خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

استفاده از یک فنآوری منحصر‌به‌فرد در نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ برای کاهش مصرف باتری!

گلکسی نوت ۲۰ و نسخه پلاس و احتمالا گلکسی نوت ۲۰ اولترا مدل‎های گوشی اندرویدی هستند که قرار است در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند. نمایشگر‌های جدید و بزرگ این سری، احتمالا صفحه‌نمایش پیشرفته‌ای را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی ارائه می‌دهند. حال خبرها حاکی از آن است که در گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ شاهد استفاده‌ی تکنولوژی ذخیره انرژی HOP خواهیم بود. به نظر شما سامسونگ موفق می‌شود که از HOP در نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ استفاده کند؟ فکر می‌کنید دلیل استفاده از این فناوری چیست؟ آیا این فناوری باعث افزایش قیمت این مدل خواهد شد؟ آیا شما هم در انتظار عرضه و خرید گوشی گلکسی نوت ۲۰ هستید؟

چه فناوری جدیدی در گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اضافه می‌شود؟

سامسونگ قصد دارد فناوری خلاقانه‌ی دیگری را به پرچمداران خود اضافه کند و گلگسی نوت ۲۰ ممکن است اولین کاندیدای دریافت پنل اولد کم مصرف باشد. این تکنولوژی به اختصار HOP نام دارد که می‌تواند مصرف انرژی صفحه‌نمایش را بین ۱۵ الی ۲۰ درصد کاهش دهد و به پنل LTPO که در اپل واچ استفاده شده شباهت دارد، همچنین این نوآوری الهام گرفته از تکنولوژی LTPS است که منجر به ارائه رزولوشن بالاتری در پنل‌های اولد موبایل‌ می‌شود. تغییری که سامسونگ در پنل اولد خود ایجاد کرده، در واقع ترکیبی از LTPO و LTPS است، این ترکیب کاملاً هوشمندانه انتخاب شده چرا که باعث کاهش هزینه‌ی ساخت نمایشگر و در نتیجه کاهش قیمت نهایی محصول نیز می‌شود؛ ولی هنوز مشخص نیست که نسبت به نسخه قبل قیمت گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰۲۰ چه قدر افزایش خواهد داشت.

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20
گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

آیا فناوری HOP در سامسونگ قابل استفاده است؟

به گفته‌ی برخی منابع خبری از آنجایی که پرچمداران نمی‌توانند وضوح کامل ۱۴۴۰ پیکسل را در کنار نرخ تجدید ۱۲۰ هرتزی نشان دهند، استفاده‎ی همزمان از این میزان رفرش ریت در کنار تکنولوژی WQHD امکان‌پذیر نیست و ترفند‌های نرم‌افزاری سامسونگ نمی‌تواند بین حالت کم مصرف ۶۰ هرتزی و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی سریعاً سوییچ کند، پس تنها یکی از این ۲ نرخ تجدید را انتخاب کرده و در آن حالت می‌ماند.

آیا سامسونگ در این مرحله می‌تواند استفاده از این تکنولوژی را عملی کند؟ قبلا به تاریخ رونمایی از گلسی نوت ۲۰ اشاره شده و برخی از مشخصات مرتبط با آن نیز از برخی از منابع خبری منتشر شد. پاییز امسال شاهد رقابت تنگاتنگ galaxy note 20 و iphone 12 خواهیم بود و اپل به احتمال زیاد در آیفون‌های جدید خود از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد؛ ولی هنوز مشخص نیست که سامسونگ از این پنل استفاده می‌کند و یا بهره‌برداری از پنل‌های کم مصرف را به آینده موکول خواهد کرد! در واقع دقیقاً مشخص نیست که سامسونگ چه تکنولوژی جدیدی برای گلکسی نوت ۲۰ در نظر گرفته است.

آیا شما فکر می‌کنید سامسونگ وارد این چالش می‌شود و امسال هم به رقابت با اپل می‌پردازد؟ نظرات ارزشمند خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۶۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن