بود و کنترل آنها نیز سخت‌تر است؛ اما به نظر می‌رسد این فناوری موفق‌ به حل مشکلات شود.
فضانوردان روی ماه یا مریخ به دلایل مختلف نیاز به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین دارند؛ به عنوان مثال، برای جمع‌آوری نمونه‌های دور از دسترس و یا برای یک عملیات جستجو و نجات. به نظر می‌رسد تکنولوژی جدید تا حد زیادی به این امر کمک خواهد کرد.

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن