خرید گوشی گیمینگ شیائومی
علم و دانشهوش مصنوعی

انویدیا رکورد آموزش و استنتاج در هوش تعاملی را شکست.

Nvidia AI، پلتفرمی مبتنی بر پردازنده‌ی گرافیکی است. این پلتفرم متعلق به شرکت Nvidia بوده که با هدف توسعه و اجرای هوش تعاملی بین انسان و ماشین، می‌تواند درخواست‌های زبان طبیعی را بفهمد و با دریافت علامت‌های کلیدی، عکس العمل نشان دهد.

این موضوع رکورد تازه‌ای برای این دانش محسوب می‌گردد. همچنین بازخورد مناسبی از طرف افراد و شرکت‌هایی که بر روی این تکنولوژی کار می‌کنند؛ داشته است. این شرکت‌های بزرگ و کوچک پیش از این می‌بایست کدهای فراوانی می‌نوشتند تا به این مهم دست یابند. اما اکنون این یافته‌ها به صورت متن باز به زبان PyTorch در دسترس همه‌گان قرار دارد و به راحتی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

بزرگترین دستاوردی که امروز انویدیا توانسته کسب کند، شکستن ساعت BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformer) است. این اصطلاح به معنی ارائه رمزنگاری دوطرفه برای ترانسفورمر است. برت یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های زبان در مورد هوش مصنوعی و استانداردی هنرمندانه برای پردازش زبان طبیعی محسوب می‌شود.

پلتفرم Nvidia AI توانسته این مدل را در کمتر از یک ساعت به اتمام رساند و رکورد ۵۳ دقیقه‌ای را ثبت کند. این عمل درواقع بر روی توانایی آموزش‌پذیری برای کسب نتیجه متمرکز بوده و این کار را در ۲ میلی ثانیه انجام شده است. این دستاورد تنها یک تئوری نیست و این پیشرفت‌ها برای تمام کسانی که بر روی NPLها، AI و سخت افزار GPU کار می‌کنند؛ مفید خواهد بود.

درکناراین نقطه عطف، شاخه تحقیقاتی انویدیا بر روی ساخت بزرگترین مدل زبانی مبتنی بر ترانسفورم‌ها کار می‌کند که زیربنای BERT نیز هست. این مدل شامل ۸.۳ میلیارد پارامتر بزرگ بوده که عملاً ۲۴ برابر از نسخه کنونی برت بزرگتر است. شرکت اندیویا این تکنولوژی را Megatron نام‌گذاری کرده که برمبنای کد PyTroch ساخته شده است. این کد در مقیاس کوچکتر در اختیار عموم برای استفاده و تحقیق قرار خواهد گرفت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن