خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

رازهایی که چین و چروک صورت آنها را فاش می‌کنند!

هر چین و چروک روی صورت شما پیامی راجع به سلامتی شما می‌فرستد. هرچند هیچ کدام از ما چین و چروک را دوست نداریم اما آنها بخشی طبیعی از روند پیری هستند. آنها نشانه این هستند که ما به آرامی اما به ناچار پیرتر می‌شویم. اما به غیر از نشان دادن سن، هر چین و چروک معنای خاص خود را دارد و جزئیات جالبی در مورد بدن و سلامتی ما نشان می‌دهد. ما در ۱۹کالامگ راز هر چین و چروک را با شما در میان می‌گذاریم.

 

خطوط افقی پیشانی

خطوط افقی که در پیشانی شما ظاهر می‌شود “خطوط نگرانی” نامیده می‌شوند و به درستی چنین است. داشتن این خطوط روی پیشانی شما عمدتاً نشانه ای است که شما هر روز با مقدار زیادی از استرس روبرو هستید. در کنار این مورد، این خطوط همچنین می‌تواند نشانه‌ای باشد که شما ممکن است مقادیر زیادی قند مصرف می‌کنید یا بدنتان دچار کمبود آب است. بنابراین، اگر این خطوط را دارید، بهترست به کیفیت رژیم خود اهمیت دهید و  یک سرگرمی را انتخاب کنید که به شما آرامش می‌بخشد.

خطوط کنارابروی چپ

خطوط ابرو چپ روی صورت شما ارتباط مستقیمی با طحال شما دارد. اگر توجه داشته باشید که خطوط نزدیک به ابرو چپ شما در مدت زمان کمی برجسته می‌شوند، می‌تواند نشانه این باشد که طحال شما به درستی کار نمی‌کند و ممکن است آسیب دیده باشد. در این شرایط ، از مشورت با یک متخصص  دریغ نکنید. علاوه بر این، طحال با برخی غذاهای شیرین تحریک و تقویت می شود، اما نسبت به مقدار قند مصرف شده احتیاط کنید زیرا می‌تواند برای طحال مضر باشد. مصرف میوه‌های خشک راهی عالی برای تقویت این عضو است.

خطوط کنار ابروی راست

 

خطوط نزدیک ابرو راست شما نشانگر میزان سمی بودن بدن است. کبد به شدت با پوست در ارتباط اس، به طور خاص ، خطوطی که در نزدیکی ابرو راست شما ظاهر می شود. بنابراین، اگر آن خطوط عمودی بیشتر از حد معمول ظاهر شوند  ممکن است نشانه عدم تعادل کبد باشد. برای رفع این مشکل، به یک رژیم غذایی ارگانیک که شامل سبزیجات و سیفی‌جات نیاز دارید. در عین حال، سعی کنید مصرف قهوه، غذاهای پرادویه و نمک خود را کم کنید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

خط پل بینی

داشتن خط در طول پل بینی شما می‌تواند به معنای این باشد که از آلرژی رنج می‌برید، اما می‌تواند نشان دهنده نگرانی و استرس بیش از حد نیز باشد. بهترست در رفع این شرایط اقدامات لازم را انجام دهید.

پاکلاغی

پا کلاغی به خطوطی اطلاق می‌شود که در اطراف چشمتان به صورت تابشی قرار دارد. گرچه حالاتی مانند خنده یا اخم در ایجاد آن موثر است اما می‌تواند به این معنی باشد که بینایی شما مشکل دارد و با ریز کردن چشم سعی دارید بهتر ببینید. علاوه بر این، پای کلاغ با اندام هایی مانند کبد، کلیه‌ها و معده ارتباط دارد. شما باید از رژیم غذایی خود مراقبت بهتری داشته باشید.

 

خط زیر چشم

خطوط منحنی زیر چشم یک پدیده طبیعی است که وقتی خواب کافی نداریم اتفاق می‌افتد. اما نشانگر سایر شرایط سلامتی نیز هست. داشتن این خطوط، حتی وقتی خواب کافی دارید، ممکن است نشان دهنده ضعف کلیه‌ها و گردش خون ضعیف باشد. در این شرایط تمریناتی مانند یوگا یا آهسته دویدن را امتحان کنید تا گردش خون بهتر شود.

 

چروک روی گونه

چروک بر روی گونه‌ها بیانگر برخی از مشکلات بهداشتی مانند مشکلات ریه است. اگر متوجه تغییر رنگ خاصی در گونه‌ها شده‌اید، ممکن است دچار مشکلات ریه شده و باید سریعاً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

 

بینی قرمز

اگرچه در زمستان داشتن بینی نوک قرمز متداول است، اما اگر این اتفاق در شرایط  غیر از این مورد، رخ داد ممکن است ارتباطی با گردش خون یا قلب شما داشته باشد. بینی به قلب مرتبط است و می‌تواند برخی از مشکلات فشار خون شما را نشان دهد. بهترین کاری که باید انجام دهید مراجعه به پزشک است. اگر این چیزی جدی نیست، ممکن است بینی قرمز به معنای این باشد که شما باید از قهوه و غذاهای پرادویه پرهیز کنید. علاوه بر این، غذاهای سرشار از اسیدهای چرب، مانند آووکادو، راهی عالی برای تقویت سلامتی و تنظیم فشار خون است.

خطوط کنار دهان

خطوطی که در کنار دهان ظاهر می‌شوند به روده بزرگ مرتبط هستند می‌شوند. ممکن است بدنتان به شما علامت دهد که روده بزرگ شما آنقدر که باید سالم نیست. خوشبختانه، روده بزرگ بخشی از بدن است که به راحتی احیا می‌شود . نوشیدن مایعات فراوان، خوردن غذاهای سرشار از ویتامین D و ورزش منظم برخی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامت روده بزرگ است.

 

خط خنده

اگر شما فردی هستید که دائما می‌خندد احتمالاً برخی خطوط خنده در چهره خود دیده‌اید. حرکات تکراری ناشی از خندیدن الگویی ایجاد می‌کند و احتمالاً با گذشت زمان به خطوط خنده عمیق تبدیل می‌شود. در مورد این خطوط که با خندیدن ایجاد می‌شود، کارهای زیادی نمی‌توان انجام داد، زیرا آنها فقط نشانگر شخصیت شاد و واقعی شما هستند. اما ممکن است نشانه‌ای از ضعف شدن لوزالمعده شما نیز باشد. اضافه کردن غذاهای سالم به رژیم غذایی شما مانند زغال اخته ، انگور و سیر می‌تواند به شما در حفظ سلامت لوزالمعده کمک کند.

 

چروک عمودی بالای لب

ایجاد خطوط عمودی عمیق بالای لب فوقانی  یک اتفاق معمول در بین افراد سیگاری است. هرچند که با افزایش سن، لب پف و لکه دارتر می‌شود، علت اصلی خطوط عمودی لب سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد است. حرکات تکراری مانند نوشیدن از طریق نی نیز به ظهور این خطوط کمک می‌کند. با این حال، چین و چروک های لب نیز با طحال مرتبط بوده و ممکن است نشان دهنده طحال ضعیف باشد. بهبود رژیم غذایی شما با انواع سبزیجات از جمله هویج و شلغم می‌تواند برای سلامتی طحال شما مفید باشد.

لکه روی لب

لکه‌های روی لب شما که به صورت برجستگی‌های سفید ظاهر می‌شوند، ممکن است حاکی از گردش خون ضعیف باشد. اگرچه آنها تهدیدی برای سلامتی شما ایجاد نمی‌کنند اما برای بهبود گردش خون، باید درگیر فعالیت‌های بدنی سبک اما مکرر مانند دویدن یا یوگا باشید. 

خطوط گردن

خطوط گردن پدیده‌ای طبیعی است که با افزایش سن، برجسته‌تر می‌شوند. آنها می‌توانند نتیجه اضافه وزن باشند و همچنین می‌توانند در مورد سلامتی غده تیروئید هشدار دهند. خطوط گردن به غده تیروئید مرتبط بوده و می‌تواند نشان دهد که عملکرد مناسبی ندارد. سلامت غده تیروئید با مصرف قرص روی و کاهش مصرف گلوتن در رژیم غذایی شما می‌تواند بهبود یابد.

خطوط بین لب و چانه

خطوطی که دقیقاً زیر لب و درست بالای چانه ایجاد می‌شوند به معنی این است که شما ممکن است انرژی منفی را در خود جمع کنید. نگه داشتن انرژی منفی به طور کلی برای سلامتی شما بد است. برای رفع این حالت حتما مدتی استراحت کرده و کارهایی که حس خوبی به شما منتقل می‌کنند انجام دهید.

رگه‌های معبد

رگه‌های معبد یا خطوط بالای دنباله ابرو  که تا پیشانی کشیده می‌شوند، نشانگر فشار خون بالاست و می‌تواند به این معنی باشد که شما استرس زیادی را تحمل می‌کنید. خوشبختانه، با یوگا یا پیاده‌روی می‌توانید فشار خون خود را به راحتی کاهش دهید. علاوه بر این، خوردن موز یک روش طبیعی برای کاهش فشار خون است.

 نظر شما در مورد چین و چروک چیست؟ آیا فکر می‌کنید با توجه به چین و چروک می‌توانیم درباره سلامتی خود اطلاعات بیشتری کسب کنیم؟ نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن