خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

منشأ گفتار بشر به چه زمانی بر می‌گردد؟

انسان‌ها از چه زمانی شروع به صحبت کردند؟ و منشأ پیداش زبان از کجاست؟ این سوالی است که شاید بسیاری از ما از خود پرسیده باشیم. طبق یک مطالعه جدید، گفتار انسان در نخستین اجداد ما که شبیه میمون بودند، تکامل یافته است، به این معنی که از ۲۰ میلیون سال پیش سرچشمه گرفته است، خیلی پیش‌تر از آنچه که قبلاً تصور می‌شد. در حقیقت، محققان فرانسوی ادعا می‌کنند که اجداد ما می‌توانسته‌اند صداهای واکه را تولید کنند.

مدت‌هاست که اعتقاد بر این است که برای تولید صداهای واکه، نخستین اجداد ما به حنجره پایین(یا جعبه صوتی) احتیاج داشتند تا فضای بیشتری برای حرکت زبانشان داشته باشند. با این حال، به گفته نویسنده اصلی؛ «لوئیز ژان بو» مطالعه جدید نشان داده است که  حنجره پایین منحصر به انسان نبوده و برای ایجاد آن نوع صداها ضروری نیست. این مطالعه در ژورنال Science Advances منتشر شده است.

زمان زیادی اعتقاد بر این بود که میمون‌ها به منظور ایجاد طیف گسترده‌ای از صداهای انسانی فاقد نوع مناسبی از حنجره هستند؛ اما بعد از تجزیه و تحلیل صداهایی مثل خر‌خر و یا ناله آنها، مشخص شده است که در واقع این موجودات قادر به ایجاد اصوات انسانی چشمگیر هستند.

منشأ پیدایش گفتار بشر به چه زمانی بر می گردد

این تحقیق جدید نشان می‌دهد که منشا گفتار بیش از ۲۰ میلیون سال پیش آغاز شده است. در واقع قبلاً تصور بر این بود که منشا گفتار به ۲۰۰,۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد.

این تحقیق جدید نشان می‌دهد که منشا گفتار بیش از ۲۰ میلیون سال پیش آغاز شده است. در واقع قبلاً تصور بر این بود که منشا گفتار به ۲۰۰,۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد. از دهه ۱۹۶۰ تاکنون اعتقاد بر این است که اولین قدم‌ها در ریشه گفتار با کشیدگی مجرای صوتی از حنجره پایین آغاز می‌شود و محدود به آناتومیک مدرن Homo sapiens بود، این معنی است که اولین نوع گفتار فقط ۲۰۰,۰۰۰ ظهور پیدا می‌کرد.

این مطالعه جدید شواهد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد که تئوری قبلی را درباره منشأ گفتار از ۲۰۰,۰۰۰ سال پیش به بیش از ۲۰ میلیون سال تغییر می‌دهد. این بررسی سه یافته مهم را ارائه می‌دهد. اول، حتی در بین پستانداران اولیه نیز، حنجره پایین منحصر به انسان نیست.منشأ گفتار به چه زمانی بر می گرددد

انسان‌ها هنوز تنها موجوداتی هستند که می‌توانند با استفاده از زبان کامل ارتباط برقرار کنند. دکتر بو توضیح داد: «حیوانات از طرق مختلف از جمله تماس صوتی ارتباط برقرار می‌کنند، اما پیچیدگی ساختاری، انعطاف‌پذیری و ادغام گفتار و زبان در انسان بسیار بیشتر از گونه‌های دیگر است».

وی در ادامه اظهار داشت: «بدون محدودیت زمانی تحمیل شده توسط حنجره پایین، اکنون می‌توان انواع فرضیه‌های دیگر درباره ظهور زبان را قبول کرد» از آنجایی که فهم چگونگی تکامل زبان گفتار در انسان یکی از موضوعات پیچیده علمی است کار محققین در این زمینه بسیار دشوار است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن