خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلراهنمای خریدمقایسه گوشی

بهترین مدل‌های گوشی موبایل میان‌ رده و پرچمدار با لنز ۶۴ مگاپیکسلی

سامسونگ با معرفی لنز‌های ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GW1 افق وسیع‌تر و تازه‌ای را رو به عکاسی با گوشی موبایل باز کرده است. ثبت عکس‌هایی با وضوح و جزئیات کامل از یک نمای زندگی، دیگر یک رویا نبوده و اکنون به واقعیت تبدیل شده است. در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد که می‌توان آنها را بهترین گوشی موبایل میان‌ رده و پرچمدار با لنز ۶۴ مگاپیکسلی در نظر گرفت.

شرکت‌های ریلمی و شیائومی از جمله شرکت‌هایی هستند که این نوع لنز‌ها را مورد استفاده قرار داده و می‌توان دستگاه‌های تولید آنها را بهترین گوشی موبایل میان‌ رده و پرچمدار در نظر گرفت. گوشی‌های دیگری مثل گلکسی ای ۷۱ هم به این نوع لنزها مجهز شده است. سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارای لنزی با دیافراگم بزرگ F / 1.7 بوده و از الگوریتم Remosaic برای تقویت بیشتر نتایج استفاده می‌کند. از دیگر مشخصات سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، می‌توان به HDR لحظه‌ای برای کاهش نویز و همچنین دقت رنگی بالا، فن‌آوری فوکوس خودکار، تشخیص فاز و ضبط کامل HD با سرعت ۴۸۰ فریم در هر ثانیه (FPS) برای ارائه یک تجربه سینمایی اسلو موشن اشاره کرد.

۱- گوشی با دوربین ۶۴ مگاپیکسل – ریلمی ایکس ۲:

بهترین گوشی موبایل میان رده

ریلمی ایکس ۲ جدیدترین گوشی ریلمی محسوب می‌شود که دارای لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است. مشخصات آن مشابه به ریلمی ایکس تی است با این تفاوت که از پردازنده قدرتمند‌تر از اسنپدراگون ۷۳۰ بهره برده است. دوربین اصلی این مدل شامل یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی از نوع GW1 سامسونگ، یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیسکلی و یک لنز ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. ریلمی ایکس ۲ برای دوربین سلفی نیز به یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. دیگر مشخصات آن شامل موارد زیر است:

  • نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED
  • باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری
  • برخورداری از رابط کاربری ColorOS 6 بر پایه اندروید ۹

۲- گوشی با دوربین ۶۴ مگاپیکسل – ریلمی ایکس ۲ پرو:

بهترین گوشی موبایل میان رده

ریلمی ایکس ۲ پرو نیز یکی دیگر از گوشی‌هایی است که برای سنسور اولیه دوربین اصلی، از سنسور ۶۴ برخوردار است. علاوه بر این سنسور، از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم هیبریدی ۲۰ برابر، یک لنز زاویه فوق باز ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۵ درجه، یک لنز ۲.۵ میلی‌متری ماکرو و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های پرتره نیز برخوردار است. ریلمی ایکس ۲ پرو را می‌توان ارزان‌ترین گوشی موبایل و بهترین گوشی موبایل  در نظر گرفت که از نمایشگر ۹۰ هرتزی استفاده کرده است. همچنین Realme X2 Pro را می‌توان اولین پرچم‌دار این برند در نظر گرفت. سایر ویژگی‌های این گوشی موبایل ریلمی به ترتیب زیر است:

  • نمایشگر ۶.۵ اینچی با کیفیت تصویر Full-HD+ از نوع Fluid AMOLED که از تکنولوژی HDR10+
  • سنسور زیر نمایشگر
  • برخورداری از تراشه Snapdragon 855 Plus
  • مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری و مجهز شدن به نسخه فست شارژ ۵۰ واتی

۳- گوشی با دوربین ۶۴ – ردمی نوت ۸ پرو:

بهترین گوشی موبایل میان رده

ردمی نوت ۸ پرو نیز اولین گوشی شیائومی محسوب می‌شود که از لنز ۶۴ مگاپیکسلی بهره برده و دوربین آن چهارگانه است. یک لنز ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز ۲ مگاپیکسلی دیگر برای ثبت عمق نیز برای آن در نظر گرفته شده است. لنز سلفی نیز ۲۰ مگاپیکسلی است و می‌توان آن را برای گرفتن سلفی بهترین گوشی موبایل میان‌ رده در نظر گرفت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

از دیگر ویژگی‌های این گوشی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از تراشه Helio G90T
  • استفاده از رابط کاربری MIUI 10 بر پایه اندروید Android 9
  • نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات

۴-ریلمی ایکس تی:

ریلمی ایکس تی

ریلمی ایکس تی نیز یکی از موبایل‌هایی محسوب می‌شود که از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین اصلی آن چهارگانه بوده و در بردارنده سنسورهای زاویه فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. ریلمی ایکس تی را نیز  می‌توان بهترین گوشی موبایل میان‌ رده ریلمی در نظر گرفت. سایر مشخصات آن شامل موارد زیر است:

  • نمایشگر ۶.۴ اینچی Super AMOLED با کیفیت تصویر full-HD+
  • سنسور زیر نمایشگر و بریدگی قطره ای
  • استفاده از تراشه Snapdragon 712
  • باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری با پشتبانی از شارژ سریع ۳۰ وات
  • استفاده از رابط کاربری ColorOS بر پایه اندروید ۹

۵- گلکسی ای ۷۰ اس :

ای 70 اس

ای ۷۰ اس را می‌توان بهترین گوشی موبایل میان‌ رده در ۲۰۲۰ نامید. اولین گوشی سامسونگ محسوب می‌شود که از لنز ۶۴ مگاپیکسلی بهره برده است. علاوه بر این، یک سنسور ثبت عمق ۵ مگاپیکسلی و یک سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسلی نیز تکمیل کننده این ماژول سه‌گانه هستند. دوربین سلفی نیز یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی است. این موبایل نیز جزء بهترین گوشی موبایل میان رده محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این گوشی میان‌رده سامسونگ نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED
  • استفاده از پردازنده Snapdragon 675
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از نسخه شارژ سریع ۲۵ وات
  • استفاده از رابط کاربری One UI بر پایه اندروید

۶- اپو رنو ۳:

اپو رنوو

اپو رنو ۳ را می‌توان بهترین گوشی میان‌ رده در نظر گرفت که به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده است. نوع سنسور آن نیز GW1 شرکت سامسونگ است. در ماژول دوربین این گوشی نیز علاوه بر سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، سنسورهای ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض با زاویه ۱۱۶ درجه یک لنز ماکرو و یک لنز ۲ مگاپیکسلی تک‌رنگ قرار داده شده است. دوربین سلفی آن نیز ۳۲ مگاپیکسلی است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از تراشه مدیاتک
  • نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED با کیفیت Full-HD+
  • باتری ۴,۰۲۵ میلی‌آمپری با تکنولوژی شارژ سریع ۳۰ واتی از نوع VOOC 4.0
  • رابط کاربری ColorOS 6 بر پایه اندروید ۱۰

۷- Vivo X30 و X30 Pro:

ویوو ایکس 30

ویو ایکس ۳۰ و ایکس ۳۰ پرو را نیز می‌توان مدل‌هایی از بهترین گوشی‌ موبایل میان‌رده در نظر گرفت که از این نوع سنسور بهره برده‌اند. ویو ایکس ۳۰ دارای یک دوربین سه‌گانه بوده و لنز‌های ۸ مگاپیکسل زاویه باز و یک سنسور پورتره ۳۲ مگاپیکسلی بهره برده است. از طرفی دیگر ایکس ۳۰ پرو نیز به یک دوربین چهارگانه مجهز شده و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی پیرسکوپ اضافه دارد. هر دو گوشی از لنز ۳۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره برده‌اند.

۸- ردمی کی ۳۰:

بهترین گوشی میان رده

گوشی Redmi K30 اولین گوشی دنیا محسوب می‌شود که از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی بهره برده است. همچنین یک لنز ۵ مگاپیکسل ماکرو، یک لنز ۲ مگاپیکسلی ثبت عمق و یک سنسور زاویه باز ۸ مگاپیکسل با زاویه ۱۲۰ درجه نیز این ماژول را تکمیل می‌کنند؛ اما لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو مخصوص نسخه ۵G این گوشی بوده و در مدل ۴G این مدل که احتمالاً همان نسخه گلوبال آن خواهد بود، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

اما هر دو نسخه از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی به همراه یک لنز ۲ مگاپیکسلی برای دوربین جلو بهره برده‌اند. بدون شک این گوشی با طراحی زیبا و منحصر به فرد خود می‌تواند بهترین گوشی موبایل میان‌رده سال ۲۰۲۰ باشد. از دیگر ویژگی‌های این آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با کیفیت تصویر full-HD+ با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • نسخه ۴G : استفاده از پردازنده Snapdragon 730
  • نسخه ۵G: پردازنده Snapdragon 765
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از ۲۷ وات

۹- اپو کی ۵:

اپو کی 5

اپو کی ۵ نیز جدیدترین گوشی از سری K شرکت اپو است. این مدل به دوربین چهارگانه مجهز شده و از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ساخت شرکت سامسونگ بهره برده است. دیگر لنز‌های آن نیز شامل یک لنز ۸ مگاپیکسل واید با زاویه دید ۱۱۹ درجه، یک سنسور ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. این موبایل اپو را هم می‌توان بهترین گوشی موبایل میان رده سال ۲۰۲۰ از نظر دوربین در نظر گرفت.

۱۱- گلکسی ای ۸۱: 

ای ۸۱ یکی از گوشی‌هایی است که هنوز به بازار نیامده و احتمالاً با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی خود بهترین گوشی موبایل میان‌ رده سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. این گوشی نیز از یک دوربین چهارگانه متشکل از لنز‌های ۱۶، ۱۲ و یک سنسور حالت پرواز و یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

۱۲- نوکیا ۸.۲:

بهترین گوشی موبایل

نوکیا ۸.۲ از جمله اولین گوشی‌های شرکت HMD Global محسوب می‌شود که از لنز ۶۴ مگاپیکسل بهره خواهد برد. قرار است این گوشی در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا رونمایی شود. این گوشی نیز از دوربین ۴گانه بهره خواهد برد. احتمالاً نوکیا ۸.۲ به تراشه‌های سری ۷۰۰ کوالکام مجهز خواهد شد. Vivo NEX 3 نیز از دیگر گوشی‌هایی بوده که لنز آن ۶۴ مگاپیکسلی است. نظر شما در مورد لنز‌های ۶۴ مگاپیکسلی چیست؟ نظرات خود را در مورد خرید گوشی ها با ما در میان گذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. K30 روندیدم ولی نوت هفت پرو همشون میخورد حیف که از رده خارجش کردند به امید تولید دوباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن