خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایلخودروهوش مصنوعی

اولین دوربین طرح ترافیک هوشمند برای تشخیص استفاده از موبایل در حین رانندگی

هوش مصنوعی به طرح ترافیک نیز منتقل شده است. استرالیا رانندگانی که از تلفن همراه در حین رانندگی خود استفاده می‌کنند را به دام می‌اندازد. رونمایی از اولین دوربین طرح ترافیک هوشمند برای تشخیص استفاده از موبایل در حین رانندگی در کشور استرالیا انجام گرفته است.

ایالت «نیو‌ساوت‌ولز» در حال اجرای یک سیستم دوربین جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که به منظور مشاهده تلفن‌های همراه در خودروها طراحی شده است. این برنامه در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۱۳۵ میلیون بررسی را در NSW انجام دهد. طبق یک ویدئو منتشر شده از بخش حمل و نقل NSW، دوربین‌ها می‌توانند در طول روز یا شب و در هر منطقه آب و هوایی، سریع عمل کنند.

جهت آگاه کردن رانندگان، در طی سه ماه اول هشدارهایی را در رابطه با استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ارسال می‌شود.

جهت آگاه کردن رانندگان، در طی سه ماه اول هشدارهایی را در رابطه با استفاده از گوشی موبایل در حین رانندگی ارسال می‌شود. استرالیا از یک سیستم امتیاز برای رانندگان استفاده می‌کند. در این کشور، گواهینامه‌های رانندگی بدون محدودیت دارای ۱۳ امتیاز هستند. بعد از سه ماه اول، رانندگانی که در رابطه با استفاده از تلفن همراه خود متخلف شناخته شده‌اند، پنج امتیاز خود را از دست می‌دهند و جریمه ۳۴۴ دلاری برای آنها صادر می‌شود. در دوره‌های دیگر، این جریمه می‌تواند تا کسر ۱۰ امتیاز افزایش یابد. اگر راننده تمام امتیازات خود را از دست بدهد، به طور کلی گواهینامه او باطل می‌شود.

هنگامی که این برنامه سال گذشته آزمایش شد، دوربین‌ها بیش از ۱۰۰۰۰۰ راننده متخلف را در زمان استفاده از گوشی موبایل در حین رانندگی شناسایی کردند. در ماه گذشته مورخ نوامبر ۲۰۱۹ مدیر اجرایی حمل و نقل مرکز NSW برای ایمنی جاده، گفت که این دوربین‌ها می‌توانند در طی پنج سال از ۱۰۰ سانحه شدید یا تلفات جدی جلوگیری کنند.

اولین دوربین طرح کنترل صحبت با موبایل

حمایت زیادی از این طرح شده است. در نظر سنجی‌های انجام گرفته نیز ۸۰٪ از افراد به استفاده از دوربین‌های هوشمند ردیابی رانندگان متخلف در استفاده از موبایل در حین رانندگی رای مثبت داده‌اند. در واقع این افراد از این طرح برای متوقف کردن رانندگان متخلف استقبال کرده‌اند. 

این دوربین چگونه کار می‌کند؟

گفته می‌شود که این دوربین‌ها در هر شرایطی اعم از شب و روز کاربردی خواهند بود. طرز کار این دوربین همانند دوربین‌های کنترل سرعت است. یک سنسور، سرعت وسیله نقلیه را ثبت کرده و یک دوربین فوق پیشرفته با پشتیبانی از هوش مصنوعی یک عکس با وضوح بالا از راننده، وسیله نقلیه و پلاک آن ثبت می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، سیستم تصاویر را بررسی می‌کند تا احتمال استفاده از موبایل را تشخیص دهد. فقط عکس‌هایی که احتمالاً استفاده از تلفن همراه را نشان می‌دهند برای یک داور انسانی ارسال می‌شود (که در آن نه مسافران مشخص هستند و نه شماره پلاک). اگر تخلف تشخیص داده شود، این مدارک به مقاماتی ارسال می‌شود که می‌توانند جریمه را صادر کنند.

دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی رانندگان متخلف را در حین رانندگی تشخیص می‌دهد

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

در واقع طرز کار این دوربین‌ها به این صورت است که نمی‌تواند افرادی را که از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند را تشخیص دهند؛ اما از هر وسیله نقلیه‌ای که از جلو لنز آنها عبور می‌کند عکس گرفته سپس با استفاده از هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل آن می‌پردازند. سپس این تصویر برای بررسی بیشتر به مقام مربوطه  فرستاده می‌شود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن