خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

۸ نکته طلائی برای ارتباط چشمی موثر

معمولاً افراد ۳۰ تا ۶۰ درصد از زمان مکالمه را با چشمانشان ارتباط برقرار می‌کنند. اما برای برقراری ارتباط عاطفی واقعی، ارتباط چشمی باید حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد باشد. استفاده از ارتباط چشمی مهارتی است که می توان با تمرین تسلط داشت. این که شما سعی می کنید در طول جلسه هیئت مدیره به یک نتیجه برسید یا اینکه یک عصرانه عاشقانه را با کسی سپری کنید، نگاه شما می تواند بیشتر از حرف های شما گویا باشد. این مقاله در ۱۹کالامگ باعث می‌شود تا شما از اهمیت یادگیری مهارت مهم زبان بدن آگاه باشید.

۱- باعث می‌شود خودآگاهی بیشتری داشته باشید.

 

اگر می‌بینید که در یک جمع کسی به شما خیره شده، اغلب اعمال و ظاهر خود را چک می‌کنید و اگر همه چیز مرتب باشد این خیره شدن یک امتیاز مثبت و به نوع نگاه تحسین آمیز به شما است. بنابراین اگر متوجه شدید که کسی به شما خیره شده بررسی کنید که آیا کاری که می‌کنید درست است یا خیر. با این حال، قفل شدن یک نگاه روی شما ممکن گاهی به معنای قلدری نیز باشد. بنابراین، اگر می‌بینید که همه کارها و ظواهرتان خوب است، اما کسی هنوز به شما نگاه می‌کند بهترست این شخص را نادیده بگیرید.

۲- شما را فردی جذاب نشان می‌دهد

۸ نکته طلائی برای ارتباط چشمی موثر

تماس چشمی خودآگاهی را افزایش می دهد. اگر به طرز عاشقانه به چشمان دوست خود خیره شوید ، فوراً تأثیر آن را احساس خواهید کرد. همه ما می‌دانیم که لبخند راهی عالی برای ایجاد جذابیت است. اتصال آن با یک نگاه عمیق، آن را به سطح بعدی منتقل می‌کند و عمق می‌دهد. خبر خوب این است که تاثیر ارتباط چشمی عاشقانه  را نه فقط از روی تجربه بلکه با پشتوانه علم نیز می‌گوییم.

۳- باعث می‌شود کلمات شما به یاد ماندنی‌تر وتأثیرگذارتر شود.

۸ نکته طلائی برای ارتباط چشمی موثر

این که آیا شما برای استخدام با کارفرمای آینده صحبت می‌کنید یا صحبت از عشق و علاقه است، نگاه کردن به آنها نشانه اعتماد به نفس و صداقت است. این روش کاربرد و حیطه گسترده دارد و به همان اندازه که در حال ارائه رزومه برای شغلی هستید، برای یاد دادن یک نکته تربیتی به کودک نیز مؤثر باشد. این مورد نیز در مطالعه‌ای که در دانشگاه ولورهمپتون انجام شد، اثبات گردیده است.

۴-  شما را به فردی ماندگار تبدیل می‌کند.

۸ نکته طلائی برای ارتباط چشمی موثر

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

شاید متوجه شده باشید که افراد موفق شیوه عجیب و غریب حرکات را دارند و در حین صحبت کردن به مردم نگاه می‌کنند. زبان بدن قوی، رمز موفقیت آنها است. تحقیقات نشان داده که تماس چشمی، همراه با حرکات ناگهانی مانند چرخاندن سر در حین نگاه خیره به کسی یا حرکت دست غیر منتظره، می‌تواند باعث شود افراد از شما یاد بگیرند و شما را به خاطر بسپارند. زبان بدن قوی همراه با یک نگاه عمیق تأثیر بسیار زیادی بر مخاطبان می‌گذارد.

۵- ابزاری برای شناسایی افراد دروغگوست.

۸ نکته طلائی برای ارتباط چشمی موثر

اغلب در فیلم‌ها جمله‌هایی مانند “به چشمان من نگاه کن و حقیقت را بگو”  را شنیده‌ایم، بنابراین طبیعی است که فرض کنید دروغ گفتن در حالی که به کسی نگاه می‌کنید دشوار است. این باور کاملاً بی‌اساس نیست و علم از این امر حمایت می‌کند.

اگرچه درست است که دروغگوها بیشتر از افراد راستگو با چشمان ارتباط برقرار می‌کنند تا به نظر برسد راست می‌گویند، اما در صورت مواجهه با تماس مستقیم چشم، اکثر مردم تمایل به صداقت دارند.

این امر کاملاً به ناخودگاه ما و باور به اینکه چشم‌ها از درون هر کس خبر می‌دهد، باز می‌گردد.  بنابراین در حالی که مستقیم به کسی نگاه می‌کنیم اغلب از دروغ گفتن خودداری می‌کنیم.

۶- ارتباط چشمی عاشقانه می‌تواند شما را عاشق کند.

ارتباط چشمی عاشقانه

برخی از عاشقانه‌ترین صحنه‌های فیلم‌ها، آنهایی هستند که دو فرد به طرز عاشقانه به چشمان یکدیگر نگاه می‌کنند. در حقیقت، پشت این قضیه هم دلیل علمی وجود دارد. طبق تحقیقات از طریق ارتباط چشمی عاشقانه  اگر مردی بیش از ۸٫۲ ثانیه به یک زن خیره شود ، در مقایسه با اینکه کمتر از ۴٫۵ ثانیه به او نگاه کند، به احتمال زیاد عاشق او می شود. اما این یافته برای زنان صادق نیست. بنابراین، اگر زن هستید و مردی را مشاهده می‌کنید که بیش از ۸٫۲ ثانیه به شما نگاه می‌کند، فقط بدانید که او ممکن است نسبت به شما احساساتی داشته باشد!

۷- احترام و قدردانی را نشان می‌دهد.

۸ نکته طلائی برای ارتباط چشمی موثر

در اکثر کشورها و فرهنگ‌ها برقراری تماس چشمی سالم هنگام صحبت، نشانه احترام و قدردانی است. همچنین نشان می‌دهد که شخص مقابل را با خودتان برابر می‌دانید و حس برتری نسبت به او ندارید. اگر از این کار دوری کنید، ممکن است مردم شما را بی کفایت یا غیرقابل اعتماد بدانند. اما مهم است که اطمینان حاصل کنید که نگاه شما به خیره شدن تبدیل نشود. با این حال، در فرهنگ‌های آسیایی و آفریقایی، نگاه مستقیم به چشمان کسی که در سلسله مراتب اجتماعی بالاتر از شما قرار دارد، بی ادب و بی احترامی است. بنابراین لازم است که درباره فرهنگ و سنت‌های مکانی که در آن هستید بدانید.

۸- کمک کند با یک جمع جدید اخت و همراه شوید.

۸ نکته طلائی برای ارتباط چشمی موثر

ممکن است گاهی اوقات خود در جمعی باشیم که غیر از میزبان افراد زیادی را نشناسیم. این جمع‌ها مکان بسیار خوبی برای معاشرت و یافتن دوستان جدید است.  قفل کردن یک نگاه روی یک شخص، می‌تواند راهی عالی برای شروع باشد. اگر در یک جمع با کسی تماس چشمی برقرار کنید، این ارتباط نشان می‌دهد که دوست دارید به این فرد نزدیک شوید و مکالمه کنید. این یک روش خوب برای شکستن یخ جمع و ایجاد روابط دوستانه است.

آیا شما کسی هستید که استاد زبان بدن و ارتباط چشمی هستید یا در حین مکالمه و نگاه خجالتی هستید؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

سوالات متداول

چگونه از طریق ارتباط چشمی دروغ را تشخیص دهیم؟

✔️ اگرچه درست است که دروغگوها بیشتر از افراد راستگو با چشمان ارتباط برقرار می‌کنند تا به نظر برسد راست می‌گویند، اما در صورت مواجهه با تماس مستقیم چشم، اکثر مردم تمایل به صداقت دارند. این امر کاملاً به ناخودگاه ما و باور به اینکه چشم‌ها از درون هر کس خبر می‌دهد، باز می‌گردد. بنابراین در حالی که مستقیم به کسی نگاه می‌کنیم اغلب از دروغ گفتن خودداری می‌کنیم.

برقراری ارتباط چشمی چه ارتباطی با احترام و قدردانی دارد؟

✔️ در اکثر کشورها و فرهنگ‌ها برقراری تماس چشمی سالم هنگام صحبت، نشانه احترام و قدردانی است. همچنین نشان می‌دهد که شخص مقابل را با خودتان برابر می‌دانید و حس برتری نسبت به او ندارید. اگر از این کار دوری کنید، ممکن است مردم شما را بی کفایت یا غیرقابل اعتماد بدانند. اما مهم است که اطمینان حاصل کنید که نگاه شما به خیره شدن تبدیل نشود. با این حال، در فرهنگ‌های آسیایی و آفریقایی، نگاه مستقیم به چشمان کسی که در سلسله مراتب اجتماعی بالاتر از شما قرار دارد، بی ادب و بی احترامی است. بنابراین لازم است که درباره فرهنگ و سنت‌های مکانی که در آن هستید بدانید.

چرا ارتباط چشمی مهم است؟

✔️ معمولاً افراد ۳۰ تا ۶۰ درصد از زمان مکالمه را با چشمانشان ارتباط برقرار می‌کنند. اما برای برقراری ارتباط عاطفی واقعی، ارتباط چشمی باید حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد باشد. استفاده از ارتباط چشمی مهارتی است که می توان با تمرین تسلط داشت. این که شما سعی می کنید در طول جلسه هیئت مدیره به یک نتیجه برسید یا اینکه یک عصرانه عاشقانه را با کسی سپری کنید، نگاه شما می تواند بیشتر از حرف های شما گویا باشد. این مقاله در ۱۹کالامگ باعث می‌شود تا شما از اهمیت یادگیری مهارت مهم زبان بدن آگاه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن