خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایل

تکنولوژی جدید لنزهای سونی برای ارتقاء چشم‌گیر عکس‌برداری با موبایل

سونی مدتی است که تلاش می‌کند صنعت موبایل خود را دوباره احیاء کند. در همین راستا، در اوایل سال جاری یکی از کارخانه‌های تولید گوشی سونی را در کشور چین بست تا بتواند هزینه‌های خود را تا حدودی کاهش دهد؛ اما این شرکت یکی از شرکت‌های عمده در زمینه تولید سنسور‌های عکاسی موبایل است.

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تأمین‎ کننده‌های بازار در زمینه تولید سنسور‌ دوربین موبایل است. اخیراً این شرکت از سنسور IMX686 رونمایی کرده است. قبلاً گفته شد که این نوع سنسور در سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد.

لنز جدید سونی

سونی یکی از شرکت‌های تولید سنسور‌ دوربین موبایل، فوکوس گوشی‌های هوشمند را بسیار بهبود خواهد بخشید.

سونی یکی از شرکت‌های تولید سنسور دوربین، در نسل بعد این سنسورها دقت فوکوس گوشی‌های هوشمند را بسیار بهبود خواهد بخشید. این تولید کننده به تازگی تکنولوژی ۲ × ۲ (OCL) خود را برای سنسورهای دوربین در موبایل‌های پرچم‌دار موبایل را معرفی کرده است. سونی اولین بار از تکنولوژی ۲ × ۲ OCL موبایل در ۹ دسامبر ۲۰۱۹ رونمایی کرد. تکنولوژی  ۲ × ۲ (OCL) را می توان یک فناوری حسگر تصویر جدید برای ارتقاء فوکوس سریع، وضوح، حساسیت و دامنه دینامیکی بالا به شمار آورد.

لنز جدید سونی

سنسور‌ دوربین موبایل Sony Quad Bayer از فنآوری on-chip lens بهره‌برده است. در این تکنولوژی چهار پیکسل از یک فیلتر رنگ برخوردار خواهند بود.

سنسور‌ دوربین موبایل Sony Quad Bayer از فنآوری on-chip lens بهره‌برده است. در این تکنولوژی چهار پیکسل از یک فیلتر رنگ برخوردار خواهند بود. در هر حال، فنآوری جدید در هر چهار گروه پیکسل مجاور از فنآوری on-chip lens استفاده می‌کند. در حال حاضر، مدرن‌ترین روش تمرکز تشخیص مرحله فاز گوشی موبایل، جداسازی پیکسلی افقی است. کنترل بر روی سوژه‌هایی که تغییر الگویی در جهت افقی ندارند، با این سیستم دشوار است.

بنابراین اگر بخواهید بر روی لبه یک میز فوکوس کنید با مشکلاتی روبرو خواهید شد. اگر روی پایه‌های میز فوکوس کنید، متوجه خواهید شد که فوکوس بسیار سریع‌تر از سطح میز صورت می‌گیرد. در بیشتر موارد، این مشکل زیاد مسئله‌ساز نیست، زیرا بیشتر سوژه‌هایی که از آنها عکس می‌گیریم، کاملاً افقی نیستند. با این وجود، در آینده نزدیک، ما نیازی به نگرانی در مورد این مشکل با استفاده از فناوری ۲ × ۲ OCL نخواهیم داشت.

علاوه بر تشخیص افقی و عمودی، سیستم OCL سونی ۲ × ۲ فوکوس اتوماتیک پرسرعت را به ارمغان خواهد آورد. در گذشته «روش سنتی» برای تشخیص فاز نیاز به پیکسل‌های اختصاصی و بدون قابلیت تصویربرداری داشت. از این رو  این امر ناحیه‌ای را که دوربین می‌تواند تغییر فاز را ببیند و تصمیم بگیرد که دوربین در کجا فوکوس کند را محدود می‌کرد. سیستم OCL 2 2 اجازه می‌دهد تا تمام پیکسل‌ها به عنوان پیکسل‌های تصویربرداری و پیکسل‌های تشخیص فاز مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین دوربین نه تنها از ماتریس نقاط بلکه از کل فضا استفاده می‌کند. در نتیجه سیستم می‌تواند در هر نقطه فوکوس کند. بدون شک این قابلیت به نحو قابلیت وجهی کیفیت عکسبرداری با موبایل را بهبود خواهد بخشید. 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن