خرید گوشی گیمینگ شیائومی
علم و دانش

مینی مغزها؛ روشی جدید برای درمان موثر سرطان مغز

سلول‌های بنیادی، هوش مصنوعی و… همه و همه در آینده نه چندان دور، روش‌های جدیدی را برای درمان بیماری‌ها پیش روی پزشکان قرار خواهند داد. امروزه سرطان یکی از خطرناک‌ترین و پرهزینه‌ترین بیماری‌ها بوده که روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. این امر محققان را بر آن داشته تا همواره به دنبال روش‌های جدیدی باشند. گلیوبلاستوما یکی از رایج‌ترین و تهاجمی‌ترین اشکال سرطان مغز بوده و درمان آن بسیار دشوار است. اکنون، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا با رشد ارگانوئیدهای مبتنی بر تومور خود بیمار، رویکرد جدیدی برای یافتن مؤثرترین درمان‌ را پیدا کرده‌اند. در ادامه به برخی از جزئیات مرتبط با این تحقیق و رشد مینی مغزها از تومور خود بیمار خواهیم پرداخت.

مینی مغزها ارگانوئیدهایی با اندازه نخود که از سلول‌های بنیادی ساخته و پرورش داده می‌شوند و ویژگی‌های مغزهای کامل را بازآفرینی می‌کنند.

در این روش از مینی مغزها استفاده شده است. مینی مغزها ارگانوئیدهایی با اندازه نخود بوده که از سلول‌های بنیادی ساخته و پرورش داده می‌شوند. این مواد ویژگی‌های مغزهای کامل را بازآفرینی می‌کنند. مینی مغزها به اندازه کافی شبیه مغزهای واقعی بوده و می‌توان از آنها برای آزمایش درمان‌های پزشکی استفاده کرد. با استفاده از آنها می‌توان دریافت که مغز کامل چگونه می‌تواند به یک درمان پاسخ دهد.

مینی مغزها

پیشرفت در این تحقیق شخصی‌سازی درمان را در‌پی خواهد داشت. یکی از چالش‌ها در درمان بیماری پیچیده‌ای مانند سرطان مغز این است که افراد مختلف به روش‌های مختلفی به آپشن‌های درمانی مختلف موجود پاسخ می‌دهند. بعد از عمل جراحی برای از بین بردن تومور، پزشکان معمولاً حدود یک ماه بعد با استفاده از پرتو درمانی یا شیمی درمانی، درمان‌های دیگری را نیز انجام می‌دهند. این بدان معناست که همیشه زمان لازم برای استفاده از تجزیه و تحلیل ژنتیکی وجود ندارد تا ببینیم کدام یک از روش‌های درمانی برای یک بیمار خاص مناسب‌تر است. پزشکان باید بدانند که چه روش و یا درمانی موثرتر بوده و هر چه سریع‌تر درمان‌های دیگری را شروع کنند.

این جایی است که مینی مغزها وارد عمل می‌شوند. پزشکان می‌توانند سلول‌های بنیادی را از تومور بیمار گرفته و در طی چند هفته آنها را به یک مینی مغز از تومور تبدیل کنند. سپس این ارگانوئیدها می‌توانند در مغز موش کاشته شود. پزشکان می‌توانند چگونگی پاسخ آنها به درمان‌های مختلف را آزمایش کنند. آنها می‌توانند مواردی مانند ترکیبات مختلف دارویی یا نوع درمانی نسبتاً جدیدی بنام T-cell TAR را امتحان کنند که در آن سلول‌های سیستم ایمنی بدن بیمار تغییر یافته و به سلول‌های سرطانی حمله می کنند. آنها می‌توانند ببینند که کدام روش درمانی برای تومورهای خاص مؤثر بوده و سپس آنها را برای درمان بیمار بکار گیرند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن