خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآوی

هوآوی به زودی مجوز استفاده از Google Play را دریافت خواهد کرد.

مطابق با گزارشی که در اوایل هفته جاری در نیویورک تایمز منتشر شد، هواوی به زودی می‌تواند وارد زنجیره تأمین تجهیزات ایالات متحده شود. همانطور که می‌دانید، هواوی به دلایل امنیتی مدتی است که در لیست سیاه گروه بازرگانی ایالات متحده قرار گرفته است. تحریم هوآوی، این  تولید‌کننده چینی را از دسترسی به مؤلفه‌ها و نرم افزارهای شرکت‌های ایالات متحده منع کرده است. 

در سال ۲۰۱۸ این شرکت ۱۱ میلیارد دلار برای تجهیزات مستقر در ایالات متحده هزینه کرد. این ممنوعیت باعث شد تا مجوز خدمات اندروید Google Play و برنامه‌های اصلی Google مانند Play Store، نقشه‌ها، Gmail و YouTube به این شرکت داده نشود. در نتیجه، سری جدید Mate 30 هواوی که اخیراً معرفی شد از نسخه منبع باز AOSP سیستم عامل اندروید استفاده کرد.

هواوی پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری، برای غلبه بر سامسونگ و اپل ۳۰۰ میلیون نسخه گوشی تولید کند و به بزرگترین تولید کننده گوشی موبایل در دنیا تبدیل شود؛ اما بدون پشتیبانی گوشی‌های رده بالا از خدمات Google Play، انتظار می‌رود میزان فروش در بازارهای خارج از کشور چین تنزل چشمگیری پیدا کند. در نیمه اول سال ۲۰۱۹، این شرکت ۱۱۸ میلیون نسخه تولید کرد؛ در حالی که این میزان نسبت همین نیمه در ۲۰۱۸، ۲۴٪ افزایش داشت، هوآوی می‌توانست تا پایان سال جاری اپل و سامسونگ را پشت سر گذارد و در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ هم از اپل پیشی گرفت. هواوی همچنان رشد قابل‌توجهی را در داخل کشور چین نشان خواهد دا؛ اما در سطح بین‌الملل تا زمان برداشته شدن ممنوعیت تجاری این شرکت از سکوی سوم فراتر نخواهد رفت.

مراودات تجاری هوآوی با امریکا از سر گرفته مشود

برخی از شرکت‌های آمریکایی تآمین منابع مورد نیاز شرکت هوآوی را از سر گرفته‌اند.

در گزارش تایمز آمده است که در جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به مقامات دستور داد که به برخی از شرکت‌های آمریکایی “چراغ سبز” بدهند تا بتوانند فروش به هوآوی را از سر گیرند. این احتمالاً همه داستان نخواهد بود. شاید به یاد داشته باشید که پس از ملاقات با رئیس جمهور چین؛ «شی جینپینگ» در اواخر ماه ژوئن ۲۰۱۹، ترامپ اعلام کرد که چین قصد دارد که مقادیر عظیمی از محصولات کشاورزی ایالات متحده را از شرکت‌های امریکایی خریداری کند، در نتیجه شرکت‌های آمریکایی می‌توانند تجهیزات خود را به هواوی بفروشند.

در اینجا منظور تجهیزاتی است که هیچ مشکلی امنیتی نداشته باشد. بسیاری تصور کردند که آمریکا هوآوی را وسیله‌ای قرار داده تا بتواند از این طریق به شرایط مطلوب‌تری در معاملات تجاری جدید خود با چین برسد؛ اما آن طور که مشخص شد چین هرگز محصولات کشاورزی را از کشاورزان ایالات متحده خریداری نکرد. در مقابل دولت ترامپ نیز به هوآوی اجازه نداد که به زنجیره تامین تجهیزات ایالات متحده دسترسی پیدا کند. وزارت امور خارجه و سخنگوی آن به تایمز گفته است که مجوزهای لازم برای فروش به شرکت هوآوی توسط سازمان تجارت صادر شده و او خاطر نشان کرده که از همین لحظه نیز قابل اجرا است.

در این گزارش آمده است که با وجود این ممنوعیت، برخی شرکت‌های آمریکایی با برچسب زدن محموله‌های خود به عنوان کالاهای غیر آمریکایی و یا ارسال مواد مورد نیاز به این شرکت از خارج از امریکا مراودات تجاری خود را با این شرکت از سر‌گرفته‌اند.

برای مثال Micron Technology، تولید کننده تراشه‌های حافظه که سال گذشته هواوی را به عنوان بزرگترین مشتری خود به حساب آورد، در ماه ژوئن گفت که این شرکت پس از مشاهده و بازبینی قوانین لیست Entity تصمیم گرفته که رابطه خود با هوآوی را دوباره از سر گیرد. از آنجا که قوانین داخلی کشور کمونیست از این شرکت خواسته که به نفع دولت اطلاعات جمع‌آوری کرده و جاسوسی کند، امریکا این شرکت را تهدید ملی قلمداد کرده اما این شرکت همواره این موضوع را رد کرده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

 

بنا بر گزارش دیگری که منتشر شده، امریکا قصد دارد که رقیبای دیگر شرکت هوآوی مثل Cisco و Oracle را توسعه دهد. این دو شرکت در حال حاضر شرایط خیلی خوبی در بازار ندارند. پلن B امریکا کمک مالی به شرکت‌هایی مثل نوکیا و اریکسون است تا این دو شرکت تجهیزات شبکه بتوانند شرایط مالی مطلوب‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند. از آنجا که هواوی از طریق بانک‌های دولتی چینی به بودجه دسترسی دارد، می‌تواند به مشتریان خود این امکان را بدهد که هزینه تأمین تجهیزات شبکه خود را در مدت زمان بسیار طولانی بپردازند. دولت ترامپ امیدوار است نوکیا و اریکسون بتوانند این شرایط را برای مشتریان خود فراهم کرده تا این کشور از تجارت با هوآوی دور شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن