خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار ریلمیاخبار گوشی موبایلراهنمای خرید

نقد و بررسی ریلمی ۵ اس؛ ارزان اما درخشان!

ریلمی دوباره با گوشی موبایل دیگری بازگشت و این بار قصد دارد تا خط Realme 5 را با معرفی و عرضه ریلمی ۵ اس گسترش دهد. این گوشی گرچه بین ریلمی ۵ و ۵ پرو بوده اما بیشتر شبیه ریلمی ۵ است در حالی که برخی از ویژگی‌های کلیدی مانند تنظیم دوربین را از گوشی ریلمی ۵ پرو وام گرفته است.

نقد و بررسی ریلمی 5 اس؛ ارزان اما درخشان!

از نظر طراحی، اندازه و سخت افزار، ۵ اس تقریباً برابر ۵ است، اما همانطور که اشاره کردیم، تنظیم دوربین چیزی است که آنها را از هم جدا می‌کند.

آنچه در جعبه می‌بینید:

نقد و بررسی ریلمی 5 اس؛ ارزان اما درخشان!

به هنگام باز کردن جعبه سفید Realme 5s با دفترچه راهنما، یک شارژر دیواری با یک کابل USB-A تا USB-C برای انتقال داده و یک محافظ سیلیکونی شفاف روبرو خواهید شد. ویدئوی جعبه گشایی ریلمی ۵ اس را نیز پیش از این در ۱۹کالامگ دیده‌ایم.

طراحی:

نقد و بررسی ریلمی 5 اس؛ ارزان اما درخشان!

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، طراحی ریلمی ۵ اس چندان جدید نیست. بخش رویی گوشی با  Gorilla Glass 3+ پوشیده شده و از بدنه پلی کربنات که با پلاستیک روکش شده، استفاده شده است. در دست گرفتن این گوشی احساس خوبی را منتقل می‌کند که ضخامت و وزن شاید دلیل بخشی از این احساس خوشایند باشد. در هر صورت حمل یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در بدنه، وزن تقریبا ۲۰۰ گرم و ضخامت ۹٫۳ میلی متر را توجیه می‌کند.

حسگر اثر انگشت بصورت فیزیکی در بخش پشتی ریلمی ۵ اس و کاملاً در دسترس است. همچنین به خودی خود سریع، دقیق و قابل اعتماد خواهد بود. قاب خمیده یک چسبندگی بسیار ایمن هنگام در دست گرفتن را فراهم می‌کنند و قطعاً به اندازه سایر گوشی‌ها لغزنده نیست. علاوه بر این موارد از انعکاس نور قابل توجهی برخوردار بوده و در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز عرضه خواهد شد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

نقد و بررسی ریلمی 5 اس؛ ارزان اما درخشان!

این انعکاس و درخشش در واقع به خاطر الگوی کریستالی بکار رفته در طراحی است. علاوه بر موارد فوق، یک درگاه میکرو USB به جای USB Type-C را در این گوشی شاهد هستید.

نمایشگر:

نقد و بررسی ریلمی 5 اس؛ ارزان اما درخشان!

Realme 5S در بخش صفحه نمایش از بریدگی قطره ای شکل برخوردارست، همچنین نمایشگر آن ۶.۵ اینچی بوده و  رزولوشن +۷۲۰p دارد. نسبت صفحه نمایش به حاشیه نیز در حد قابل قبولی برای یک گوشی میان‌رده است. با صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی و برخورداری از نسبت ۲۰:۹ یک گوشی بلند به شمار می‌رود و برای کار با یک دست ایده آل نیست.

نمایشگر ریلمی ۵ اس دارای یک پنل IPS LCD بزرگ با ضخامت حداقلی و رزولوشن (HD +) و  ۷۲۰ در ۱۶۰۰ بوده که نسبت به قیمت گوشی یک انتخاب درست است.

دوربین:

نقد و بررسی ریلمی 5 اس؛ ارزان اما درخشان!

یکی از فاکتورهای مهم در خرید گوشی برخورداری از دوربین با کیفیت است و محصول جدید ریلمی از این خصوصیت برخوردارست. همانطور که اشاره شد؛ تفاوت اصلی بین Realme 5s و ۵ در تنظیم دوربین در پشت است. در حالی که لنز اولترا واید این دو ۸MP با گشودگی دیافراگم f / 2.2  به همراه سنسور تشخیص عمق ۲مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲MP یکسان است، دوربین اصلی ارتقاء قابل توجهی یافته است. این گوشی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در دوربین اصلی با گشودگی دیافراگم f / 1.8 و یک دوربین سلفی ۱۲MP با دیافراگم f / 1.8 استفاده می‌کند. در اینجا چند نمونه از تصاویر ثبت شده توسط این گوشی را خواهید دید.

نقد و بررسی ریلمی 5 اس؛ ارزان اما درخشان!

حالت Nightscape یکی از ویژگی‌های قابل توجهی در ریلمی ۵ اس است و تنها ایراد آن این است که گرفتن یک عکس و سپس پردازش آن با حالت Nightscape مدتی طول می‌کشد.

نقد و بررسی ریلمی 5 اس؛ ارزان اما درخشان!

سخت افزار و عملکرد:

صادقانه بگویم، هیچ چیز جدیدی در مورد بخش سخت افزار این گوشی نسبت به سری قبل وجود ندارد. ریلمی ۵ اس به جز دوربین دارای شاکله تقریباً یکسان با Realme 5 اصلی است. پردازنده مرکزی Snapdragon 665 SoC با استفاده از هزینه و فرآیند تولید ۱۱ نانومتری و با صرفه اقتصادی، وظیفه پردازش را برعهده دارد. دارای دو نسخه بوده؛ اولی با رم ۳ گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی و دومی با رم ۴ گیگابایتی و حافظه ۶۴ GB همراه است. البته امکان ارتقاء آن از طریق microSD امکان‌پذیر خواهد بود.

باتری:

احتمالاً بهترین نکته در مورد این گوشی، باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که با نمایشگر باتری HD + و Snapdragon 665 SoC در کنار هم قرار گرفته و باعث دوام فوق العاده می‌شود. تنها موردی که در اینجا وجود دارد عدم پشتیبانی از شارژ سریع است. برخورداری از شارژ استاندارد ۱۰ وات زمان زیادی را می‌طلبد تا گوشی شارژ شود.

قیمت و در دسترس بودن:

فروش ریلمی ۵ اس توسط سایت Realme.com از تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذرماه) و از ساعت ۱۲ ظهر آغاز خواهد شد. برای نسخه‌ی پایه با رم ۴ گیگابایتی و حافظه ۶۴ گیگابایتی، ۱۳۹ دلار و برای ۱۲۸ گیگابایتی آن ۱۵۳ دلار قیمت تعیین شده است.

نتیجه:

نقد و بررسی ریلمی 5 اس؛ ارزان اما درخشان!

ریلمی در حال تولید گوشی‌هایی که با قیمت رقابتی مناسب و مشخصات قابل قبول بوده و کم کم به رقابت با برندهای بزرگ برخواهد خواست. ریلمی ۵ اس نیز در راستای همین سیاست تولید شده است. در واقع Realme 5s یک دستگاه میان‌رده بسیار رقابتی است. این گوشی دارای چند ویژگی عالی مانند باتری ۵،۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، چینش دوربین چندگانه و لنز اصلی ۴۸MP و Snapdragon 665 SoC بوده و به همین سبب یک جایگزین عالی برای برخی دیگر از رقباست.

نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن